Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry IX

Damian, 4 miesiące temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 113 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Camry IX 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Hybrydy Toyoty chyba najlepsze są.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wyciszenie - to woła o pomstę do nieba...
5,0
Całokształt
W skrócie - duże, wygodne auto do miasta i na krótkie trasy. Mało pali jak jeździsz spokojnie, jak dociskasz na niemieckiej autostradzie to pali jak smok. Hybryda - co by nie mówić o reszcie to w tej chwili chyba najlepsza na rynku
Wrażenia
5,0
Silnik
Łączna moc 214km - jest czym depnąć, możesz być pierwszy spod świateł o ile nie zerwiesz przyczepności. Tak, wyje jak wciskasz pedał do podłogi ale do tego trzeba i da się przyzwyczaić. Niektórzy mówią że potrafi spalić 5-5,5l/100km ja im wierzę, choć Mk to się nie udaje że względu na chroniczny brak czasu
5,0
Skrzynia biegów
1 bieg, od 0 do 185km/h ciągle tak samo. Każde wciśnięcie pedału gazu powoduje przyspieszenie jakiego potrzeba. Można się "pościgać"
5,0
Układ jezdny
Reaguje na skręty kierownicą, jest ok. Stara trzymać się drogi i tak rzeczywiście jest. Zawieszenie komfortowe, buja, kiwa na boki ale jest w porządku.
5,0
Karoseria
Chyba jak większość obecnych samochodów - lakier rysuje się od patrzenia, niestety. Linia nadwozia fajnie narysowana, wręcz wydaje się agresywna. Ale te blachy... Dzwonisz przez system głośnomówiący i drżą tym dłużej, im dłużej rozmówca nie odbiera telefonu... We wnętrzu jak to w Toyocie - ma być trwale a więc plastikowo - twarde plastiki i plastiki. Jak masz eko-skòrzane fotele to dokup grzane dupki bo zimą chłodzi a latem ... A latem to w kąpielówkach można jeździć. Aha i fotele jak dla mnie za krótkie - brak podparcia ud przy dłuższej trasie poczujesz. I te fotele też poczujesz, tutaj rewelacji nie ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest w porządku. Słupki A mogą wydawać się trochę za szerokie ale odrobina aktywności fizycznej szczególnie przy skręcaniu nikomu nie zaszkodzi, zwlaszcza że nikogo nie chcemy potrącić.
5,0
Ergonomia
Są przyciski i to jest najważniejsze - można klikać, kręcić do woli - korzystanie, póki możecie. Wszystko jest pod ręką, łatwo to opanować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzane dupki to podstawa, zimą grzeje, latem chłodzi i to wydajnie. System oczyszczania powietrza NANOE- to powinien być standard w samochodach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest dobrze. Pomimo że siedzi się nisko i z przodu i z tyłu to jest dobrze. Siedząc za sobą (185cm) mam miejsce. Z tyłu albo dwa foteliki i zdrowe przekąski albo 3 osoby do podrzucenia na miasto. Czasami jak przewidzisz bagaże to zastanawiasz się, dlaczego projektanci bagażnika wzięli wolne jak przyszła ich kolej. Siłowniki klapy nie chowają się w nadkolach i wiele razy zgniatalem przewożone w bagażniku kartony... Sam bagażnik jest duży ale jako że to sedan to otwór załadowczy mały. Aha i te umiejscowienie cięgien do składania tylnych foteli, które w rzeczywistości tylko odskakują od zaczepów... Dramat, przy pakowaniu się na wyjazd co któryś raz zaczepiasz o nie i dynda Ci potem takie coś i każdy pyta co to...
1,0
Wyciszenie
Najsłabszy element całego auta. Kupa to mało powiedziane - jak napisałem wcześniej- jak dzwonię na głównym w korku, to cały korek dzwoni ze mną, blachy oddają wszystkie dźwięki na zewnątrz - dramat. Wiatr we włosach od szyb przednich - jak najbardziej, od samego początku i przy każdym serwisie zgłaszam szumy powietrza z uszczelek wszystkich szyb i nic się nie zmienia. Za pierwszym razem aż kierownik serwisu pokusił się o jazdę testową aby móc poczuć to co ja. Na początku oczywiście zaprzeczał ale jak mu czuprynę podwiało przy 120 i bocznym wietrze, to w końcu przyznał, że (przynajmniej te przed liftowe wersje) mają za szerokie uszczelki do szyb i kupa. Zlitował się i wymienili....jedna w drzwiach kierowcy. Naprawdę każdym, kto wsiądzie do auta przy prędkości ok 80-90km/h próbuje domknąć szyby. "Wyciszenie" auta to formatki A4 mat na drzwiach i w sumie świetnie trzymają blachy przed odfrunnięciem w siną dal. Maska trzęsie się od 130km/h - są emocje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oleje, płyny, opony, oleje, płyny, opony. Aha i pewnie przy 150.000 km to chyba klocki się wymienia czy coś
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja z roku 2020/2021 jeszcze było ok bo auto dało się wyrwać że skórami i elektryką foteli za ok 120.000 zł, ale jak nowa 2024 ma startować od 200.00+ to bym się zastanawiał
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelki i wyciszenie i to są największe wady tego auta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz próbowali mi ją ukraść bo. Tło zlecenie ale świetnie udało, bo chłopaki najnowszego softu do komputera nie zainstalowali. Podłączyli się przez przednią lampę podpinając przednie nadkole i sobie otworzyli samochodód ale nie odjechali bo przy zakupie dostałem zabezpieczenie meta system - to się kiedyś chyba immobiliser nazywało - także polecam. Tamtej nocy właściciele Rav 4, Lexusów NX oraz RX bez tego czegoś mieli mniej szczęścia. Aha - ważne - bateria w pilocie od tego systemu pada co 3 miesiące, więc trzeba wozić ze sobą na wymianę bo inaczej będziecie potrzebowali lawety

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Camry IX 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Camry IX