Szukaj

Informacje o Toyota Prius

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz

Toyota Prius – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Toyota Prius

Liczba ocen: 77
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Brak drobnych usterek

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Patryk
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Toyota Prius III
Cóż tu dużo pisać. Dla Januszy z pojazdów koncernu VAG, czy też innych reliktów, Prius to przerost formy nad treścią. Nie rozumieją zasady działania napędu hybrydowego, szydzą że auto na samym prądzie przejedzie max kilka km. Lecz o to właśnie w tym wszystkim chodzi, zainteresowanych odsyłam do lektury, bądź chociaż na YouTube do filmu Zachata pt. Jak zepsuć hybrydę. Auto dla kumatych i lubiących się wyróżniać. Priusa albo się kocha, albo nienawidzi. I za to go kocham. Nie jest taki, jak wszystkie inne auta robione na jedno kopyto, no może poza drobnymi wyjątkami :-)
4,9
~Mietekk
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Toyota Prius III
Hybrydę kupiłem na taksówkę, jeżdżę po Trójmieście. Zakupiłem ją bezpośrednio w Toyocie Knedler Elbląg w programie Toyota Pewne Auto. Moim zdaniem nie ma lepszego auta to miasta niż Prius :) Wahałem się między II. i III. generacją, jednak zwyciężyła druga opcja: większy silnik, przyciski na desce rozdzielczej zamiast dotykowego ekranu, nowszy wygląd oraz trochę większa "buda". Kupiłem wersję Prestige. Skrzynia E-cvt powoduje, że praktycznie niepotrzebna nam jest lewa noga i lewa ręka. Przyspieszenie zadziwiająco duże, wielu ludzi nie podejrzewa, że tak "mułowato" wyglądający samochód może mieć takie odejście. Jednak mimo wszystko najlepszy jest tryb "eco", który zmniejsza czułość pedału gazu, dzięki czemu można osiągać bardzo dobre wyniki spalania: mój rekord przy jeździe miejskiej z włączoną klimą 4,8L/100 km, bez większego starania. Niektórzy mówią o wyjącym silniku: faktycznie, jeśli chce się być pierwszym na kolejnych światłach i zarzynać auto, to silnik może dać się słuchowo we znaki. Jednak przy zwykłej jeździe, na niskich obrotach, silnika benzynowego nie słychać bardziej niż klasycznej jednostki. Wnętrze auta jest spore - zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ogromnie dużo miejsca na nogi z tyłu, pomaga płaska podłoga. Bagażnik mógłby być nieco większy, ale bez problemu zmieszczą się w nim 2 duże walizki lotnicze + 2 podręczne. Jak na razie nic mi się w nim nie popsuło, no, może z wyjątkiem elementów zawieszenia, ale to jedyna rzecz, która może podlegać destrukcji i jestem tego świadomy ;) Co do innych podzespołów - wystarczy wymieniać olej i filtry na czas, a auto będzie nam służyło długo. Jedyna wada, jaka przychodzi mi do głowy, to niestety bardzo szerokie słupki A, które są przyczyną sporego martwego pola z przodu. Aczkolwiek można się do tego przyzwyczaić. Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, mnóstwo bajerów, ciekawy wygląd (szczególnie na alufelgach 17"), no i przyjemność z jazdy, zarówno psychiczna, jak i ekonomiczna.
4,7
~OkPPeter12f
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Kupiłem nowego Priusa do jazdy... w trasie. Nietypowo ale w tym szaleństwie jest metoda. Robię rocznie około 50-60 tys. km (z tego 90% trasa) Potrzebuje samochodu, który jest zawsze gotowy do drogi, nie będzie generował dodatkowych kosztów, w miarę ekonomiczny i tym razem będę mógł nim zrobić bez większych wydatków 200 - 400 tys. km. Jednocześnie nie potrzebuje już auta z dużym bagażnikiem czy 7 osobowego. Na razie mam Priusa 12 m-cy i zrobione ponad 55 tys.km. I tak średnie spalanie z tego przebiegu - 4,5, gdzie w mieście pali 3,5 - 5,0, trasa krajowa 90-110 km/h - 4,0, autostrada tempomat 140 km/h - 6,5 - czego chcieć więcej jeżeli chodzi o spalanie. Do tego zero jakichkolwiek usterek, wg. serwisu klocki hamulcowe przednie zrobią jeszcze spokojnie kolejne 100 tys km. Podsumowując – mam auto z silnikiem benzynowym, które pali trochę mniej niż diesel i do tego nie ma tego wszystkiego co w dieslu po większym przebiegi wymaga wymiany jak DPF, dwumas, wtryskiwacze, turbo… tu nie ma nawet sprzęgła. Plus bezawaryjność Toyoty i Priusa jako modelu, widać to zresztą w Warszawie, jako taxi coraz bardziej popularne są hybrydy, nowe Aurisy i używane Priusy II i III generacji.

Raporty spalania Toyota Prius

Liczba raportów: 112
Średnie spalanie dla Toyota Prius
3,9 – 5,6
l/100 km
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,9
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Samochód bezawaryjny. Jest znakomicie jeśli ktoś może się ładować z gniazdka wtedy spalanie 0 litrów. Ja korzystałem z auta przez 9 miesięcy. Udało mi się nie tankować samochodu przez trzy miesiące ponieważ jeździłem w zdecydowanej większości na prądzie i tak przejechałem 4500 km na jednym zbiorniku paliwa. Prius może pokonać na prądzie max 56 km. Dla mnie to rewelacja bo mam do pracy w obie strony 45 km więc tankuję bardzo rzadko. W trasie bardzo komfortowy ale spalanie rośnie do poziomu 4,9 l/100 km przy prędkości 140 km/h.
5,9
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Toyota Prius II
Trudno jednoznacznie wskazać spalanie, bo powinny być inne rubryki dla takiego auta. Na pewno spalanie czy to benzyny czy LPG rośnie przy dużych prędkościach. To jest auto które najlepiej sprawdza się w mieście i w trybie podmiejski. Powyżej 120km/h na liczniku czyli realnie 110-112 spalanie rośnie bardzo (litr i więcej). W zimie na krótkich odcinkach (silnik spalinowy musi się nagrzać żeby auto pracowało elektrycznie lub w ogóle mogło skorzystać z baterii nawet w trybie wymuszony gdy duży mróz). Także zimą dochodzi do 7L LPG przy spokojnej jeździe. Ale za to cały okres wiosna, lato, jesień przy oszczędnej jeździe bez problemu 6L LPG w mieście i poza miastem. Choć im trudniejszy teren, dużo zakrętów a przede wszystkim górki i długie zjazdy tym więcej się oszczędza. Jadąc po górach w Chorwacji uzyskałem nawet wynik 5L LPG.
3,4
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Po początkowym okresie nauki posługiwania się priusem stwierdzam, że jest to super oszczędne auto, osiągnięcie wyniku 3,1 litra na 100 km jest całkiem możliwe, natomiast jazda dynamiczna skutkuje wynikiem nawet ponad 5 litrów, ogólnie bardziej opłaca się kupić zwykłego priusa w stosunku do wersji plug in. Plug in ma niepraktyczny mały bagażnik, możliwosc przewozu tylko czterech osób, a co najgorsze mały udzwig, albo bagaż albo cztery osoby, zastanawiałem się nad wersją plug in i całe szczęście że za namową sprzedawcy kupiłem zwykłą wersję. Plug in musi też rozgrzać baterie co czyni, że faktycznie nie pali tak dużo mniej niż zwykła wersja a kosxtuje z tym samym wyposażeniem znacznie drożej
Toyota Prius