Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica V Coupe

3eci@vp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 105KM 77kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Celica V Coupe 1.6 i 105KM 77kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To auto traci trakcje na asfalcie w momencie zaciagniecia recznego na zakreie a i wtedy autko jest przewidywalne, uwielbia ciasne luki, a do tego zabawe. Jazda po szutrowych drogach tez sprawia wiele frajdy. Ogolnie zawieszenie mimo ze nie super nowoczesne zdaje egzamin na 5+
5,0
Całokształt
Nie przecietny wyglad, ktory zawsze zwraca uwage, do tego autko sie nie starzeje tak wygladowo jak i cenowo. Niezawodne, piekne, w wersji 2.0 lub Turbo piekielnie szybkie. Niepowtarzalna stylistyka, japonska niezawodnosc i w wersji ST-i ekonomia. Czego chciec wiecej?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w letargu do okolo 3 tys. obrotow, powyzej czuje sie juz duzo lepiej i rowno ciagnie do odciencia (6200 RPM). Obsluga i diagnostyka prosta jak budowa cepa. regulacja i wiekszosc rzeczy mozna zrobic samemu.
5,0
Skrzynia biegów
Swietnie zestopniowana skrzynia biegów, przy kreceniu silnika na najwyzsze obroty i zmianie biegu na wyzszy silnik wskakuje od razu na najkorzystniejszy moment obrotowy. Praca lewarka moze tylko budzic minimalne zastrzezenia ale jest to wina bardziej zuzycia elementow niz wady konstrukcyjnej, za skrzynie biego absolutna piatka.
5,0
Układ jezdny
Tutaj jest swietnie...... do czasu kiedy nie zaczynaja sie problemy z tylnym wielo-drazkowym zaiweszeniem (nie ma belki ani nic takiego, sa wahacze w postaci drazków). Gdy zawieszenie jest zuzyte autko zaczyna plywac. koszty naprawy nie sa bardzo drogie, pod warunkiem ze nei korzysta sie z ASO, tam komplet drazkow sumarycznie 3500 PLN. Ale gdy zawieszenie w pelni sprawne pozwala sie delektowac swietna trakcje i zachowaniem, przewidywalana sporo wybacza. Zdziwienie innych kierowcow kiedy nie zwalniasz przed zakretem - bezcenne, a to wszystko na seryjnm zawieszeniu, na obnizonym i utwardzonym jest podobnoe lepiej, tego nie mialem okazji sprawdzic
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki świetnie, do tylu gorzej ale to Coupe i tak musi byc.
5,0
Ergonomia
Tutaj nie ma czego zarzucic Celice V gen. Wszystko na swoim miejscu i ktos kto jezdzil kiedykolwiek japonczykiem odnajdzie w kilka sekund. Brak typowej dla Toyoty nudy na desce rozdzielczej, nie jest tutaj nieciekawie, kokpit kierowcy daje poczucie panowania nad wszystkim.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
NAgrzewa sie szybko, wentylacja tez niezla, latem troszke za goraco, ale to normalne, dziala wszystko jak powinno. Bez zadnych jednak rewelacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jezeli jezdimy w 2 osoby jest genialnie, jesli w wiecej niz dwie, to coz..... to i tak po chwili jedziemy juz w dwie osoby. Z tylu nie ma za wiele miejsca i kanapa raczej sluzy jako polka na reklamowki niz jako pelnoprawne miejsce dla dwoch osob. Ale powtorze, jest to Coupe ze wszystkimi wadami i plusami tego typu nadwozia.
4,0
Wyciszenie
Tutaj wiele zalezy od kierowcy, czy zalozyl tlumik inny od oryginalnego, ale zazwyczaj w autku jest raczej odpowiedni poziom halasu, nie jest za cicho ani za glosno, nie jest to limuzyna, po za tym szyby w drzwiach bez ramek tez daja swoj efekt w postaci momentami swiszczenia lub podobnych dzwiekow, wina, wysluzonej uszzelki ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko z tym silnikem pali niewiele, na prawde swietnie sie sprawdza. Przyjemna jednostaka, dopuki sie pamitac o kilku zasadach ktore sa podobne w silnikach z elektronicznym wtryskiem, 16 zaworowych. Gaz do dechy - bezsens, lepiej sie zbiera kiedy sie go nie wciska totalnie do konca, ponizej 3 tys. obrotow potrafi byc bardzo oszczedny i spalanie jak na tego typu auto i taki silnik nawet milo zaskakuje. Korzystanie z diody ECONOMY, momentami bezsensowne, lepiej poznac auto i jezdzac oszczednie zmieniac biegi w oklocach 3000 RPM. Jednostka wysoce niezawodna (w koncu to Toyota), przy tym bardzo mila w uzytkowaniu. Nie prawda jest ze pali podobnie jak 2.0 3S-GE, ten silnik 4A-FE stworzony jest dla oszczednosci i w tej roli sprawdza sie bardzo dobrze. Zadne filtry stozkowe czy cos takiego, to nie pomaga, ale bardzo szkodzi spalaniu, po za tym akurat w tym silniku sie absolutnie nie sprawdza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniadza za jakie mozn kupic teraz Celice V gen. nie kupi sie inneg samochodu w tym segmencie o tak swietnych wlasciwosciach jezdnych. Smiem twierdzic ze Celica pod wzgledem prowadzenia jest bezkonkurencyjna. Do tego piekna i mysle ze bedzie piekna jeszcze kilka ladnych lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To Toyota, nic dodac nic ujac, czesci nie sa tak drogie jak sie wydaje (zamienniki, ale dobrych firm), wymiany oleju itd. nie kalecza kieszeni, po za tym wysoka niezawodnosc. Slabe punkty to zawieszenie tyl (polskie drogi). Po za tym wymiany eksploatacyjne, klocki, szceki, swiece itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chyba brak, mnie przynajmnij sie nie zdarzylo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica V Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica V Coupe