Szukaj

Informacje o Toyota RAV4

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1994 kompaktowy crossover SUV (segment I). Toyota RAV4 to jedno z najbardziej popularnych aut w swojej klasie (z taśm produkcyjnych zjechało ponad 4,5 miliona egzemplarzy), jak również jeden z prekursorów wśród tak zwanych samochodów rekreacyjnych z segmentu SUV. Koncepcja zbudowania modelu pojawiła się już w roku 1986. Wprowadzenie RAV4 na rynek pobudziło innych producentów do stworzenia podobnych stylistycznie modeli. Nazwa „RAV4” jest skrótem od „Recreational Active Vehicle with 4 wheel-Drive, to znaczy: „rekreacyjny pojazd z napędem na cztery koła”. Aktualnie oferowana jest czwarta generacja Toyoty RAV4, którą wprowadzono na rynek w roku 2013. Auto dostępne jest również w odmianie o napędzie elektrycznym (RAV4 EV).
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Toyota RAV4 - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Toyota RAV4

Liczba ocen: 551
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Jacek
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Najwiekszym atutem tego auta jest zdecydowanie naped. Uklad hybrydowy swietnie sie sprawdza, a spalanie moze pozytywnie zaskoczyc. Przy normalnej jezdzie bez 'zylowania' wyniku mozna smialo zejsc ponizej 6 w miescie. Moja zona jest rekordzistka, na dojazdach do pracy (ok. 40km, Warszawa) potrafi zejsc nawet do 4,4. W trasie wyglada juz troche inaczej. Srednia 8.6 w trasie oklo 400km drogami krajowymi/ekspersowka. Tempomat na ekspresowce zapiety 140. Tragedii nie ma, biorac pod uwage ze auto uzytkuje najczesciej w miescie i na krotkich trasach. Przesiadlem sie z malego auta (Ford Focus) wiec roznic jest mnostwo. Samochod nijako wymusza sty jazdy, oczywiscie jest wiekszy, ciezszy, bardziej sie buja wiec musimy sie dostosowac. Dobrze trzyma sie drogi chociaz trzeba uwazac na zakretach szczegolnie przy szybkiej jezdzie, lubi bujnac. Nie jest to na pewno auto do jazdy bardzo szybkiej czy wyczynowej. Od dluzszego czasu jezdze automatami wiec z przesiadka na CVT poczatkowo bylo dziwnie. Szybko mozna sie przyzwyczaic do charakterystycznego 'wycia' szczegolnie jak dajemy duuuzo gazu. Teraz z kolei jak jezdze konwencjonalnymi automatami to czuje sie dziwnie, bo jednak zawsze czy to mercedes czy bmw czujesz moment zmiany biegu. W srodku mamy duzo miejsca zarowno z przodu jak i z tylu. Autoklima dziala dobrze. Multimedia oczywiscie wychodza slabo na tle innych, ekran jest toporny, ale laczenie z telefonami i system glosnmowiacy lapie dobrze i szybko. Nawigacja to chyba relkit poprzednich generacji. W srodku nic nie trzeszczy (narazie), troche glosno powyzej 120, a jak wieje to w ogole szum. Auto jest oczywiscie spore, wiec z parkowaniem niektorzy moga byc problemy. Co prawda jak sie wjezdza tylem to jest duzo prosciej, wszystko ladnie widac na kamerce i w duzych lusterkach bocznych. Szkoda tylko ze czujniki nie pokazuja odleglosci w cm. Bagaznik wydaje sie duzy jednak tutaj troche jestem zawiedziony. Chodzi oczywiscie o baterie ktore skutecznie zabieraja nam przestrzen i mozliwosci ulozenia ladunku. Mam relingi na dachu wiec i tak wszystko co dlugie laduje tam. Rodzina 2+1 z cala dziecieca wyprawka miesci sie na luzie. Zobaczymy za pol roku jak dojdzie +1 :p. Najwieksza rzecza ktora mnie mega irytuje jest... zbiornik paliwa. Mianowice producent delaruje pojemnosc baku na 55/56l. Przy zasiegu 60km zapala sie rezerwa. Zasieg 20km jestem na stacji, leje max 44l. Okolo 12l zostaje w bance (to jest prawie 200km zasiegu!). ASO mowi ze to zabezpiecznie zeby pompa paliwa sie nie zatarla. Mi sie wydaje ze to przez ksztalt zbiornika ktory nie pozwala na wybranie calosci paliwa, prawdopodobnie baterie zajmuja miejsce.
4,6
~Daniels
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Auto rewelacyjne, jakość wykonania naprawdę dobra, przed zakupem odwiedziłem chyba wszystkie salony, Toyota po jedzie próbnej bezkonkurencyjna, Wersja Selection,skrzynia biegów ecvt działa rewelacyjnie, bardzo dobre przyspieszenie jedyny minus brak podświetlenia przy panelu sterowania szybami, wieczorem naprawdę uciążliwe, w aucie za taka kasę nie powinno mieć to miejsca, brakuje również podświetlenia przy sterowaniu szyberdachem, konsola centralna powinna być bardziej intuicyjna, gwarancja na akumulator hybrydowy 10 lat !!!! pod warunkiem serwisowania w autoryzowanej stacji, w stosunku do poprzedniej wersji przepaść - na plus
3,1
~Marcin
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Zapłaciłem 156 tys. plnów. Dzisiaj żałuję bo auto pod każdym względem nie jest warte tych pieniędzy!!! System multimedialny to KOSZMAR i równie dobrze mogłoby go nie być. Wyświetlacz faktycznie najlepiej sprawdzi się jako mocowanie uchwytu na telefon - serio, nie przesadzam. Zestaw głośnomówiący lepiej działa w moim drugim aucie, trzy razy tańszym... w Fabii. Asystenci do niczego... Jedyne co ratuje to auto to spalanie. Tutaj naprawdę jest nieźle... W trasie bez autostrad z predkością do 120 to 6litrów. Na autostradzie gorzej. Wręcz się nie sprawdza.

