Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Hatchback

Marcin, 11 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Fatalne wyciszenie powyzej 110 km/h
4,0
Całokształt
Wspaniałe auto do miasta i na krajówki. Na drogach szybkiego ruchu jest już gorzej Spalanie: Miasto 3,5-4,5 Krajówka 3,2-4,0 Eska : 5,5 Autostrada: 6,5-7 Zimą wartości rosną o ok. 0,5/100. Opony marki premium 17” Bak ma ok. 40l, latem po krajowkach mozna wycisnac na nim nawet 1000 km
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby mało koni ale silnik daje rade. Spokojne wyprzedzanie w trybie Sport, bezproblemowo rozpedza sie do predkosci autostradowych. W mieście cisza podczas czestej jazdy tylko EV
4,0
Skrzynia biegów
eCVT idealnie współgra z hybrydą. Charakterystyczne wycie jest uciążliwie tylko przy gwałtownym przyspieszaniu (np rozpędzanie się na węźle od 60 do 120 km/h). Idzie sie przyzwyczaić, byle za często nie deptać w podłogę. W mieście poezja, całkowicie bezstresowa jazda
5,0
Układ jezdny
Auto przyjemnie sie prowadzi. Niska sylwetka i dodatkowe kilogramy przez baterię sprawiają, że trzyma się drogi jak gokart. Lekki układ przydaje się w mieście - autem przyjemnie i łatwo się manewruje. Jeździłem w ulewach czy śnieżycach, nigdy nie miałem żadnych sytuacji kryzysowych. Zawieszenie ze wzgledu na mase raczej twarde, na równy asfalt i niskie krawężniki (niski prześwit). trzeba uważać i omijać dziury.
3,0
Karoseria
Lakier średni, łatwo łapie rysy. Gdybym wiedział wcześniej, zainwestowałbym za wczasu w ceramike. Po 3 latach kolor dalej trzyma - to na plus
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przez ramie fatalna, reszta bardzo przyzwoita. Czujniki przód/tył + kamera rozwiązują problem parkowania
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Multum fizycznych guzików do sterowania klimatyzacją, audio i tempomatem. Bardzo dobre spasowanie i jakość materiałów na desce rozdzielczej. Podłokietniki miekkie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK, latem bez problemu auto się chłodzi. Zimą grzanie również bezproblemowo
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mieszcze się sam za sobą (185 cm) co jest na plus. Z tyłu poza tym ze jest ciemno (wysoka linia okien) jest nadspodziewanie wygodnie. Odbieram jeden punkt za krótkie siedzisko które mi przeskadzało w dłuższych trasach. Niższe osoby beda zadowolone - siedzenia i kanapa są ogolnie bardzo wygodne
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest fa-ta-lne! Wiadomo, w mieście i na krajówkach cisza bo duza czesc jezdzimy na prądzie. Powyzej 110 km/h pracuje juz tylko silnik spalinowy. Wtedy w kabinie jest uciążliwy hałas. Nie pomaga również kiepskie standardowe audio którym nie zagłuszymy dzwięków z zewnątrz. Sam silnik natomiast pracuje z wysoką kulturą i nie hałasuje (poza gwałtownym przyspieszaniem - wtedy jest wycie) Toyota niestety nie wyciąga wniosków i nawet po lifcie jest skandalicznie głośno w kabinie. Ta marka tak ma, kto wybierając SUVa jezdził RAV4 ten wie o czym mówie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do auta wlewałem tylko benzyne i płyn do spryskiwaczy :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Po 3 latach moje auto jest tyle warte co przy zakupie. Aktualna cena modelu po FL nie jest juz tak rozsądna, wiec warto moim zdaniem rozejrzeć się za większą konkurencją z FHEV (Civic, a z wiekszych modeli Kia, Hyundai albo Ford)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 problemow przez 3 lata. W końcu Toyota słynie z niezawodności i tak też było w moim egzemplarzu. Spokojnie przejedzie moim zdaniem całą 10-letnia gwarancje na uklad hybrydowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII Hatchback