Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting
Ryc,
26 dni temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
40 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Wyciszenie. Nie spodziewałem się takiej poprawy od przed lift.
4,0
Całokształt
To wszystko co złego się naczytałem o tym modelu jest mocno przesadzone. Jest to bardzo oszczędne i praktyczne auto. Zwykły kompakt, ale z super napędem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po lifcie 140KM i nie ma co narzekać. Do 125km/h korzystać możemy z hybrydy, powyżej już tylko spalinowy silnik działa. W mieście bajka.
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie wyje! Jak ćwierć mózgi jadą ciągle z pedałem w podłodze to silnik słychać bo się po prostu na obroty wkręcił. Płynna jazda jest bezcenna. Bezawaryjna, pancerna.
5,0
Układ jezdny
Jak po szynach. Zawias sprężysty ,ale bardziej pod komfort.
3,0
Karoseria
Lakier około 90-100 mikronów. Lipa trochę.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok.
5,0
Ergonomia
Fizyczne guziki od klimy i radia! Tablet na wysokości deski, a nie jak w innych na wysokości kolan. Daje to komfort użytkowania i bezpieczeństwo, kosztem gorszego wyglądu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa na baterii trakcyjnej, wiec i na wyłączonym silniku. Rewelacja. Schładza szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca dla 4 osób, psa i bagaży. TS.
4,0
Wyciszenie
Nie takie złe. Znacznie lepiej niż w przedliftowej, którą miałem 3lata. W mieście i do 90km/h jest super. Potem głośnej, jednak taka granica komfortu akustycznego jak dla mnie to 130km/h. To ze względu na hybrydę która działa do 125km/h. A na hybrydzie, czy EV auto jest najcichsze. Ogólnie to tylko kompakt i skierowany do jazdy po mieści, wiec ok. A kilka razy w roku na długie wyjazdy jest do przeżycia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja.
1 Średnie spalanie 4.7l na 100.
2 Można go jeszcze zagazować :)
2 Silnik wolnossący na łańcuchu o dużej jak na dziś pojemności, wtrysk pośredni!
3 Skrzynia CVT , super płynna jazda.
4 Niska utrata wartości
5 Gwarancja do 10 lat przy serwisowaniu w ASO
6 Niska awaryjność.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogło by być tańsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. W poprzedniej Corolli było tak samo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Rzadko się coś tu komuś dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]