Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

ProdukcjÄ™ dziewiÄ…tej generacji Corolli rozpoczÄ™to w roku 2002 (w Japonii byÅ‚a dostÄ™pna już od roku 2000), a zakoÅ„czono w roku 2007. Toyota Corolla nie byÅ‚a podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym wzglÄ™dem. Najbardziej zauważalny byÅ‚ odmieniony design. Inżynierowie japoÅ„skiego producenta zaprojektowali auto wedÅ‚ug mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana byÅ‚a także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostÄ™pna byÅ‚a również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~intelektualista
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
Kupiłem ten samochód jako używany i początki nie były łatwe (nie chodzi o usterki). W porównaniu do VW jakoś Toyota nie przyłożyła się do dobrego spasowania elementów tapicerskich. Oczywiście musiałem przyzwyczaić się to turbo i wszystkiego co z nim związane. Teraz po pół roku używania tego samochodu jestem zadowolony, nic się nie psuje, przebieg 218tusięcy to dopiero początek życia tego silnika (oczywiście trzeba o wszystko dbać). Po liftingu w 2004r corolki są na prawde ciche i powiem że jak na Diesla jest na prawdę dobrze w porównaniu z Oktawią i Golfem, ale audi tu się bardziej popisało ;). Mam 176cm wzrostu więc wielkość wnętrza jest dla mnie idealna, a kombi toyoty, mimo że jest chyba najmniejsze w swojej klasie, dla mnie jest idealne, bo po mieście jeszcze nie ma problemów z parkowaniem
3,7
~Sylwek
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
Po prawie 2 latach (łącznie od nowości 160 tys. km na liczniku) niestety muszę stwierdzić, że całokształt tylko przeciętny :( Wcześniej zawsze twierdziłem, że Toyota Corolla \"ponad wszystko\" ... teraz :( chyba jednak przesiądę się na coś innego - droga w zakupie, a nie daje już w zamian tej niezawodności co kiedyś. Aby było wszystko jasne - w rodzinie zostawiam sobie T.Cor. 97 r. z 240 tys. na liczniku (tam się nic nie dzieje) a tej z 2006 będę się pozbywał. Ciągle coś trzeszczy, stuka puka ... itd itp, niby drobnostki ale ... w Corolli (3 z kolei) irytuje !!! :> rozrusznik padł, teraz zgrzyta w silniku - wymieniony rozrusznik?... pompa?... łańcuch?... na razie nikt nie wie :) ale ... jak się okaże, że to np. jednak \"bezobsługowy\" rozrząd ... tak czy siak ... całokształt - \"przeciętnie\" !
3,5
~Wojtek
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
Opisywana Toyota jest autem służbowym, różne osoby nią jeżdżą. Gdyby była niezawodna dostałaby najwyższa ocenę. A tak to niczym szczególnie nie zachwyca. Ot takie szare przeciętne auto z zewnątrz jak i w środku. Poniżej 2000 obrotów nie da się jechać. Auto jest mulaste, nie raz aż hamuje przy gwałtownym naciśnięciu gazu. Ale za to kręci się jak benzyna a jak turbina osiągnie te 2000 to jazda jest bardzo przyjemna. Silnikami TDI jeździ się lepiej. Pomimo dość krytycznej oceny kupił bym ją jeszcze raz.
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
kupiłem nowa w 2005 roku. kombi 1.4D4D. Auto ma rewelacyjny silnik. na trasie Kraków - Sopot spalanie 3.7 jadąc NOCĄ załadowane auto. Wymieniam filtr i olej regularnie co 10tys km (5W30 najtańszy syntetyk). NIC A NIC NIC NIE BIERZE OLEJU. Nigdy niczego innego nie kupie. TYLKO TOYOTA. WIELKI PLUS tego modelu. BRAK DPF I KOLA DWUMASOWEGO. Auto nie do zajechania. Proste w konstrukcji Wkrótce takie auta mogą byc droższe niż NOWE które są robione tak by POPSULY SIE tuz po gwarancji. Taka wlasnie działa dzisiejszy rynek gdzie do tego używa sie inżynierii materiałowej: wbudowywania planowanej awaryjności. To auto mam juz 18 lat i nie planuje nic nowego juz kupic. W międzyczasie moja elektryczna nowa TESLA Model S Plaid popsuła sie 12 razy - tak 12 razy. Jak nie chcesz miec auta JEDNORAZOWEGO kup sobie starsza toyotę jak wlasnie ta.
4,9
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
To auto z tym silnikiem to geniusz ekonomii, dlatego te samochody trzymają się w cenie. Kupując to auto płacisz za święty spokój. Może być leciwe, podrapane ale dowiezie Cię na koniec Świata. Brak dpf, dwumasy, rozrząd na łańcuchu. Części tanie jak barszcz, poza tym przynajmniej do 400,000 robisz tylko eksploatacje, filtry, oleje, klocki itd. Spalanie w mieście bywa wręcz mniejsze niż na autostradzie, ze względu na nie wielki silnik, ale do 160km/h jedziesz bardzo komfortowo, naprawdę trzeba się postarać by to auto spaliło więcej niż 5 litrów.
6,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
Auto posiadam już 8 lat, kupione jako 4 letnie. Zawsze paliło 6,6, jak zacząłem jeździć w trasie wolniej zeszło do 6,5l W tygodniu 60-80km po mieście i 100 po trasie. W mieście jeżdżę dynamicznie, aczkolwiek zachowując zawsze właściwe maks obroty przy zimnym silniku. I w mieście na komputerze zasadniczo pali 9l/100 tak pokazuje i tak jest, bo średnie zawsze wylicza właściwe. Ile pali na trasie nie wiem, różnie. Kiedyś często przekraczałem granice 140km, teraz jeżdżę wolniej. Ogólnie jestem zadowolony, poza momentami kiedy trzeba odpalić auto zimą pow -10. Ale czego się spodziewać po przejechanych kilometrach i wieku auta - 12 lat. Ogólnie brałbym nowszy ale wszystkie używki po 2010 mają już dpf, stąd narazie bujam się tym. Nie jest źle. Ślamazarna benzyna (moment) pali dużo więcej.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Kombi