Szukaj

Informacje o Toyota RAV4

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1994 kompaktowy crossover SUV (segment I). Toyota RAV4 to jedno z najbardziej popularnych aut w swojej klasie (z taśm produkcyjnych zjechało ponad 4,5 miliona egzemplarzy), jak również jeden z prekursorów wśród tak zwanych samochodów rekreacyjnych z segmentu SUV. Koncepcja zbudowania modelu pojawiła się już w roku 1986. Wprowadzenie RAV4 na rynek pobudziło innych producentów do stworzenia podobnych stylistycznie modeli. Nazwa „RAV4” jest skrótem od „Recreational Active Vehicle with 4 wheel-Drive, to znaczy: „rekreacyjny pojazd z napędem na cztery koła”. Aktualnie oferowana jest czwarta generacja Toyoty RAV4, którą wprowadzono na rynek w roku 2013. Auto dostępne jest również w odmianie o napędzie elektrycznym (RAV4 EV).
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota RAV4

Liczba ocen: 682
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~1
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Fotele z krótkim siedziskiem, średnio wygodne w trasie koszmarne , skóra niskiej jakości - szybko się wyciera i przebarwia . Wyciszenie auta to raczej żart z ludzi gorzej niż w FABI Przy 120 nie da się słuchać muzyki dla przyjemności o rozmowie zapomnij . Na poprzecznych nierównościach auto delikatnie podskakuje natomiast w zakrętach kładzie się bokiem jest to niebezpieczne zresztą "testu łosia" nie przeszło. Silnik pracuje jak w Polonezie zawsze go słychać . Spalanie mieszkam w mieście do 60 tyś mieszkańców i spalanie średnie mam 7,5 latem i 8,2 zima przy bardzo delikatnej jeździe czy to mało ? Cała nazwijmy to elektronika to lata 90 prymitywne fatalnie działające . Już nie kupię Toyoty - są przereklamowane. Osoby chwalące to auto albo nie mają porównania, albo mają bardzo niskie wymagania.
3,1
~Oszukany
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota ma dobry marketing, rzeczywistość nieco inna auto z 2022r Toyota dawała gwarancję ceny to mnie skusiło. Wciągu tego okresu jak że krótkiego 3 razy nie zapalił ( jak się dowiedziałem Toyota ma z tym kłopot w wielu modelach ) właściwości jezdne w porównaniu do rodzinnych kombi lub aut konkurencji b. kiepskie , droga hamowania odczuwalnie dłuższa od innych samochodów ma tendencję do niesamowitego „nurkowania”. jak i do przechyłów ( mam innego suva i tam nie mam kłopotów odbyłem jazy innymi markami i tam jest OK ), Przy 110-140 km/h robi się niewiarygodnie głośno, audio pogłaśniamy, po 20 min wyłączamy, bo szum z zewnątrz + słabe audio są męczące. Samochód przy większych prędkościach niż 120 km/h przestaje być oszczędny pali 2 l więcej niż 2.0 Turbo które mam . Siedzi się trochę jak na taborecie. Teoretycznie fajny na miasto (spalanie, powyższe mankamenty z trasy nie przeszkadzają), ale wysoki i parkowanie/ manewrowanie nie jest fajne. Przeładowany czujnikami, przesadna ingerencja w to co robi kierowca- jak chce wyjechać z postoju czasami „pika” kilka czujek, trudno się zorientować przed czym ostrzegają. Z jednej strony skóra (także na desce, z drugiej tani, tandetny plastik. Plastik w bagażniku łatwo się rysuje. Fajny (moim zdaniem), design mocny silnik to moim zdaniem za mało jak na ponad 200 tyś zł . Samochód imitujący fajne auto użytkowe ja się nabrałem do tego te reklamy na YT i niby posiadacze chwalący jakie to dobre . Ogólnie samochód ten spowodował, ze mniej lubię prowadzić samochód ( tylko Rav 4 ). Kupowałem na bardzo szybko, wszędzie trzeba było czekać na nowe auto miesiącami, a tu gwarancja ceny . Zakup był błędem, auto mocno rozminęło się z moimi oczekiwaniami względem rodzinnego auta za taka kasę. Pośpiech złym doradcą jest. Napęd na tył - wyłącznie elektryczny. Jeszcze jedno, pojechałem zimą na narty . Łańcuchy są wymagane. Toyota nie przewiduje łańcuchów (nie homologację żadnych na rynku). Standardowe się nie mieszczą w nadkolu. Jest jedno rozwiązanie - za ok 2,5 tyś, ale tez formalnie nie akceptowane przez toyotę. Pytania do Toyoty - bezskuteczne.
3,5
~Kicz
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Jedno z lepszych auto jakim do tej pory jeździłem po mieście, i tu się zalety kończą . Jazdo po trasie to koszmar wyciszenia niema świsty szumy - powyżej 110 - 120 km/h pasażerowie nie mogą ze sobą swobodnie rozmawiać co jat a piszę rozmawiać nie słychać co kierowca mówi . W trasie ginie również mit oszczędnej hybrydy pali więcej niż co inne marki . Auto jest wykonanie w sposób bardzo delikatny rysy powstają od nie wiadomo czego. Plastiki wewnątrz trzeszczą a ich demontaż wymaga minimalnego szarpnięcia i odpadają zastosowano wciski/kolki i tyle wiem bo podjąłem się wygłuszania tego pudla efekt mizerny . Navi nie widzi rond i tras które są już od 1,5 roku . średnie spalanie jazda ECO na max 6 - 7,5 l miasto 90% jednak gdy mamy miasto 60% i trasa 40% to 8,5 l Reasumując może i jest liderem sprzedaży ale auta mają g..... jeśli Toyota nie zmieni radykalnie podejścia do swych produktów nigdy więcej tej marki .

