Szukaj

Informacje o Toyota RAV4

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1994 kompaktowy crossover SUV (segment I). Toyota RAV4 to jedno z najbardziej popularnych aut w swojej klasie (z taśm produkcyjnych zjechało ponad 4,5 miliona egzemplarzy), jak również jeden z prekursorów wśród tak zwanych samochodów rekreacyjnych z segmentu SUV. Koncepcja zbudowania modelu pojawiła się już w roku 1986. Wprowadzenie RAV4 na rynek pobudziło innych producentów do stworzenia podobnych stylistycznie modeli. Nazwa „RAV4” jest skrótem od „Recreational Active Vehicle with 4 wheel-Drive, to znaczy: „rekreacyjny pojazd z napędem na cztery koła”. Aktualnie oferowana jest czwarta generacja Toyoty RAV4, którą wprowadzono na rynek w roku 2013. Auto dostępne jest również w odmianie o napędzie elektrycznym (RAV4 EV).
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota RAV4

Liczba ocen: 604
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~vacu
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Ogólne wrażenia po przejechaniu ok. 1500km - czyli niezbyt dużo ale już na tyle, że coś można o aucie powiedzieć. Jeżdżę wersją Black Edition. Przede wszystkim ogólna ocena - jestem bardzo zadowolony jak na razie ale bardziej na 4+ niż na 5. To co jest najważniejsze czyli komfort prowadzenia i ogólnie jazdy - jest na bardzo wysokim poziomie. Auto prowadzi się bardzo pewnie co mnie dość mocno zaskoczyło - przesiadłem się z kombi myśląc, że w SUVie będę musiał bardziej uważać na zakrętach tymczasem jest dokładnie odwrotnie - RAV4 w moim odczuciu prowadzi się znacznie pewniej niż Mondeo kombi, którym jeździłem wcześniej. W aucie jest stosunkowo cicho - niektórzy narzekają na wycie CVT ale ja w większości jeżdżę po mieście i tu jest cichutko. Przy jeździe autostradowej jest faktycznie dość głośno już niestety, ale nie głośniej niż w porównywalnych autach. Podobnie ze spalaniem - przy normalnej jeździe w mieście wychodzi mi 5-6l/100km (liczone z dystrybutora, nie z komputera) czyli rewelacja biorąc pod uwagę, że auto jest dość dynamiczne. I wcale nie jeżdżę bardzo po emerycku - normalnie po mieście jednak w większości nie traktuję gazu zerojedynkowo jak niektórzy, zwykle jeżdżę spokojnie, od czasu do czasu dociskam tylko mocniej jak potrzeba. Jeden minus, który jak na razie mnie najbardziej denerwuje to różne dziadowskie oszczędności, które moim zdaniem nie powinny mieć miejsca w aucie za te pieniądze. Albo nawet nie tyle oszczędności co dziwne decyzje. Np. mam bezprzewodową ładowarkę, którą pewnie mało kto wykorzysta ale połowa przycisków nie jest podświetlona - nawet przyciski do włączenia lampki są ciemne więc kończy się na macaniu podsufitki - to bardzo wkurza. Podobnie bezkluczykowy dostęp tylko przez przednie drzwi oraz brak możliwości zablokowania drzwi przy zamykaniu tylnej klapy - trzeba to zrobić na dwa razy, albo poczekać aż klapa się zamknie i zablokować drzwi przyciskiem albo podejść dodatkowo do drzwi i tam zablokować. Inny irytujący element - bywa, że stacje radiowe same się przełączają mimo dobrego odbioru. To taka kosmetyka ale mocno na razie irytuje. Podsumowując - na razie polecałbym to auto z tym napędem osobom, które jeżdżą spokojnie tylko od czasu do czasu wykorzystując dynamikę auta. Także osobom w większości jeżdżącym po mieście. Wtedy będzie można docenić jego zalety. Jeśli ktoś jeździ bardzo agresywnie lub w większości po autostradach to może warto przemyśleć inny silnik.
4,4
~vacu