Raporty spalania Toyota RAV4

Liczba raportów: 683
Średnie spalanie dla Toyota RAV4
6,2 – 12,2
l/100 km
6,1 – 9,5
l/100 km
9,7 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Toyota RAV4 IV
W mieście nigdy poniżej 9l i to przy bardzo sprzyjających warunkach. Normalna jazda to ok 11l. W trasie do 140 km/h spalanie też ok 10-11l. Powyżej zaczyna już zwyczajnie żłopać. Na niemieckiej autostradzie 14-15l gwarantowane. Przejechałem 100 tys km i nie wierzę w większość prezentowanych tutaj niskich raportów spalania. Silnik oceniam na dość mało przyjazny (wolnossący i b.głośny z CVT) oraz niezbyt ekonomiczny. Zestrojenie spalania i pracy CVT idealne do spokojnej jazdy. Przy tylko nieco większym temperamencie odradzam.
7,6
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Autko mam od 4mies dotychczasowy przebieg ok 6 tyś km. Autko bardzo wygodne, jak na te gabaryty bardzo ciche i ekonomiczne. Oczywiście jeżeli ktoś goni 180 km na godzinę to musi się liczyć że spali więcej niż przy 130km, przede wszystkim automatem trzeba nauczyć się jeździć. To nie disel że ile byś nie jechał to pali 6l. Poza tym autko pakowane i przestronne, w sam raz dla rodziny. Dobrze się trzyma drogi i przy takiej wysokości mało wychyla na zakrętach, po prostu czujesz się pewnie za kierownicą. Do tego dobra widoczność w dzień i o zmroku, oraz cały pakiet bezpieczeństwa powoduje że zaczynasz lubić długie trasy. Jedyna wada to za mały jak dla mnie bak paliwa 50l to trochę mało 80l w sam raz by pasowało. Pozdrawiam
6,2
Liczba komentarzy: 1
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
REWELACJA!!! W porównaniu do poprzedniego modelu o niebo lepiej. Zbiera się pięknie. 3 tryby ECO do miasta małe prędkości, NORMAL jeździ najnormalniej, SPORT to co mi podoba się najbardziej. Dotykasz gaz i rwie do przodu. Skrzynia CVT bezstopniowa już nie przypomina "odkurzacza", wkręca się na obroty elegancko. 150km/h na liczniku w moment - jestem zszokowany myślałem, że takie rzeczy tylko w silnikach turbo. Bagażnik super 580l - starczy na wszystko. Średnie spalanie na poziomie 5.5l w mieście przy normalnej jeżdzie miejskiej, bez rwania od świateł do świateł. Droga ekspresowa 130-140km/h ok. 7L i tyle chyba wystarczy. Jeśli ktoś chce latać po 200km/h niech se kupi Porsche, te auto nie jest od tego. W kabinie sporo miejsca, z tyłu normalna kanapa z podłokietnikiem. Zawieszenie z tyłu wielowahacz z przodu McPerson wyśmienicie wybiera nierówności. Jedyny minus tej TOYOTY to cena optymalnej wersji COMFORT + STYLE za 149.000zł brutto, ale cóż TOYOTA się ceni.

