Moja wysoka ocena wynika z punktu odniesienia, jakim są poprzednie samochody: Corolla AD 2007r ., Auris kombi AD 2013 r. Poprzednie samochody lubiłem, wszystkie 1.6 benzyna. Były jakie były, niezawodność stawiam wciąż na 1 miejscu. Oceniane auto kupowałem latem 2025 (74 K przebiegu), po wahaniach w różne strony, wyszło mi, że 10-12 tysięcy pln dopłaty do używanej hybrydy zwróci mi się za 8-10 lat ... Zwyczajnie, mało jeżdżę po mieście. Przesiadka z Aurisa do Corolli (executive), pięknie wykończonej w środku, z automatyczną skrzynią biegów, wspaniale działającą i ledowymi światełkami robi gigantyczny krok do przodu. A najlepsze jest to, że jest dużo lepiej wyciszona od poprzednich samochodów, jest to bardzo duża różnica i daję w tej kategorii 4/5 - ja się tego nie spodziewałem. Silnik ze skrzynią automatyczną ochoczo ciągnie do przodu, robiąc bardzo przyjemne wrażenie, system audio gra świetnie, do tego Android i Apple car :) Klima dual, dobry nawiew, kamera cofania - wszystko działa jak powinno. Mam 193 cm wzrostu, reszta rodziny też nie mała - jest dobrze - rozstaw osi 2700 mm czuć! (poprzednio 2600 mm) Łyżką dziegciu, niezmiennie - brawo Toyota, pozostają zawiasy bagażnika wchodzące do środka. Naprawdę trudno w to uwierzyć . Ale przeżyję to ponownie. Z samochodu jak widać jestem bardzo zadowolony i niech mi służy przez lata.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
na podnośniku zobaczymy pewne oznaki korozji
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki człowiek znajdzie tu sporo miejsca :)
193 cm
4,0
Wyciszenie
Wreszcie mam relatywnie cichą Toyotę. Hurrra!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
[l/100km]