Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica V Coupe

Adi, 9 lat temu
Silnik 1.6 i 105KM 77kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Celica V Coupe 1.6 i 105KM 77kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak już mówiłem wcześniej, gdy auto kupiłem miało uszkodzony zawór. Silnik naprawiony i jeździ jak szatan, nawet pomimo tego że ma te 105 KM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pęknięty zawór - samochód spalał znacznie więcej niż powinien. Usterka została spowodowana zainstalowaniem paska napinacza do VAG'ów. cena naprawy wyniosła nieco ponad 1000 złotych.
Zawieszenie : Poszło mi łożysko z tyłu :)
5,0
Całokształt
Celica jest moim pierwszym samochodem, kupiłem go za własne pieniądze razem z bratem. Auto dopieszczamy, remontujemy, ogólnie mówiąc ładujemy w niego nasz budżet ;) Samochód może i nie jest idealny, ale jak na pierwszy samochód gorąco polecam - nie jest za słaby, nie jest też za mocny... jedyne co mi przeszkadza to to, że samochód jest już wiekowy. Poza tym, Toyotę kupiliśmy w niezbyt dobrym stanie, poprzedni właściciel podobno ją katował. Od czasu gdy my się nią zajmujemy, odradza się na nowo :)
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 STI to całkiem porządna jednostka - pedał gazu wciśnięty na maksa potrafi wcisnąć w fotel. Inną zaletą jest to, że silnik jest dosyć prosty w konstrukcji, samochód jest dobry dla osób które dopiero uczą się mechaniki; jedyne co mi tutaj nie pasuje to to, że Toyota traci swoją moc na gazie, i jeździ dosyć wolno. Zresztą, na co ja się skarżę... gaz można wyłączyć w każdej chwili :)
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń; w egzemplarzu który posiadam czasami coś chrupnie, ale jak już mówiłem - kwestia wieku, oraz tego że auto było wcześniej katowane.
5,0
Układ jezdny
Również nie mam zastrzeżeń - samochód perfekcyjnie wchodzi w ciasne zakręty przy większych prędkościach... bez przecinania pasa jezdni! :)
Komfort
5,0
Widoczność
Początkowo widoczność wydawała mi się bardzo słaba. Z tyłu widoczność beznadziejna, z przodu tak nisko że nic nie widać... ale wiadomo - samochód jest niski, trzeba się tylko przyzwyczaić. Gdy wreszcie ogarniemy co i jak, podczas cofania będziemy widzieli dosłownie wszystko - poza tym, cieszy mnie to że auto ma tyle punktów odniesienia - to spoiler, to przednie światła... czasem można naprawdę dobrze się zaparkować w jakieś ciasne miejsce, nawet jak się nie jest perfekcyjnym kierowcą. Tak więc samochód polecam również paniom ;)
5,0
Ergonomia
Samochód jest bardzo wygodny wewnątrz; kierownica idealnie wpasowuje się w dłoń, gałka skrzyni biegów jest wygodny w trzymaniu (nalegam by jej nie zmieniać), poza tym siedzenia przednie są bardzo wygodne - lekko pochyłe sprawiają że kierowca leży tak jakby w pozycji półleżącej, przez co zyskuje na tym kręgosłup. Bardzo dobrze znosi się długie trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, wręcz przeciwnie. Z chłodzenia nie korzystam, więc nie wiem jak to skomentować. Co do ogrzewania, gdy się je włączy ma się wrażenie że gdzieś w desce rozdzielczej umieszczona jest zwykła farelka, przez co z wlotów wyrzucane jest bardzo przyjemne powietrze, nawet dla osób które nie przepadają za klimatyzacją. W nowszych autach tego nie ma, a szkoda - bardzo przyjemne, naturalne ogrzewanie bez żadnych zbędnych wynalazków.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny aspekt który mi nie pasuje. Przestrzeń dla dwóch osób jest wystarczająca, tyle mogę powiedzieć. W cztery osoby nie ma sensu się zabierać, koledzy zawsze narzekają że z tyłu jest bardzo ciasno. Nie polecam samochodu dla osób wysokich.
3,0
Wyciszenie
Z wyciszeniem nie jest zbyt idealnie. Podczas szybkiej jazdy auto często wydaje głośne dźwięki, głównie przy szybach; niektórym osobom przeszkadza, ja tak naprawdę się nie skarżę. Chociaż wiem że jeździłem autami lepiej wyciszonymi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
By zminimalizować koszty utrzymania proponuję kupić egzemplarz w dobrym stanie, z gazem. Samochód wprawdzie traci na mocy, ale za gaz płacę niewiele; mam butlę o pojemności 20 litrów, za każde tankowanie płacę około 50 złotych. A na pełnym baku samochód potrafi przejechać do 250 kilometrów. W moim przypadku nie było tak idealnie - kupiłem egzemplarz wyglądający z zewnątrz dobrze, dopiero jakiś czas po kupnie zaczęły się ujawniać ślady zużycia. Tak więc na wstępie trochę kasy poszło w błoto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pierwszorzędnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki? A co to jest?
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wszyscy dobrze wiedzą, samochód katowany szybko się zepsuje. Koszt naprawy jest dosyć wysoki, ale nie ma powodów do obaw - gruntowna naprawa auta zabiera kasę tylko jednorazowo, później pozostaje tylko nie katować przesadnie jak BMW, i jeździć, jeździć, jeździć.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica V Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica V Coupe