Raporty spalania Toyota RAV4

Liczba raportów: 883
Średnie spalanie dla Toyota RAV4
5,0 – 11,7
l/100 km
6,0 – 9,5
l/100 km
9,7 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Liczba komentarzy: 1
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Raport piszę dopiero po roku od zakupu auta. W miesiącach zimowych średnie spalanie w granicach 8,2 l/100 km. W miesiącach letnich 6,2-6,4 l/100 km. W mieście między 5-6 l/100 km. Na autostradzie przy 120 km/h - 6,8 l/100 km, przy 140 km/h - 7,8 l/100 km, przy 160 km/h - już ponad 9l/100 km. Ogólnie średnia z całego roku i ok 20.000 km - 7,2l/100 km. Wynik nieco gorszy od zakładanego, ale jest to normalna jazda bez jakiegoś ecodrivingu ale też bez "pedału w podłogę". Taka jest rzeczywistość i nie wiem jakim cudem ktoś przy normalnej jeździe jest w stanie mieć spalanie rzędu 4-5 l/100 km.
9,0
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Nie wiem jak uzyskujecie niższe średnie niż 9l/100km :P Przy normalnej jeździe w mieście, wiadomo - korki, dziury, itp., spalanie około 10-10.5. Na trasie przy 140-150km/h trasa Łódź-Mierzeja w granicach 8,8-9l/100km, no niżej nie zejdzie i już. Generalnie średnia z około 24tys km 9,4l/100km - a nie mam zbyt ciężkiej nogi... Kolejny przykład, że dane podawane przez producenta można między bajki włożyć.
7,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Bardzo ciężko osiągnąć niskie spalanie. Serwis Toyota jak im powiedziałem o spalaniu na autostradzie przy 140-150 km/h w wymiarze 10l/ 100 km powiedziała, że to jest duże auto i mocny silnik więc może tyle palić i reklamacji nie przyjmują, Nawet jak im powiedziałem, że mieście ani ja ani żona nie jesteśmy w stanie zejść poniżej 7,2/ 100 km to dla nich to nie jest problem ani powód do reklamacji...

Usterki Toyota RAV4

Liczba wpisów: 75
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
5,0
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 93 tys. km
Witam . Zrobiłem na gazie moją Toyotą prawie 17 000 km. i wszystko co mogę powiedzieć to same pozytywy , auto pracuje bardzo dobrze , spalanie w granicach 10l. gazu. Montaż instalacji został wykonany w warsztacie Auto Mix w Skrzeszowie. Super obsługa i wykonanie POLECAM . Obecnie w mojej Toyocie RAV4 mam przebieg 120000 i to co mogę powiedzieć o instalacji LPG to to...
5,0
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 165 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Na instalacji mam przejechane 90 000 i wszystko z samochodem w najlepszym porządku , przegląd instalacji LPG przeprowadzam systematycznie co roku w firmie AUTO MIX z Skrzyszowa POLECAM fachowa obsługa .
4,5
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Super, nie odczuwam spadku mocy, parownik mam założony do 250 KM, instalacja sprawuje sie super, dziala bez dotrysku paliwa, oczywiście opcja jest taka. Polecam firmę z Bełchatowa Motogaz. Ciepłowski, pełna profeska, tu nie ma lipy, napisze jeszcze ciekawostkę ze ta firma jako jedyna z nielicznych, tyle lat wstecz jako jedna, jedyna miała wiedze o dotrysku paliwa, pierwsza...
Toyota RAV4