Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

snork@wp.pl, 13 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Odklejające się uszczelki reflektorów.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto dobre i niezawodne. Silnik jest elastyczny w tym sensie, że można jechać zarówno na niskich jak i na wysokich obrotach. Silnik nie protestuje. Jednak porządnego kopa brakuje mu w pełnym zakresie prędkości obrotowych. Z tym silnikiem (1.3 86 KM) raczej nie na trasę (głośne przy większych prędkościach). Za to w mieście (gdzie głównie używam auta) sprawdzi się znakomicie. Odpowiednie do spokojnej (co nie znaczy ślamazarnej) jazdy dla zrównoważonego kierowcy, który ponad osiągi ceni niezawodność. Dobre do codziennych dojazdów do pracy. Jako auto rodzinne trochę małe ale w ostateczności może pełnić i taką rolę (mało miejsca z tyłu ale dość duży bagażnik). Praktycznie bezawaryjne. Nigdy nie zaskoczyło mnie niespodziewaną awarią. W największe mrozy zapala od pierwszego razu. Spalanie, które podaję dotyczy jazdy prawie w 100% miejskiej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobrze pracuje zarówno na niskich jak i na wysokich obrotach. Piątkę można wrzucić już przy 50 km/h. Niestety przyspieszenie jest słabe nawet przy jeździe na wysokich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów raczej bez zastrzeżeń. W moim egzemplarzu przy niedbałym wbijaniu dwójki można usłyszeć zgrzyt. Zdarza się to większości osób, które po raz pierwszy prowadzą moje auto.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w moim aucie dość miękkie ale muszę przyznać, że amortyzatory już dawno zasłużyły na emeryturę. Jednak myślę, że nawet z nowymi amorkami raczej nie jest stworzone do sportowej jazdy. Zawieszone dość nisko. Łatwo zahaczyć podwoziem o większe nierówności (krawężniki, duże nierówności na drogach gruntowych). Auto jest zwrotne i przyjemnie się prowadzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok. Brak grubych słupków ograniczających widoczność. Lusterko wsteczne mocniej przybliża (powiększa) obraz niż lusterka boczne ale można się do tego przyzwyczaić i nie przeszkadza to w jeździe. W ogóle widoczność w lusterkach bardzo dobra. Nie zdarzyło mi się zajechać komuś drogę przy zmianie pasa.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy kupiłem auto wentylacja działała bardzo słabo. Jednak po wymianie filtra dmucha jak należy. Włączona na maksa jest dość głośna. Zimą wnętrze nie nagrzewa się zbyt szybko ale ogólnie ogrzewanie działa dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest wystarczająco dużo. Siedzi się dość nisko czego akurat za bardzo nie lubię. Jednak przy moim wzroście (193 cm) nie brakuje mi miejsca na nogi czy przestrzeni nad głową. Ogólnie siedzi się dość wygodnie. Zdecydowanie gorzej jest z tyłu. Przy odsuniętych przednich fotelach brakuje miejsca na nogi a i wyprostować się trudno (przynajmniej mi). Na szczęście bagażnik dość duży (wersja liftback 5d).
2,0
Wyciszenie
Auto raczej słabo wyciszone. Na trasie dość szybko robi się głośno (już przy 100 km/h). Dość krótkie przełożenie sprawia, że silnik pracuje na wysokich obrotach i mocno go słychać. Często ma się wrażenie, że jedzie się znacznie szybciej niż w rzeczywistości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto niezawodne, nigdy mnie nie zawiodło. Poza normalnie zużywającymi się częściami brak istotnych usterek. Zużycie paliwa nie jest bardzo niskie ale nie można narzekać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za niezawodność trzeba niestety zapłacić. Jednak za wysoką jakość i niezawodność warto zapłacić więcej i mieć pewność, że w trasie nie spotka nas przykra niespodzianka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu czasem zacina się pas bezpieczeństwa, czasem zacina się linka otwierająca maskę ale te usterki występują od momentu kupienia auta więc nie wiem czym były spowodowane. Byłbym zapomniał... Najbardziej uciążliwe są odklejone uszczelki reflektorów, które co trochę wysuwają się ze szczeliny, w której powinny siedzieć. W warsztatach nie znali skutecznego sposobu na wyskakujące uszczelki a ja sam nie próbowałem ich niczym przyklejać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,0
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla VIII Hatchback