Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

Arkos, 3 miesiące temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wytrzymały lakier, bez odprysków, odporny na lekkie zarysowania, dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : BRAK.
3,0
Całokształt
Ciężko przychodzi mi zachwyt nad tym samochodem. Wnętrze ciemne, z twardych plastików i oferująco zaskakująco niewiele miejsca mimo pokaźnych rozmiarów z zewnątrz. Silnik i skrzynia nie dają rady do tak dużej masy. Niewielki, płytki bagażnik.
Wrażenia
3,0
Silnik
Na plus- faktycznie niema produkuje paliwo w mieście. Na minus- poza miastem radzi sobie kiepsko. Chodzi bardzo głośno i spalanie powyżej 120 km/h rośnie zauważalnie.
1,0
Skrzynia biegów
To moje pierwsze doświadczenie z CVT i mam nadzieję, że ostatnie. Wszystko wyje, ciężko zaplanować wyprzedzenie bo brak odczucia redukcji. Bardzo źle wspominam tę skrzynię.
4,0
Układ jezdny
Samochód nieźle się prowadzi, ale szybkie zakręty to zdecydowanie nie jego domena.
5,0
Karoseria
Mój egzemplarz był z 2021 roku ale zaskakująco dobrze zniósł te kilka lat dość intensywnej eksploatacji, brak odprysków po kamieniach, odchodzącego lakieru, czy jakiejkolwiek rdzy. Tu zdecydowany plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko dobrze widać, nie mogę się do niczego przyczepić.
2,0
Ergonomia
Mam wrażenie, że samochód zaprojektowany został dla Azjatów. Przyciski od regulacji szyb bardzo blisko łokcia. Siedzi się bardzo nisko, samochód sam w sobie jest niski, więc każde auto za nami oślepia nas światłami. W drzwiach nie zmieści się butelka 1,5l, kieszenie i schowki generalnie niewielkie. Bagażnik mimo sporego nadwozia niewielki, płytki. Szalenie irytowało mnie otwieranie klapki wlewu paliwa z wewnątrz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby wszystko ok, ale przy tak sporym nadwoziu miejsca powinno być więcej + twardy plastik wszędzie z tyłu.
2,0
Wyciszenie
W mieście ok, ale w mieście każde auto będzie ciche. W trasie powyżej 100 km/h już się robi głośniej, powyżej 120 km/h to górna granica nerwów. Przy 140 km/h czujemy się jak na kolejce górskiej czy motocyklu. Szum, hałas jest bardzo duży. Wyje silnik, szumi wiatr. Nigdy nie jeździłem tak głośnym kompaktem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się z tym samochodem nie dzieje. Nic tylko lać paliwo, robić podstawowy serwis i jeździć ze smutkiem i zatyczkami w uszach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie zdecydowanie przesadzony. Renoma toyoty jako bezawaryjnego producenta (raczej zasadna) nie potrafi przykryć mi wszystkich niedociągnięć ergonomicznych, wyciszenia, kiepskiej dynamiki. Nie zapłaciłbym więcej za toyotę i pewnie wolałbym samochód z innych marek, godząc się na niższą bezawaryjność ale kosztem większego komfortu, lepszego wykończenia. Dla mnie Toyota jest za droga jak na to co oferuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie popsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie popsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XII TS Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów