Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV

gregpaw, 4 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Połączenie 2 systemów napędzania i ich praca to prawdziwy majstersztyk. Toyota ma powód do dumy. Niektórzy (najczęściej ci co nie jeździli nową Ravka) narzekają, że głośna przy wyprzedzaniu... No cóż, pare aut w życiu już miałem i żadne nie było ciche przy wdepnięciu pedału gazu do podłogi... Skrzynia CVT jest dość specyficzna w swojej pracy ponieważ pozostawia silnik w górnym przedziale obrotów i te obroty utrzymują się aż do osiągnięcia wymuszonej pzrez kierowcę prędkości ale dla mnie nie jest to dźwięk uciążliwy, wręcz miło słyszeć basowe warczenie 2,5 litrowej rzędowej czwórki;)
4,0
Całokształt
Fajne, nowoczesne auto, jednak filozofia japońska odbiega czasem od europejskiej:) Dopłacajcie za napęd 4x4- bo warto! Przyśpieszenie bez napędu na 4 buty jest kłopotliwe bo przednie koła zaczynają mielić. Przy napędzie na 4 - 222 koniki pokazują rogi- 8 sekund do setki taka kobyłką, to niezły wynik a Ravka bardzo żwawo reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Warto mieć też nagłośnienie JBL, standardowe to kaszan:) Warto mieć zaawansowane reflektory - ksenony są do nich jak świeczka do latarki. Warto mieć skórzane fotele z podgrzewaniem i wentylacją. Jedno doceniacie w zimie a drugie docenią spocone dupsko i plecy latem:) Żonie podoba się podgrzewana kierownica a mnie szyba przednia- lód znika po 20sekundach bez skrobaniny i akrobacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie (laika w temacie) doskonała jednostka mieszana benzyna/prąd. Cicha , nieuciążliwa praca, niezłe osiągi, znikomy apetyt na paliwo stawia Ravkę w czołówce. Przy normalnej miejskiej jeździe nie słychać silnika w ogóle, bo często wspomaga się mocą z baterii. Zmiana cyklu pracy z benzyny na elektro i odwrotnie odbywa się praktycznie w ciszy i niezauważalnie- bomba! Stylistyka - rzecz gustu - mnie i żonie (to jej auto) się podoba. Zresztą - kto kupuje nowe auto na które nie może patrzeć?:)
5,0
Skrzynia biegów
Tu właściwie nie ma biegów i wszystko odbywa się płynnie i cicho - jestem pod wrażeniem!
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi doskonale, ale czuć że środek ciężkości jest dość wysoko. Ale to suv, i to niemały, więc trudno spodziewać się sportowych zachowań. Nierówności pokonuje dość sprawnie i bez użalania się:) Zawieszenie jest dosyć twarde, ale nie urywa nam miednicy na wybojach. Jak dla mnie - super. Duży prześwit, kierownicę można prowadzić jednym palcem - usztywnia się przy większych prędkościach.
4,0
Karoseria
Daje 4 bo te blaszki to są coraz cieńsze...Mam wrażenie że jak za 20 lat w aucie przyszłości kichnę- to karoseria po prostu odleci... Jak dla mnie trochę to wszystko za delikatne, ale księgowych i tak to nie obchodzi co ja tu piszę więc- tak widać musi już być:)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak w zwykłym aucie, to czego nie widać- pokażą nam kamery. O ewentualnych przeszkodach poinformują nas czujki. Nie wiem czy pisać tu o opcjonalnych rzeczach ale bardzo fajne jest monitorowanie boków i tyłu auta. Warto dopłacić za full opcje.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką choć daję 4 za te niedoświetlone przyciski od strony kierowcy i nad głową. Fajny bajer z kamerą w lusterku wstecznym ale ja sie jakoś nie mogę przyzwyczaić do tego "powiewu" nowoczesności:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak to zrobili ale grzeje praktycznie po 30 sekundach... Auta poprzednie to crv, qasqai, a6 allroad, 2 mercedesy - wszystkie razem nie mogą się równać. Jest zima więc chłodzeniem się nie przejmuję ale jeśli jest choć w połowie tak sprawne jak ogrzewanie- to pięknie - niczego więcej nie oczekuję.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To daje 3 bo jest parę rzeczy których nie mogę zrozumieć... Fotel kierowcy jest elektrycznie ustawiany z pamięcią 2 ustawień. trzeba za to dopłacić - nie pamiętam ile, ale na pewno niemało. Dlaczego u licha siedzenia pasażera nie zaopatrzono w podobną regulację?!! Mało tego siedzenie pasażera możemy odsunąć i przysunąć oraz pochylić bardziej lub mniej oparcie. Niestety do góry podnieść się go nie da....WHY??? W aucie tej klasy za 200 tysięcy?? Mnie to specjalnie nie przeszkadza, ale niewielkie osoby czy dzieciaki - będą mocno rozczarowane. To naprawdę duży fakap Toyoty. Następna dziwna rzecz a może nie tyle dziwna co niedorzeczna to oświetlenie kokpitu a raczej niektórych miejsc . Np.: kierowca po lewej stronie ma sterowanie szybami, blokadą ich oraz drzwi, sterowanie lusterkami. Wszystkiego 7 przycisków. Wszystko pięknie, ale jak przychodzi noc to podświetlony jest tylko jeden... Żeby odblokować drzwi prawe tylne muszę się nagimnastykować albo włączyć oświetlenie główne, które - UWAGA!- jest niepodświetlone- dlatego grablujemy dalej palcami po wszystkich włącznikach przy lusterku wewnętrznym i całe szczęście że włącznik SOS jest zabezpieczony przezroczystą klapką, bo toyota odbierałaby setki tysięcy zgłoszeń dziennie. To niby małe mankamenty ale wierzcie mi - cholernie upierdliwe gdy trzeba szybko wykonać jakąś akcję. Miejsca ogólnie jest dość i z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Doskonale. Nic dodać nic ująć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nic się nie dzieje bo nówka auto a spalanie 7,1 jest rewelacyjne, biorąc pod uwagę fakt że auto jest na benzynę, ma 222 kucyki, jest duże, sporej wagi i z napędem na 4 koła. Tylko Qasqai pali mniej, ale to inna liga i o 90 koni mniejsza moc. Spalanie oscyluje w granicach 6,9 do 7,5 ale na ten drugi wynik trzeba ostro deptać co jest niebezpieczne w mieście i zupełnie niepotrzebne na trasie.
4,0
Stosunek jakość/cena
No tu zawsze może być lepiej:) Toyota chwali się, że nową Rav 4 możemy kupić już za 110 tysięcy. No niby tak, tylko czy kompletny golas bez systemów, oprócz ABS, bez nawigacji, z dupowatym nagłośnieniem, bez napędu na 4 koła i silnikiem benzynowym (z pewnością nie zadowoli się tylko 7 litrami bezołowiowej) to już Rav 4? Czy tylko "popatrz sąsiad jaka mom fura"?:) For your consideration:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 5000 km jeszcze nic nie padło i wszystko jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobnie jak z niezawodnością:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 V SUV