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Ogólne wrażenia po przejechaniu ok. 1500km - czyli niezbyt dużo ale już na tyle, że coś można o aucie powiedzieć. Jeżdżę wersją Black Edition. Przede wszystkim ogólna ocena - jestem bardzo zadowolony jak na razie ale bardziej na 4+ niż na 5. To co jest najważniejsze czyli komfort prowadzenia i ogólnie jazdy - jest na bardzo wysokim poziomie. Auto prowadzi się bardzo pewnie co mnie dość mocno zaskoczyło - przesiadłem się z kombi myśląc, że w SUVie będę musiał bardziej uważać na zakrętach tymczasem jest dokładnie odwrotnie - RAV4 w moim odczuciu prowadzi się znacznie pewniej niż Mondeo kombi, którym jeździłem wcześniej. W aucie jest stosunkowo cicho - niektórzy narzekają na wycie CVT ale ja w większości jeżdżę po mieście i tu jest cichutko. Przy jeździe autostradowej jest faktycznie dość głośno już niestety, ale nie głośniej niż w porównywalnych autach. Podobnie ze spalaniem - przy normalnej jeździe w mieście wychodzi mi 5-6l/100km (liczone z dystrybutora, nie z komputera) czyli rewelacja biorąc pod uwagę, że auto jest dość dynamiczne. I wcale nie jeżdżę bardzo po emerycku - normalnie po mieście jednak w większości nie traktuję gazu zerojedynkowo jak niektórzy, zwykle jeżdżę spokojnie, od czasu do czasu dociskam tylko mocniej jak potrzeba. Jeden minus, który jak na razie mnie najbardziej denerwuje to różne dziadowskie oszczędności, które moim zdaniem nie powinny mieć miejsca w aucie za te pieniądze. Albo nawet nie tyle oszczędności co dziwne decyzje. Np. mam bezprzewodową ładowarkę, którą pewnie mało kto wykorzysta ale połowa przycisków nie jest podświetlona - nawet przyciski do włączenia lampki są ciemne więc kończy się na macaniu podsufitki - to bardzo wkurza. Podobnie bezkluczykowy dostęp tylko przez przednie drzwi oraz brak możliwości zablokowania drzwi przy zamykaniu tylnej klapy - trzeba to zrobić na dwa razy, albo poczekać aż klapa się zamknie i zablokować drzwi przyciskiem albo podejść dodatkowo do drzwi i tam zablokować. Inny irytujący element - bywa, że stacje radiowe same się przełączają mimo dobrego odbioru. To taka kosmetyka ale mocno na razie irytuje. Podsumowując - na razie polecałbym to auto z tym napędem osobom, które jeżdżą spokojnie tylko od czasu do czasu wykorzystując dynamikę auta. Także osobom w większości jeżdżącym po mieście. Wtedy będzie można docenić jego zalety. Jeśli ktoś jeździ bardzo agresywnie lub w większości po autostradach to może warto przemyśleć inny silnik.
4,6
~michał_polak
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
To jest samochód dla spokojnych ludzi, który posiada jednak możliwość depnięcia w pedał gazu i szybkiego wyminięcia, przejedzie także przez niezbyt trudny teren, z którym zwykła osobówka sobie nie poradzi. Jeżeli chcesz samochodu rodzinnego, który nie powinien się psuć, będzie bardzo mało palił przy normalnej spokojnej jeździe jednocześnie zachowując akceptowalną dynamikę, będzie pakowny a jednocześnie na tyle nieduży, że niemal wszędzie zaparkujesz w mieście - to jest samochód dla Ciebie. Jeżeli szukasz samochodu do dynamicznej jazdy, z nowoczesnymi systemami jak wirtualny kokpit czy multimediami na poziomie niemieckich samochodów, jeżeli jeździsz więcej w trasie niż w mieście, to nie będzie samochód dla Ciebie. To nie samochód na autostrady, choć jest wygodny to przy dużych prędkościach za głośny i za dużo pali (ok. 10-12 litrów przy 150-160 km/h) Mam 41 lat, dwójkę dzieci, dla mnie ten samochód jest bardzo ok biorąc pod uwagę moje potrzeby (80% miasto, 20% trasa) za tę cenę.

Raporty spalania Toyota RAV4

Liczba raportów: 770
Średnie spalanie dla Toyota RAV4
5,7 – 11,7
l/100 km
5,8 – 9,5
l/100 km
9,7 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Witam. Użytkuje RAV4 już jakiś czas i szczerze mówiąc hybrydy do oszczędnych nie należą o ile miałbym auto użytkować tylko i wyłącznie na odcinkach do 3 km to powiedziałbym że w jedną stronę pojadę na elektryku a w drugą na silniku spalinowym max z prędkością 45km/h pewnie i spalanie by mi spadło do 4l ale nie o to przecież chodzi. Na autostradzie auto przy normalniej prędkości 140 max 150 zaczyna palić ponad 13l (jazda na tempomacie) porównując do mojego poprzedniego auta E61 3.0d no to niestety w parametrach spalania bije toyotę na lep na szyję przy prędkościach 200km/h spalenie 9.5l/100km jeżeli chodzi o jazdę po mieście to około 8l/100km więc nie wiem po co komu 20 letnie doświadczenie w zakresie aut hybrydowych skoro mniejszego spalania jak widać niema.
5,5
MPV Facelifting 2.0 D-4D 143KM 105kW
Toyota RAV4 IV
Katalog podaje średnio/miasto/poza miastem - 4,7/5,5/4,3. Są to wartości bardzo niskie ale osiągalne. Komputer nieco zaniża wartości, o ok. 0,1-0,2 l/100 km przy wyższym spalaniu i do 0,3 l/100 km, przy niskich wartościach.
5,3
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Przejechałem 3000km i średnie spalanie pokazuje 5.5l jednakże jak delikatnie się jeździ po drogach powiatowych wojewódzkich i krajowych to z 4.7 spokojnie można zejść a nawet niżej, przy energicznej jeździe i bardziej agresywnej to 6-6.5 l ale to już można efektywniej jeździć :)

Usterki Toyota RAV4

Liczba wpisów: 59
Problem z geometrią w nowej RAV4 HYBRYD EXECUTIVE
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
  • układ napędowy
  • 8 tys. km
Problem polega na "ściąganiu" pojazdu na prawą stronę, Podczas eksploatacji pojazdu odkryłem że pojazd przy każdej prędkości na odcinku ok 100m jest ściągany na prawo, trzykrotnie była ustawiana geometria kół w serwisie TOYOTA aż trafiła do serwisu Wałbrzych jako głównego serwisu z pełną obsługą niestety bez rezultatu problem występuje nadal. W wyniku takiej usterki czy wady nie można używać asystenta pasa utrzymania trakcji LTA ponieważ trzeba ciągle korygować jazdę skręcając kierownicę w lewo. Po przejechaniu ok 200km z ręczna korekcją bardzo bolą ręce. Nie wiem jak skończy się ten temat. Zaznaczam że zawsze kupuję auta z salonu przez 20l i jest to drugie auto Toyota i najgorsze jakie kupiłem i ostatni. Służę materiałem zdjęciowym i filmowym.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wycieraczki nie zbirają opadów atmosferycznych
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
  • inne
  • 8 tys. km
Problem z wycieraczkami przednimi strona kierowcy w pojeździe nowym na gwarancji. Wycieraczki nie zbierają wody i innych opadów atmosferycznych pozostawiając na szybie tzw film wodny na wysokości wzroku kierowcy. Problem polega na tym, iż TOYOTA wymieniła dwukrotnie pióra oraz ramiona wycieraczek na tzw pozmianowane, które miały rozwiązać problem niestety bez rezultatu. Sprawa ciągnie się od momentu pierwszych opadów w marcu po zakupie auta w salonie w dniu 12.02.2021. Uczulam wszystkich właścicieli sprawdźcie swoje wycieraczki ponieważ jest to problem technologiczny i Toyota nie ma rozwiązania w razie potrzeby służę dowodami w postaci zdjęć i filmów.Jest to wada fabryczna nie usterka, która usiłują ciągle przedefiniować w TOYOCIE.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Buczenie przy hamowaniu . Pomocy
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • silnik
  • 262 tys. km
Podczas hamowania silnik zaczyna wydawac jakies dziwne dzwieki , jakby tarciegrubego metalu i buczenie ,juz tlumacze dlaczego dzwiek wydobywa sie z silnik . Twierdza tak po przeprowadzonym tescie na parkinu , poprosilem zone aby wsiadla rozpedzila sie i przyhomowala zeby mogl uslyszec z kad wydobywa sie dzwiek ( z ktorego kola bo myslalem ze to klocki badz tarcza wydaja taki dziwiek )i od strony dworu nic nie slychac zadnego dziwieku bylem w szoku bo sprawa wydawala sie byc latwa do zdiagnozowania , wiec wsiadlem i powtorzylismy test i dzwiek wydobywa sie ze strony silnika . Plyn hamulcowy ok , klocki i tarcze wymieniane rok temu ale wykluczylem ta diagnoze i nie wiem co to moze byc czy to pompa hamulcowa ?
Oczekuje na rozwiązanie
Toyota RAV4