Szukaj

Informacje o Toyota Prius IV Hatchback

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz

Toyota Prius IV Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Dane techniczne Toyota Prius IV Hatchback

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4540 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1490 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1540 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 890 mm
Prześwit 130 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 502 l

Oceny Toyota Prius IV Hatchback

Liczba ocen: 4
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~OkPPeter12f
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Kupiłem nowego Priusa do jazdy... w trasie. Nietypowo ale w tym szaleństwie jest metoda. Robię rocznie około 50-60 tys. km (z tego 90% trasa) Potrzebuje samochodu, który jest zawsze gotowy do drogi, nie będzie generował dodatkowych kosztów, w miarę ekonomiczny i tym razem będę mógł nim zrobić bez większych wydatków 200 - 400 tys. km. Jednocześnie nie potrzebuje już auta z dużym bagażnikiem czy 7 osobowego. Na razie mam Priusa 12 m-cy i zrobione ponad 55 tys.km. I tak średnie spalanie z tego przebiegu - 4,5, gdzie w mieście pali 3,5 - 5,0, trasa krajowa 90-110 km/h - 4,0, autostrada tempomat 140 km/h - 6,5 - czego chcieć więcej jeżeli chodzi o spalanie. Do tego zero jakichkolwiek usterek, wg. serwisu klocki hamulcowe przednie zrobią jeszcze spokojnie kolejne 100 tys km. Podsumowując – mam auto z silnikiem benzynowym, które pali trochę mniej niż diesel i do tego nie ma tego wszystkiego co w dieslu po większym przebiegi wymaga wymiany jak DPF, dwumas, wtryskiwacze, turbo… tu nie ma nawet sprzęgła. Plus bezawaryjność Toyoty i Priusa jako modelu, widać to zresztą w Warszawie, jako taxi coraz bardziej popularne są hybrydy, nowe Aurisy i używane Priusy II i III generacji.
4,7
~Kris
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Auto jest zaskakująco dynamiczne , kupiłem go zaraz po tym jak sprzedałem Porsche cayenne 521 KM , ale prius nie zamula , w mieście zostawia 90% aut z tyłu a ma 120 km ?! , tak odczuwanie bliżej mu do 180 km . W porównaniu do aurisa , czy CHR auto o niebo bardziej dynamicznie ? co jest dla mnie zaskakujące bo ma ten sam napęd (Silnik)
5,0
~qadD4D
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV

Raporty spalania Toyota Prius IV Hatchback

Liczba raportów: 8
Średnie spalanie dla Toyota Prius IV Hatchback
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,4
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Po początkowym okresie nauki posługiwania się priusem stwierdzam, że jest to super oszczędne auto, osiągnięcie wyniku 3,1 litra na 100 km jest całkiem możliwe, natomiast jazda dynamiczna skutkuje wynikiem nawet ponad 5 litrów, ogólnie bardziej opłaca się kupić zwykłego priusa w stosunku do wersji plug in. Plug in ma niepraktyczny mały bagażnik, możliwosc przewozu tylko czterech osób, a co najgorsze mały udzwig, albo bagaż albo cztery osoby, zastanawiałem się nad wersją plug in i całe szczęście że za namową sprzedawcy kupiłem zwykłą wersję. Plug in musi też rozgrzać baterie co czyni, że faktycznie nie pali tak dużo mniej niż zwykła wersja a kosxtuje z tym samym wyposażeniem znacznie drożej
4,2
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Prius sprowadzony ze stanow trasa autostradowa poznan-łódź 140-150km/h (tryb eco)spalanie wyszlo 5,4l na sto . Misto korki (tryb normal) rozwazna jazda spalanie 4l wolna trasa 100-120km/h spalanie w trybie normal 3,2l
5,0
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Auto oszczędne, najwiecej zależy od stylu jazdy. W cyklu mieszanym przy eco-drivingu można mocno zejść poniżej 4l. Bardzo dużo daje spokojne ruszanie spod świateł oraz hamowanie silnikiem. Na autostradzie przy prędkości 120km/h spalanie rzędu 4,5-4,8l, przy 140km/h już Ok. 6,2-7,5l.
Toyota Prius IV Hatchback