Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris I

similar, 7 minut temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Yaris I 1.3 i 16V 86KM 63kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie fajny, zwrotny, uniwersalny, zgrabny, praktyczny (szczególnie w wersji 5-cio drzwiowej), mały, miejski samochodzik z bardzo oszczędnym i żwawym silnikiem. Idealny dla kobiety. Bije na głowę Matiza, Sparka, Seicento, Swifta, Ka, Arose, 106-tkę, C2-kę… Świetne osiągi tego silnika 1,3 i jego umiarkowane wręcz niskie spalanie oraz zrywność robi robotę, a fajne sprężyste zawieszenie, idealne na zakręty dopełnia listę zalet. Autko wykonanie ze średnich materiałów, ale poza guziczkami spustowymi zamykającymi drzwi nic nie skrzypi, nie trzeszczy, nie stuka, niestety Toyota ma miękkie lakiery i słabe zabezpieczenie antykorozyjne więc auto łatwo się rysuje i szybko łapie je rdza (błotniki, ranty drzwi, progi, tylny pas pod zderzakiem, ranty błotników, nadkola, podłoga…). Niestety bardzo drogie części w ASO i kiepska obsługa w ASO, na szczęście rynek zachował sporo zamienników co ratuje sytuację.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,3 pali naprawdę dość niewiele, jest mocny jak na tą wagę i gabaryt auta miejskiego (moc 86KM - wg mnie idealnie dobrana do tego typu auta) i jest znacznie żwawszy od tego 1.0 w którego wyposażona jest większość Yarisów w Polsce, chodzi naprawdę przyjemnie, jest zrywny, oszczędny, przyjemny w użytkowaniu, nie wymaga praktycznie żadnej opieki serwisowej poza standardowymi przeglądami co 15 tyś km.
5,0
Skrzynia biegów
Totalnie bezobsługowa, cicha, bardzo dobrze zestopniowana z silnikiem – można było auto pociągnąć wysoko na obrotach, bezawaryjna, twarda jak skała, działa bez zduszania i opóźnienia, biegi wchodzą gładko i łatwo.
4,0
Układ jezdny
Sprężyste zawieszenie o stosunkowo małym skoku amortyzatorów, pewne i fajne, mało wrażliwe na ciężar, zakrętów trzyma się ładnie, trochę niskie z przodu – trzeba uważać a rant przedniego zderzaka przy podjazdach pod krawężniki czy muldy.
4,0
Karoseria
Karoseria podatna na rdzę niestety (rdzewieją błotniki, ranty drzwi, progi, tylny pas pod zderzakiem, ranty błotników, nadkola, podłoga…). Ładna linia, lekka, delikatna, odróżniająca się na ulicy designem, skąpy bagażnik ale na zakupy wystarczy, mało szumów przy szybszej jeździe, dobre spasowanie blach – małe szpary.
Komfort
5,0
Widoczność
Autko krótkie, typowo miejskie, idealne do miasta, świetna widoczność w każdą stronę.
4,0
Ergonomia
Jak w każdym japończyku z tamtych lat – daleko yarisce do aut z grupy VAG (szczególnie dziwny jest jajowaty i elektroniczny zestaw wskaźników umieszczony na środku deski rozdzielczej co w związku z tym że jeździ się teraz przymusowo na światłach i wtedy przygasają wyświetlacze na desce rozdzielczej – w dzień nic na niej nie widać). Reszta OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewało się w mgnieniu oka i schładzało równie szybko (wersja z klimatyzacją). Z czasem robi się dość głośna praca silniczka nawiewu na desce rozdzielczej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkość wnętrza jak w typowym miejskim jeździdełku – przód OK, ale tylna kanapa też jest wystarczająca dla mniejszych osób lub dzieci. Skromny na długość bagażnik, ale za to bardzo głęboki.
4,0
Wyciszenie
Yarisca w przeciwieństwie do większości japończyków jest dość dobrze wyciszona, silnik brzmi fajnie, a podróżowanie nawet na dłuższej trasie raczej nie męczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1,3 pali naprawdę dość niewiele i jest znacznie żwawszy od tego 1.0 w którego wyposażona jest większość Yarisów w Polsce, chodzi naprawdę przyjemnie, jest zrywny, oszczędny, przyjemny w użytkowaniu, nie wymaga praktycznie żadnej opieki serwisowej poza standardowymi przeglądami co 15 tyś km. Ceny podzespołów i części oraz samej obsługi w ASO Toyoty są bardzo wysokie a jakość napraw mocno średnia (przyczyny stukania w drzwiach szukali 3 razy zanim doszli że to ryglowanie drzwi jest źle dokręcone).
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena Toyoty Yaris (zarówno tej jak i jej kolejnych generacji) jest dość wysoka, rzekłbym że za wysoka, dlatego większość egzemplarzy na rynku to najtańsze golasy...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza trudnym do zdiagnozowania i umiejscowienia skrzypieniem różnych elementów wnętrza – nic więcej się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris I 1.3 i 16V 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,50 zł
7,1
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów