Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

Stefan, 18 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 5 tys. km
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Generalnie to dobry samochód, zwłaszcza w wersji kombi z silnikiem 1.4 D4D i jeżeli przez najblizszych kilka lat będzie bezawaryjny to uznam zakup Toyoty za strzał w 10;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na pojemność 1364 cm to całkiem żwawy silniczek, jednak dobrze przyspiesza dopiero od trójki, jedynka i dwójka to krótkie przełożenia. Ponadto silnik na razie bierze olej, po przejechaniu 5000 km zużył 1/3 stanu, a samochód jest eksploatowany dość spokojnie, do 3000 obrotów. W Toyocie twierdzą, że to minie bo silnik się "układa". Oby. Czy ktoś też ma takie problemy z 1.4 D4D???
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok z wyjatkiem wstecznego, który niestety często haczy.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze, dobrze tłumi nierówności, nie jest ani za twardy, ani za miękki, w sam raz na nasze drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i do tyłu (kombi) ok, pomaga też czujnik cofania, plus za duże boczne lusterka. Jedynie żona narzeka na boczne słupki z przodu.
5,0
Ergonomia
Wszyskto na swoim miejscu, proste w obsłudze radio i komputer, naturalne sterowanie elektr. lusterkami, wygodne miejsca na kubki, duzy schowek w podłokietniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szczelny, przy 4 osobach od razu parują szyby, nawiew wtedy min. na 2, klima bardzo wydajna, ogrzewanie zimą w dieselu słabo, silnik bardzo długo się nagrzewa, trochę pomaga elektryczne ogrzewanie, jednak przy duzych mrozach gdy jest właczone cos stuka, trzeba będzie odwiedzić serwis;-(
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu ok, bagaznik w kombi na tle konkurentów z klasy C tylko przecietny.
5,0
Wyciszenie
Silnik 1.4 D4D jest bardzo cichy, po rozgrzaniu nie słychac nawet, że to diesel, przy 100 km/h jest ciszej niz w Corolli benzynowej (1.4 VVTi 97 KM). Podczas zakupu porównywałem jeszcze Octavie I 1.9 TDI, róznica nw hałasie na korzyść 1.4 D4D jest duża. Zobaczymy jak będzie z trwałością i bezawaryjnością tego silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest źle aczkolwiek to co podaje producent czyli średnio na poziomie 4.9 to marzenia. Na razie śr. trasa/miasto pali 5,5, w samym mieście około 6,5 (przy minus 20), w trasie dużo zalezy od prędkości, przy 90 km/h nawet poniżej 4, przy 120 km/h około 5. Ponadto zbiornik paliwa chyba nie ma 55 l, max. pod korek weszło 47 l. Skąd tak duza różnica ( na rezerwie zrobiłem ponad 100 km)???
4,0
Stosunek jakość/cena
1.4 D4D, kombi kosztowało 62500 zł, w klasie C jak za diesla to jeszcze nie najgorzej, dla porównania Octavia I Kombi 1.9 TDI tez 90 KM kosztowała 64000zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też nic aczkolwiek mam wrażenie, że nowe Toyoty nie sa juz tak dobre jak głosi legenda.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Kombi