Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius III Hatchback

Han Solo, 8 lat temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Prius III Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,23
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Na przeglądzie po 75 tys km zużycie przednich tarcz to nawet nie 1 mm, rant ledwie wyczuwalny palcem
4,0
Całokształt
Uniwersalne auto, sprawdza się dobrze na krótszych i dłuższych dystansach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie bierze ani grama oleju, nie traci mocy w wysokich temperaturach co było zauważalne we wszystkich użytkowanych wcześniej nie-hybrydach.
4,0
Skrzynia biegów
Ciekawe sterowanie joystickiem - nie stawia prawie żadnych oporów, skrzynia pracuje mięciutko, bez żadnych szarpnięć, podczas manewrów na parkingu można włączyć wsteczny w czasie jazdy do przodu - auto się zatrzyma i zacznie cofać przy użyciu silnika elektrycznego.
3,0
Układ jezdny
Kombinacja niskoprofilowych opon 215/45/17 wraz z miękkim zawieszeniem średnio się sprawdza na wszelkiego rodzaju tarkach czy kamienistych drogach - drgania przenoszone są do wnętrza samochodu. Natomiast zupełnie dobrze radzi sobie z pofalowanym asfaltem. Układ kierowniczy mało bezpośredni, zakręty trzeba planować z małym wyprzedzeniem
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra, dzielona w poziomie tylna szyba trochę przeszkadza ale za to spojler zasłania źle ustawione światła jadących z tyłu samochodów. Kamera cofania i dolna część tylnej szyby bardzo szybko ulegają zabrudzeniu przy deszczowej pogodzie. Szmatka w bagażniku to obowiązkowe wyposażenie :)
4,0
Ergonomia
Wszystkie podstawowe przełączniki są pod ręką, możliwość sterowania radiem, klimą i komputerem z kierownicy, na konsoli środkowej duże, wyraźnie opisane i podświetlone przełączniki. Tylko trochę ich za dużo. Ekran dotykowy dobrze skalibrowany, trudno o omyłkowe naciśnięcie wyświetlanych przycisków. Siedzenia średnio trzymają w zakrętach i mnie akurat trudno znaleźć właściwą pozycję za kierownicą (skokowa regulacja oparcia)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest elektryczna, działa sprawnie i niezależnie od silnika spalinowego (można używać na postoju przy wyłączonym silniku), wnętrze nagrzewa się zimą dość długo ale to wina zbyt sprawnego silnika :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca z przodu i spora w tyłu - można nawet założyć nogę na nogę.
3,0
Wyciszenie
Standard dla skrzyni CVT - podczas gwałtownego przyspieszania jest dość głośno, przy prędkościach autostradowych całkiem dobrze a najlepiej podczas jazdy na bateriach :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Priusem przejechałem w 15 miesięcy 25 tys. km, auto na oponach 215/45/17, silnik zalany olejem 0W/20. Codzienne dojazdy do pracy na dystansie 13 km z czego 80% małe miejscowości, reszta droga podmiejska - 4,2l. Zimą przy ujemnych temp ale bez śniegu wzrasta o ok. 1 litr. Autostrada tempomat 140 km/h - 6,0l. 120 km/h - 5,0l. Droga krajowa ok 4,3l. Min. uzyskane spalanie: 3,2l. - drogi podmiejskie i małe miejscowości, styl jazdy - na prądzie ok 55 km/h przez ok 2-3 km potem 3-4 km w tempie 65-70 km/h żeby podładować baterie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wnętrze mogłoby być mniej plastikowe ale to auto ekologiczne nie tylko pod względem spalania ale także zastosowanych materiałów. I niestety po 70 tys km ten plastik zaczyna czasem skrzypieć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet żarówka się nie przepaliła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do przebiegu 77 tys km żadnych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Prius III Hatchback