Silnik
: Pocenie sie na łączeniu silnika ze skrzynią biegów - oring do wymiany.
Inne
: Skokowo działająca wycieraczka tylnej szyby - zaśniedziałe styki.
Karoseria
: Odlejające się uszczelki reflektorów (model przed face liftingiem)
5,0
Całokształt
Za całokształt 5-:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny np. jazda 60km na 5 biegu to żaden problem, żadnych wibracji, dławienia się i krztuszenia. Ładnie przyspiesza, szczególnie na 3 biegu. Niezawodny - wymieniany rozrząd przy 120tys, przy przeglądach paski klinowe, świece, filtry itd. Z napraw to zapobiegawczo wymieniona pompa wody - trochę ciekła. Przy przebiegu około 60tys pojawił się niewielki wyciek na łączeniu silnika ze skrzynia biegów - nie naprawiane, oleju w silniku anie skrzyni nie ubywa od wymiany do wymiany. Acha po około 150 tys osłona kolektora wydechowego zaczęła brzęczeć. I to tyle:) Silnik i osprzęt spisuje sie wzorowo!
5,0
Skrzynia biegów
Przebieg 207tys a sprzęgło jeszcze oryginalne! Miejmy nadzieje, że wytrzyma 300tys:) Sama skrzynia dobrze zestopniowana, idealnie wykorzystuje moc silnika. Biegi wchodzą precyzyjnie i bez użycia siły nawet po takim przebiegu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste, choć osobiście wolałbym trochę twardsze - w szybkich zakrętach rolka lekko się przechyla. Jeśli chodzi o trwałość to bez zastrzeżeń - przy 150tys wymienione amortyzatory, 3 razy gumy stabilizatora przedniego i ... to wszystko. Wróć! Tarcze za gwarancji bo sie zwichrowały. Klocki ham wytrzymują około 120tys, a szczęki 200tys.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki dobrze. Do tyłu gorzej (liftback). Ogólnie to przez szyby sie mocno w lecie nagrzewa.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, w zasięgu ręki. Jedyne do czego sie mogę przyczepić to miejsce na radio (wieżyczka na środku konsoli) - znajduje sie w zbyt widocznym z zewnątrz miejscu. Efekt - 2 razy straciłem szybę i radio:(
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik ekspresowo osiąga temperaturę 90stopni więc na ciepełko nie trzeba długo czekać:) Trochę samo przewietrzanie wnętrza niedomaga - w deszczu szyby czasem parują . Jeśli chodzi o schładzanie wnętrza latem to ... lepiej mieć klimatyzację lub okna otworzyć (ale to chyba w każdym samochodzie).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest sporo miejsca, można wygodnie zająć pozycje. Z tyłu to porażka przy takich wymiarach zewnętrznych:( Szczególnie mało miejsca nad głową i na nogi. Ale rozstaw osi mały 246cm wiec to jakieś usprawiedliwienie. Za to bagażnik całkiem niezły 370l (liftback)
4,0
Wyciszenie
Jeśli jeździmy do 120km/h lub nie przekraczamy 3tys obr/min jest przyjemnie i cichutko. Powyżej, zwłaszcza >4tys robi sie już nieprzyjemnie głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie minimalne w trasie (1700km, autostrada głównie, jazda wybiegami, 3 osoby plus bagaż) wynik 4,84l/100km! W mieście 6-6,5litra. Przeglądy jeśli robimy w ASO są niestety drogie. Części oryginalne także.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w zakupie, ale za jakość sie płaci. Za to łatwo go odsprzedać i utrata wartości też jest niewielka
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalone żarówki tablicy przyrządów. Zepsuty siłownik centralnego zamka (wyposażenie NIEFABRYCZNE). Zaśniedziały styki tylnej wycieraczki-działała skokowo. Po 8 latach padł akumulator. Przepaliła się żarówka oświetlenia bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Właściwie brak. Zwichrowane tarcze, brzęczący tłumik, pocąca sie pompa wody.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]