Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV Facelifting

tomk, 3 miesiące temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota RAV4 V SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,64
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezproblemowo, ładnie się zbiera i mało pali
Zawieszenie : Ładnie trzyma się drogi mimo wysokości
Inne : Dużo miejsca Ergonomia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Samochód praktyczny, solidny bez fajerwerków. Wnętrze przynajmniej w lepszych wersjach dobrze wykończone choć bez wodotrysków. Jest tyle co potrzeba i nic więcej. Jednostka napędowa sprawdzona, bez kombinacji, dobra dynamika i niskie spalanie. Nie wiem jak komuś udało się osiągnąć minimalne średnie spalanie na poziomie 8 litrów. Samochód kupiona na początku 2024 - od nowości (50 tyś km) nie resetowałem licznika i mam średnie 6,7 l/100 km. Jako że dużo jeżdżę proporcje 80% autostrady i S-ki i 20% miasto. Toyota jest dość konserwatywna wiec ergonomia na dobrym poziomie, mimo elektronicznego głównego wyświetlacza i panelu środkowego dużo przycisków i pokręteł. Ten drugi mógłby być ładniej wkomponowany w deskę. Warto tu kupić naklejkę ochronną bo jest błyszczący i widać odciski palców. Prowadzenie dobre, trzyma się drogi, dość twarde zawieszenie co ma swoje konsekwencje zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Jako żę to trzecia Toyota i druga RAV-ka - dobrze trzyma wartość, łatwo znaleźć nabywcę. Kanapa tylna 60/40 bez tunelu. Światła przednie led, dość mocne ale ich zasięg mógłby być większy, tylne mieszane tj ledy ale są też żarówki. Brak HUD niezależnie od wersji. Audio średnie, głośniki łatwo podmienić na Focale. Standardowe biorąc pod uwagę ich wagę i wykonanie i tak grają przyzwoicie. System Toyoty mimo że poprawiony pozostał dość klasyczny i jest pozbawiony jakiejkolwiek finezji, z zalet działa szybko i bez problemów. Carplay bezprzewodowo, AA tylko na kablu. Ogólna ocena - bezawaryjny, solidny i przestronny samochód bez bajerów, który ma swoje braki i specyfikę którą trzeba uwzględnić przy zakupie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sprawdzona jednostka, bez udziwnień, w połączeniu z elektrycznym daje dużą a już na pewno wystarczającą moc. Przyspieszenie koło 8 sekund do 100 więc przyzwoicie jak na samochód o takich gabarytach i masie.
5,0
Skrzynia biegów
ecvt albo się lubi albo nie, ale można się do niej przyzwyczaić. Na pewno jest to rozwiązanie niezawodne. Mnie ona nie przeszkadza, nie zwracam już na to uwagi.
4,0
Układ jezdny
Dość twardo, dobrze trzyma się drogi. Trochę się tłucze na nierównościach nawierzchni.
4,0
Karoseria
Wizualnie kwestia gustu, nie zanotowałem żadnych problemów z rdzą (ta ma tylko 1,5 roku ale w poprzedniej RAV4 tez ich nie było). Lakier raczej miękki, łatwiej porysować ale i łatwiej spolerować. Kilka rysek się w poprzedniej zdarzyło ale za to nie było żadnych odprysków.
Komfort
5,0
Widoczność
Ciężko coś zarzucić w tym obszarze, nie za duża tylna szyba ale jest za to elektroniczne wsteczne które można wykorzystać przy zapakowanym po sufit bagażniku.
5,0
Ergonomia
Dla mnie super, nie ma powszechnej teraz panelozy, dużo fizycznych przycisków. Jest tu kilka braków, przyciski na lewo od kierownicy mają archaiczny wygląd, wyłączenie asystentów wymaga klikania w menu - nie jest dostępne pod fizycznym przyciskiem. Brakuje przycisku zamknięcia tylnej klapy z automatycznym zamknięciem samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, może tylko to, że nawiew na najniższym biegu jest już dość mocny. Sterowanie z przycisków i pokręteł, klimatyzacja dwustrefowa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Siedzenie dość wygodne, mogłyby być nieco bardziej miękkie.
3,0
Wyciszenie
Temat legenda, bez wyciszenia jest przeciętnie, absolutnie nie tak jak w histerycznych opiniach czy filmach z YT z firm zajmujących się wygłuszaniem ale też nie rewelacyjnie. Mam trochę porównań z samochodów podobnej klasy i RAV4 nie odbiega tu na plus czy na minus, różnice są minimalne. Też należy wspomnieć że do 70-80 samochód jest cichy a szum zaczyna wyraźnie pojawiać się około 110-120. Tu raczej przyczyną są cienkie szyby niż samo wyciszenie pojazdu. Powyżej średniej są hałasy od zwieszenia więc jeśli ktoś myśli o wyciszeniu to powinien zacząć od nadkoli i opcjonalnie drzwi. Są dostępne głośniki Focala które wchodzą w miejsce fabrycznych które można przy okazji wymienić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak usterek, niskie zużycie paliwa, aktualny koszt przeglądu w ASO koło 2 tys. Klocki i tarcze w poprzedniej RAV4 przeżyły mi do momentu sprzedaży i dalej były OK
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być nieco taniej, choć ceny samochodów ogólnie niskie nie są. Jako że sprzedaż idzie dobrze szanse na większe negocjacje ceny są niewielkie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co było poprawiane to wymiana spinek ze względu na tłukące się na nierównościach plastiki tylnej klapy. Po wymianie problem zniknął. Wożę w bagażniku booster, tak na wszelki wypadek pod kątem podobno najczęstszej awarii w Toyotach hybrydowych a więc rozładowania akumulatora po dłuższym postoju i problemów z odpaleniem samochodu. Nigdy mi się to nie zdarzyło, Toyota tłumaczy się że problem dotyczy akumulatorów produkowanych w Turcji ale na wszelki wypadek wolę być zabezpieczony.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 V SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów