Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV

Krzysztof, 5 lat temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Lakier w kolorze biała perła zaskoczył mnie w pięknym słońcu. Oczywiście spodziewałem się ze będzie dobrze, ale jest lepiej niż dobrze.
5,0
Całokształt
Fajne auto i jeśli tylko uda mi się załapać na jakaś aktualizacje systemu inforozrywki, tak żeby działało android auto albo apple carplay, to nie będę miał żadnych zastrzeżeń. Skrzynia ecvt nie jest dla każdego, ale jeśli ktoś chce mieć bezawaryjna, sprawna i oszczędna skrzynie biegów w swojej hybrydzie, to niestety musi się liczyć z tym, ze momentami dźwięk silnika zrobi się wysoki. Rzadko się tak robi, to po pierwsze, a po drugie jej zalety są dla mnie ważniejsze niż tej chwilowy dyskomfort przy wyprzedzaniu. Hybryda jak wiadomo służy do innego rodzaju jazdy i tutaj w porównaniu do np Aurisa jest i tak o wiele lepiej. Nie wciskając gazu do podłogi można znaleźć takie ustawienie pedału gazu, ze już się dynamicznie jedzie, a jeszcze nie jest głośno. Z reszta ta duże auto i silnik tez duży, wiec trochę głośno zawsze będzie. Cała reszta jak na moje miejskie potrzeby i krótka trasę raz na tydzień jest dla mnie idealna. Pozdrawiam niezdecydowanych. Warto kupić biała perle. Dużo ludzi chwali ten lakier i ja jestem również jego fanem.
Wrażenia
5,0
Silnik
2,5 litra wolnossące oczywiście robi robotę. Dla fanów aut hybrydowych chyba jest to jedna z najlepszych jednostek. Oczywiście w lexusach będzie ciszej, ale tez drożej zarówno przy zakupie jak i przy tankowaniu. Myśle ze to najlepsza relacja ceny do jakości w tym segmencie.
4,0
Skrzynia biegów
Szybka, pewnie niezawodna i dzięki swojej specyfice bardzo oszczędna. W końcu wyniki spalania w dużym suvie, a nie w miejskim hatchbacku z segmentu a czy b. Jedyny jej minus to wysoki dźwięk przy gwałtownym przyspieszaniu. Nie jest to nic dziwnego, co trzeba by było poprawić. W innych dużych autach w tym segmencie tez będzie głośno jak da się gaz do podłogi. Dźwięk jest trochę wyższy ale pewnie nie głośniejszy. Mi osobiście nie przeszkadza. Skrzyni właściwie się nie zauważa. Auto jeździ od samego dołu równym i nieprzerwanym ciągiem. Czuć ze jest moc od samego dołu. Warto przejechać się autem na jeździe próbnej, żeby później nie narzekać. Zalety skrzyni z pewnością są warte chwilowego dyskomfortu. Z reszta można dać sobie głośniej radio, a wtedy zupełnie to nie przeszkadza.
4,0
Układ jezdny
To mój drugi suv w życiu i po porównaniu go do kilkuletniej BMW x3 mogę stwierdzić ze jeździ się nim bardzo sprawnie. Auto nie wychyla jakoś przesadnie na zakrętach i trzyma się w torze jazdy. Oczywiście dla kogoś kto chciałby jeszcze polepszyć właściwości jezdne warto dołożyć do napędu na 4 koła. Ja mam napęd tylko na przednia oś. Mój wybór podyktowany był przede wszystkim cena. Wersji na 4 koła nie można było upchać do hybrydy w wersji comfort z pakietem style, bo cena przekraczała już 150.000 i to sprawiało ze nie przeszedłbym procedury uproszczonej w leasingu. Gdybym miał wziąć auto ze wszystkim czego naprawdę potrzebuje, to dodałbym tylko ten napęd na 4 koła i przekroczyłbym budżet o około 2000 złotych.
5,0
Karoseria
Biała perła przepiękna. Auto mieni się w słońcu tysiącami błyszczących drobinek i robi to wielkie wrażenie na wszystkich oglądających. Wygląd samego auta tez na ogromny plus. To kwestia subiektywna, ale moi znajomi którzy posiadają inne auta typu suv już myślą nad zmianą na nowa Toyote, bo zwyczajnie im również się to auto podoba z zewnątrz. Po dodaniu do tego oszczędnego napędu (pali dwa razy mniej niż Gle kolegi), niezawodności i dobrej ceny jest moim zdaniem hit sprzedaży. Jeszcze raz polecam biala perle.
