Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius IV Hatchback

OkPPeter12f, 6 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Prius IV Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo tylko 122KM łącznej mocy silnika spalinowego i elektrycznego auto jest dynamiczne i bardzo ekonomiczne, no i ta cisza.
5,0
Całokształt
Kupiłem nowego Priusa do jazdy... w trasie. Nietypowo ale w tym szaleństwie jest metoda. Robię rocznie około 50-60 tys. km (z tego 90% trasa) Potrzebuje samochodu, który jest zawsze gotowy do drogi, nie będzie generował dodatkowych kosztów, w miarę ekonomiczny i tym razem będę mógł nim zrobić bez większych wydatków 200 - 400 tys. km. Jednocześnie nie potrzebuje już auta z dużym bagażnikiem czy 7 osobowego. Na razie mam Priusa 12 m-cy i zrobione ponad 55 tys.km. I tak średnie spalanie z tego przebiegu - 4,5, gdzie w mieście pali 3,5 - 5,0, trasa krajowa 90-110 km/h - 4,0, autostrada tempomat 140 km/h - 6,5 - czego chcieć więcej jeżeli chodzi o spalanie. Do tego zero jakichkolwiek usterek, wg. serwisu klocki hamulcowe przednie zrobią jeszcze spokojnie kolejne 100 tys km. Podsumowując – mam auto z silnikiem benzynowym, które pali trochę mniej niż diesel i do tego nie ma tego wszystkiego co w dieslu po większym przebiegi wymaga wymiany jak DPF, dwumas, wtryskiwacze, turbo… tu nie ma nawet sprzęgła. Plus bezawaryjność Toyoty i Priusa jako modelu, widać to zresztą w Warszawie, jako taxi coraz bardziej popularne są hybrydy, nowe Aurisy i używane Priusy II i III generacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
W sumie to 3 silniki, 2 elektryczne i 1 spalinowy- 1.8 wolnossący, z pośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona i niewysilony, ma tylko 98KM, co może gwarantować długą i bezawaryjną jazdę. Przełączanie się miedzy silnikami jest płynne, prawie nie czuć kiedy jedziemy tylko na silniku elektrycznym, na którym swoją droga można jechać z prędkością do 110km/h. Układ działa perfekcyjnie, nie tak jak w innych autach z funkcją start-stop. W korku większość drogi można zrobić tylko na elektryku, auto mierzy tzw. Ev driving ratio i w mieście wynosi on około 60%, na drodze krajowej 30%, a na autostradzie tylko 5%.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia e- cvt dla mnie super, sprawnie rusza, nie tylko spod świateł, ale także na autostradzie gdy trzeba przyspieszyć z 90km/h do 140km/h Ponadto ma dla mnie znaczenie bezawaryjność skrzyni e-cvt Toyoty, która ma opinię „pancernej”, dlatego też podczas szukania auta odrzuciłem oferty innych hybryd jak KIA Niro czy Hyundai Ioniq, które mają skrzynie dwusprzęgłowe, poza tym doświadczenie Toyoty w produkcji hybryd to 20 lat, a koncernu KIA-Hyundai około 5 lat.
4,0
Układ jezdny
Prius prowadzi się przede wszystkim komfortowo, nie jest zbyt twardy, w zakrętach lekko się przechyla, to jest poziom Toyoty Avensis.
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, duże lusterka, kamera cofania wspomaga dzieloną tylną szybę, plus czujniki martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania oraz oczywiście czujniki cofania z przodu i z tyłu. W temacie dzielonej tylnej szyby – pomaga w nocy, belka na środku wypada na wysokości świateł większości aut jadących z tyłu, zatem nie oślepiają. Ponadto do jazdy w nocy przydają się światła full led, które świecą bardzo dobrze, natomiast system automatycznej zmiany świateł z długich na mijania i odwrotnie działa tak sobie, trzeba ręcznie go wspierać. Dodatkowo opływowy kształt Priusa (cx tylko 0,23) pomaga w deszczu, podczas jazdy z prędkością pow. 70km/h na tylnej szybie nie ma ani jednej kropli wody.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, klimatyzacja ma oddzielne przyciski, wskaźniki elektroniczne na środku ok, plus wyświetlacz headup display na szybie super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby trochę parują, stąd warto jeździć z klimą, ogrzewanie działa dobrze, tak samo jako podgrzewane fotele. Brakuje ogrzewanej przedniej szyby, która była w fordach focusie i galaxy, to powinien być standard wyposażenia, opcja o wiele bardziej przydatna niż podgrzewane fotele, a w toyocie nie ma nawet za dopłatą takiej możliwości.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W Priusie jest bardzo dobrze (większy o 10 cm rozstaw osi 2.60 vs 2.70 vs Auris), z przodu dobrze, bagażnik też całkiem, całkiem, nominalnie 502 litry, jedynie trochę nie ustawny, moje poprzednie auto - focus kombi mimo, ze na papierze miał mniej to był bardziej praktyczny.
5,0
Wyciszenie
Cisza, cisza, cisza… w mieście, na trasie dobrze, na autostradzie też ok, jest jeszcze ciszej po zmianie ekologicznych, twardych japońskich opon Toyo (na których Prius opuścił fabrykę) na Michelin CrossClimate+, to już moje drugie opony całoroczne, sprawdziły się zima i latem, zatem w Priusie zamiast kupić zimówki znowu postawiłem na dobre wielosezonowe. Jedynie przy ostrym przyspieszaniu słychać charakterystyczne dla skrzyni e-cvt wycie silnika, ale nie jest to uciażliwe, Prius jest dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie leje tylko benzynę i robię kolejne tysiące kilometrów. Dwa przeglądy w ASO za mną - jeden za 680 drugi za 1050 zł. Auto ma jeszcze 2 lata fabrycznej gwarancji, dodatkowo 10 lat gwarancji na układ hybrydowy i akumulatory (pod warunkiem wykonania co roku testu hybrydy – koszt w ASO 200 zł). Jeszcze w kwestii spalania - tak jak pisałem wyżej, średnia z ponad 50 tys - 4,5. Dla mnie rewelacja!
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem roczne auto od dilera Toyoty z przebiegiem 8 tys. km, w cenie niższej o 35 tys. niż nowe. Wersja Premium z Navi, plus czujniki cofania, przyciemniane szyby z tyłu (tego nie ma nawet wersja Prestige) i bardzo bogaty pakiet bezpieczeństwa, aktywny tempomat, jestem mega zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Zobaczymy jak będzie po 300 tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Prius IV Hatchback