Usterki Toyota RAV4

Liczba wpisów: 49
Skrzypienie / ocieranie sie blizej nieokreslonych elementow
  • Toyota RAV4 V 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW od 2018
  • zawieszenie
  • 15 tys. km
Praktycznie od nowosci - pierwszy raz uslyszalem ten dzwiek 3 lub 4 tygodnie po wyprowadzeniu samochodu z salonu, pojawia sie w losowych momentach skrzypienie dochodzace z okolic przodu lub przedniego zawieszenia. Pojawia sie zawsze w trakcie jazdy ( nigdy postoju ) i nie ma zwiazku z nawierzchnia - tak samo skrzypi na autostradzie jak i na nierownych nawierzchniach. Salon Toyoty w Radomiu juz dwa razy podchodzil do tematu i ciagle nic ... , nawet jak uslyszeli w koncu, to i tak nie wiedza co to moze byc. Dziek / skrzypienie jest intensywne i slyszalne na tyle, ze kazdy jadacy samochodem reaguje i pyta sie co sie dzieje. Hm .... Moze trzeba RAV4 rozebrac na czesci i zlozyc od nowa ? :-)
Problem rozwiązany
4 komentarze
nie wracający pedał sprzęgła
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • układ hamulcowy
Wyciek płynu chamulcowego powoduje nie wysprzęglanie biegów nie można biegu załączyć ani wyłączyć a sprzęgło blokuje się w momencie wciśnięcia pedału, nawet ręczne cofnięcie pedała sprzęgła nic nie daje. przyczyną jest wyciek płynu chamulcowego z elementu znajdujacego się przed silnikiem a chłodnicą, przypomina aluminiową płytke o wymiarach 5/5 z wypustką owalną w kształcie litery T . Niestety nie wiem jak ten element sie nazywa ani nie wiem jak to naprawić czy może należy to wymienić. Dzięki prosze o porade jeśli to nie sprawi większego problemu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
spadają obroty i gaśnie
  • Toyota RAV4 II 1.8 VVTi 125KM 92kW 2000-2006
  • instalacja elektryczna
Witam! Bardzo proszę o pomoc, wymieniano zawór mojej Toyotce i zrobiono regeneracje głowicy (chyba tak to się nazywa), zawór wymieniono ale teraz samochód gaśnie jak np. dojeżdżam do świateł, zwalniam i auto gaśnie, prawie za każdym razem ale nie zawsze. Gaśnie gdy spadają obroty, nie zależnie czy jest zimny czy ciepły. Pojawił się też problem z włączaniem radia ale nie wiem czy to ma związek (na wszelki wypadek piszę ale nie wiem czy to się łączy). Bardzo proszę o jakąś pomoc, podpowiedz. Będę bardzo wdzięczna bo już nie wiem co robić. Może znacie kogoś w Lublinie kto może mi pomóc? pozdrawiam :) Niestety nie mam pojęcia :( Błąd jaki wyskakuje diagnoście to coś co nazwał "problem z zaworem OCV" tak mi powiedział, niestety nie znam się na tym i nie wiem co to znaczy i czy to właśnie może być przyczyną usterki i tego gaśnięcia auta...
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Toyota RAV4