Komfort
5,0
Widoczność
W każda stronę widoczność jest bardzo dobra. Kamera cofania posiada dwa tryby. Jeden taki klasyczny i drugi szerokokątny. Wyjazd tyłem na poprzeczna drogę tez jest o wiele łatwiejszy. Lusterko główne jest genialne. Nie mam tej opcji z wyświetlaczem w lusterku, ale i tak czuje ze widzę w nim wszystko lepiej niż w każdym z moich poprzednich aut. Widoczność do przodu i na boki również fantastyczna.
5,0
Ergonomia
Dla kogoś kto jeździł głównie Toyotami jest wszystko na odpowiednim miejscu. Większość ważnych rzeczy obsługuje się z kierownicy wiec na dotykowy ekran raczej spogląda się jedynie w kierunku multimediów. Nawigacja w moim przypadku to sycic przez mirrorlink i działa to dobrze na ekranie dotykowym. Mapy nie są tak dobre jak mapy google, ale i tak lepsze niż te oferowane w sprzedaży przez toyote. Minus to kabel którym trzeba to podłączyć. Drugi minus to brak android auto i apple carplay. Słyszałem ze może być jakaś aktualizacja dla Europy, ale nikt nie wie jak dokładnie miałaby wyglądać. Pozostaje czekać i mieć nadzieje ze uda nam się załapać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo wydajna i ogromny plus za nawiewy dla pasażerów z tylu. Auto mam krótko wiec nie wiem jeszcze jak długo będzie sie nagrzewały. To wolnossący silnik wiec pewnie nagrzewać się będzie srednio-długo. Zima na pewno warto będzie zrobić na sam poczatek dnia dłuższa trasę, żeby rozgrzać cały układ i żeby zaczęła działać jednostka hybrydowa. Dla kogoś kto ma 3 kilometry do pracy może to być malooplacalne rozwiązanie. Z drugiej strony w konwencjonalnych autach jest tak samo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dość. Bagażnik jest tez odpowiednio duży. Dość miejsca na nogi dla normalnych i wysokich ludzi. Dość miejsca nad głowa. Płaska powierzchnia po zlozeniu oparć z tylu. Jedyny minus to brak haczyków na zakupy, wiec warto poszukać na to innego patentu jak haczyk za siedzeniem lub siatka do bagażnika. Wszyscy siedzą komfortowo i maja swoje miejsce do ładowania i nawiewy. Niczego mi więcej w tej cenie i klasie pojazdu nie potrzeba.
4,0
Wyciszenie
O ile poruszamy się w tylko cyklu miejskim to można by dać nawet wyższa ocenę. Problem z wyciszeniem zaczyna się od 120 kilometrów na godzinę. Trzeba jednak zaznaczyć ze nie słuchać tak bardzo silnika jak wiatr wokół samochodu. Dalej jest komfortowo ale nie całkiem idealnie, wiec sprawiedliwa ocena to 4/5. W trasie jak to w suvie trochę szumi, a w mieście bajka, bo nawet swojego silnika nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
stosunkowo tani zakup biorąc pod uwagę ilość zastosowanych technologii i wielkość auta, niezawodność systemów hybrydowych, tanie przeglądy/serwisy, mniejsza awaryjność i niskie zużycie paliwa (około 7 litrów w cyklu mieszanym nie jeżdżąc całkiem jak dziad) sprawia ze jest to w mojej ocenie bardzo ciekawa propozycja dla kogoś kto nie lubi mieć stresów i wydatków w przyszłości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiem ze są różne gusta i nie każdy jest zwolennikiem hybrydy. Jeśli jednak mieszkasz w większym mieście, stać Cię na nowy samochód i lubisz technologie, to jest to na pewno auto które powinieneś rozważyć. Jest wygodne, szybkie, oszczędne i ładne. W swoim życiu kupowałem dużo samochodów i gadżetów i to auto jest jego kwintesencja. Brakuje tylko apple carplay i android auto. Kupiłem wierząc ze z czasem uda się je zaimplementować. Wtedy jak dla mnie bedzie to idealny gadżet który nie zawiedzie mnie w żadnej sytuacji. Oczywiście ze Toyota jest stosunkowo droga, ale przy wzięciu pod uwagę kwestii które ciężko wycenić, jak wygląd, osiągi i fun, moim zdaniem to rozsądna propozycja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak ale auto mam bardzo krótko. Oczywiście wyedytujesz swoją ocenę jeśli by zaczęło się coś psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak ale auto mam bardzo krótko. Oczywiście wyedytujesz swoją ocenę jeśli by zaczęło się coś psuć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 V SUV