Szukaj

Lista ocen Toyota Corolla XI Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW 2016-2018 (28) - Silnik

Na liście zabraknie 9 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~donvitobandito
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Minus tego auta to jak dla mnie motor 1.6 Valvematic - jest po prostu trochę za mały, ma za słabe przyśpieszenie, trzeba przyśpieszać głównie z wysokich obrotów- minimum zaczynamy od 3500. Idzie się tego nauczyć, potem daje radę, ale wielkiego efektu wow nie będzie. Jeździłem jeszcze taką samą tylko 1.4 Diesel i wg mnie było jeszcze troszkę gorzej. Większego motoru Corolla nie ma niestety w ofercie. W sumie słuszna polityka, kto wtedy kupiłby...
5,0
~Jakub
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Daję 5 gwiazdek, bo piszę o silniku wolnossącym o pojemności 1,6 l. Trudno go porównywać do dwulitrowego diesla czy hipernowoczesnych benzynowych doładowanych silników, ale pisanie, że ten silnik nie jeździ to gruba przesada. Do dynamicznej jazdy wymaga wysokich obrotów, ale zapewnia dynamikę na przyzwoitym poziomie. I tyle. Na autostradzie w pełni załadowany jeśli nie ma stromych podjazdów bez problemu utrzymuje prędkość 150 km/h. Dla mnie...
4,0
~piotrlct
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Pod maską Corolli pracuje silnik 1.6 Valvematic. Jest w układzie rozrządu DOHC z elektronicznym sterowaniem wielopunktowego wtrysku paliwa. Najwyższa moc motoru to 132 KM i 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do Corolli taka ilość mocy pasuje w sam raz. Braku wigoru nie da się zarzucić, bo auto szybko odpowiada na polecenia wydawane prawą stopą i lubi górny zakres obrotowy. Osiągi i elastyczność są niezłe, a zużycie paliwa przy odpowiednim...
5,0
~Maciek
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Wystarczy w zupełności do normalnej jazdy. Można swobodnie wyprzedzić nawet ciąg samochodów. Jeśli potrzebuje większej dynamiki wystarczy przycisk sport i pracuje na wyższych obrotach i idzie aż miło. Nie rozumiem opinii, że jest słaby i nie jedzie. Oczywiście, jeśli ktoś chce wyścigówkę do palenia gumy i kręcenia bączków to nie będzie zadowolony. Ale do zwyczajnej jazdy można polecić. Zaznaczę, że wcześniej jeździłem między innymi 2.8 V 6 200...
2,0
~kajetan666
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Niskie spalanie taki cel tego silniczka. Kiepsko wchodzi na obroty, jeśli nie traktuje się go brutalnie, przy mocnym uderzeniu w pedał można osiągnąć jakie takie przyspieszenie. Od 130 km/h niewielkie wzniesienia powodują konieczność redukcji na bieg 4 aby móc przyspieszać. Utrzymać prędkość można redukując bieg lub zedytowanie wciskając pedał w podłogę, przy założeniu że podróżujecie we dwójkę z bagażem. Pełny samochód to niestety powolny...
4,0
~Jap
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
132 konie - nie wiem gdzie się pasą... nie wyobrażam sobie jazdy tym autem z silnikiem 1.4. Auto mało dynamiczne przy ogromnym zużyciu paliwa - bo jazda mieszana to ponad 8l/100km. Jazda wokół komina (w miasteczku bez korków) to prawie 10l/100km!!!! Miałem kiedyś Passata 1,9TDI 132 konie - spalanie o 40% niższe (tak wiem , to był diesesl) i bardziej dynamiczny niż "EKO" Toyota. Ogólnie brak przyjemności z tego silnika.
1,0
~Jarosław
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Pomimo niezłej mocy na papierze i na pierwszy rzut oka, wolnossący silnik Corolli to największa wada tego samochodu. Dopiero od 3 tys. obrotów czuć, że samochód przyspiesza. Do dynamicznej jazdy konieczne jest ciągłe utrzymywanie wysokich obrotów, co niestety przekłada się na bardzo wysokie spalanie. Plusem silnika z drugiej strony jest bardzo niskie spalanie podczas oszczędnej jazdy w trasie.
3,0
~krzysiek1916
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Niestety za słaby na to auto. Można osiągnąć dobrą dynamikę i przyspieszenie, ale wiąże się to z wejściem na wysokie obroty i bardzo wysokim spalaniem. Brakuje turbo lub choćby tych 20 KM więcej z wolnossącego silnika (ten jest najmocniejszy w gamie). Oczywiście plusem będzie jego trwałość - u mnie przy 47 tys. na razie brak jakichkolwiek usterek, chodzi jak nowy.
2,0
~Konrad
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Silnik trzeba wysoko kręcić aby jechał ale wtedy też nie ma szału. Na wolnych obrotach nie dzieje się nic. Wyprzedzanie na 6 bądź 5 przy 100km/h to jak praca sapera. Nie czuć kompletnie tych 130koni. Najgorzej na trasie. Strasznie jestem zawiedziony. Samochód przez taka charakterystykę przestaje być komfortowy. Cały czas trzeba robić redukcję a wtedy w kabinie robi się głośno.
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XI Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Radomir
Toyota Corolla XI
Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Trochę słaby jak na takie gabaryty. Nie wiem jak można jeździć tym 1.33 - chyba dramat. Ale... Ogromną zaletą jest ze można w nim montować bezpiecznie LPG. A wtedy koszty tankowania rekompensują wszelkie braki. 12 zł za 100 km to prawie jak Elektryk.
Toyota Corolla XI Sedan Facelifting