Szukaj

Lista ocen Toyota Corolla IX (E12) Hatchback (389) - Silnik

Na liście zabraknie 333 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~aaaa
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik to zdecydowanie mocna strona tego samochodu. Bardzo zwinny, elastyczny, ekonomiczny. Zdecydowanie lubi i dobrze radzi sobie przy wysokich obrotach. Generalnie używam 2 zakresów obrotów: do spokojnej, ekonomicznej jazdy 2000-3500, a jak czasami mam dzień na dynamiczną, szybką jazdę to 3500-6000 (i tutaj silnikowi naprawę się podoba). Dałbym bez wahania najwyższą ocenę, gdyby nie jeden szkopuł - bierze olej. Jest to ponoć typowa usterka w...
5,0
~slv123
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW
pierwsze wrażenie z jazdy jest rewelacyjne, samochód ładnie się zbiera, nie potrzeba mocno wciskać, zeby dobrze ruszyć ze świateł, wyprzedzanie też jest bardzo dynamiczne, nawet na 5 przy prędkościach 90-100. długo zastanawiałem sie czy nie lepsza będzie słabsza wersja 1.4 90KM, bo króluje w zestawieniach bezawaryjności, za to duzo naczytałem się, że 116 sa bardziej awaryjne, maja jakieś problemy z kosmicznie drogimi w wymianie...
5,0
~g00di
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Przejechałem przez ten czas ok. 70tys. km. to auto nie ma dość, zero poważniejszych awarii. Przez ten czas, nic nie ruszałem z zawieszeniem, wymieniłem komplet tarcz i klocków hamulcowych, zregenerowałem zaciski (śmieszny koszt), silnika nie ruszałem, i tylko olej, filtry, płyny nic więcej. Ale jeżdżę głównie autostrady 80% czasu, z prędkościami 140-180 km/h i zero brania oleju (zero!). Obrotomierz non stop pod czerwone pole. Diesel, ale...
5,0
~Tomasz
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik super, jak na 1.6 i 110km jestem zadowolony. Od 4 tys obrotów VVTI robi swoje i zaczyna nawet wciskać w fotel, może nie jak w dieslu, no ale coś tam czuć ;) Jak dla kogoś nie jest problem redukowanie biegów i ciągnięcie do czerwonego pola przy wyprzedzaniu to naprawde polecam. Przy wiekszym obciązeniu (pasażerowie+bagaż) i włączonej klimie wcisniecie gazu w podloge przy 2 tys obrotow nie robi wielkiej zmiany. Ogólnie auto wtedy do tych...
4,0
~BBK
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Gdy się "przyciśnie" na niższych obrotach, to słychać stukanie w silniku. To podobno spalanie stukowe i ten model tak ma, więc nie wiem czy jest się czym przejmować. Poza tym nikt na forum nie wspomina o wadzie fabrycznej pierwszych modeli silników VVT-i polegającej na zwiększonej konsumpcji oleju. Wada ta szczególnie się ujawnia podobno z olejami Castrol. Całkowitemu usunięciu usterki podobno można zaradzić tylko poprzez wymianę bloku...
5,0
~mister Edek
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik jest na łańcuszku rozrządu. W czasopismach motoryzacyjnych jest napisane, że cieszy się dużą trwałością, chociaż rozrząd już naprawiałem. Duży plus za oszczędność - w trasie przy prędkości 100km/h spalanie około 7 litrów. W mieście w zależności od stylu jazdy będzie to 8-9 litrów. W innych opiniach autorzy wspominają o dużym apetycie na olej, z kolei mój egzemplarz na ten problem nie cierpi. Silnik jest też elastyczny, szczególnie na...
5,0
~Sebo
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 2.0 D-4D 90KM 66kW
Silnik jak najbardziej ok wiadomo jak na tę czasy mógłby być deko zwawszy ale tragedii nie ma mimo 90KM japończycy nadrobili momentem obrotowym 215NM przy takim aucie jest ok. Raz miałem mały problem delikatnie szarpalo przy mocnym depnieciu zmieniłem stacje i jakość paliwa i przestało ogólnie jak na lata i przebieg silnik jak dla mnie nie odczuwa zmęczenia jak był zywotny tak jest nadal. Żadnego dpf ani koła dwumasowego robi robotę. Auto...
5,0
~Marcin
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
O silniku wypowiem się tylko dobrze, przy normalnej jeździe po mieście dawał wrażenie na 130 KM. Po przekroczeniu magicznej liczby 6000 obrotów uruchamiał się potwór :) Zwłaszcza w trasie pokazywał na co go stać. Wyprzedzanie Tirów i osobówek to sama przyjemność. Wbijając trójkę przy 90 km/h jechało się do 140 km/h i mieniało na 4 kę. w tym czasie wyprzedziło się wszystko co się chciało bez najmniejszego problemu. Te zdziwione miny :) widok...
4,0
~smiecho84
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Silnik przy małej prędkości obrotowej i wysokim biegu nie szarpie nawet przy 1200 obr./min. jest wstanie spokojnie "rozbujać się". Może nie brakuje mu momentu obrotowego z niskich partii obrotowych ale mocy to on nie ma. Przy wyższych biegach do 2500 - 3000 obr./min. po wciśnięciu pedału gazu do oporu, silnik jakby zastanawia się co ma robić. Od 3500 obr./min. jest inaczej a powyżej 4000 obr./min. jest diametralnie inaczej i ma się wrażenie...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,4
l/100km
8,5
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~olo_ts
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Silnik rewelacyjny, daje dużo frajdy z jazdy. Ładnie wkręca się na obroty a przy około 6200 obr/min wciska w fotel praktycznie na każdym biegu. Ładny rasowy dźwięk, delikatnie basowy przy fabrycznym wydechu. W połączeniu z krótką skrzynią silnik można powiedzieć gumowy, sprawdzałem na 6 biegu przy 50km/h nic nie szarpie auto po prostu jedzie. Poniżej tych wspomnianych 6200obr auto wyraźnie słabsze, jeździ się jakby miało ze 130KM, czyli jest...
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback