Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 3d Facelifting

Kaski, 3 lata temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Yaris III Hatchback 3d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,36
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodna ekonomiczna jednostka, przez dwa lata użytkowania ani jednej awarii. Wystarczy regularnie wymieniać olej. Auto dość lekkie wiec bez większego wysiłku z pod świateł potrafi „zjeść” nie jednego amatora w BMW. W trasie spalanie utrzymuje się poniżej 7l/100km przy średniej prędkości 110km/h. Wnętrze jak to w Toyocie minimalistyczne, ale dość schludnie wykonane. W mojej ocenie jest ładne ale to już kwestia gustu.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia 6-cio biegowa moze być uciążliwa dla osób jeżdżących głównie po mieście. Biegi są dużo krótsze, niż w większości aut wyposażonych w 5-cio biegowe skrzynie. Dynamika jazdy utrzymana jest na znakomitym poziomie. Biegi wchodzą płynnie i bez zacięć.
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Pomimo kilku lat na drogach brak śladów korozji. Dzielnie znosi polskie zimy i ukochaną dla każdego kierowcy sól sypaną na drogi. Lakier trzyma się bez odprysków choć dość często jeżdżę poza miastem. Uszczelki drzwi nie szumią i nie gwiżdżą. Przy większych prędkościach słychać jednak dość wyraźnie szum dochodzący z opon a podczas rozmowy trzeba mówić trochę głośniej.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu dość dobra, jednak słupki A skutecznie potrafią zasłonić pieszego przy przejściu dla pieszych ( szczególnie na łuku drogi). Trzeba czasami się pochylić i zerknąć czy aby napewno nikogo tam nie ma. Poza tą niedogodnością wszystko jest w porządku. Widok przez pozostałe małe szyby ( tylną i tyle boczne szyby) o dziwi jest dobry i nie przeszkadza w codziennej jeździe. Pamiętać należy że C******* baletnicy, przeszkadza rąbek u spódnicy. Kwestia umiejętności i przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
Auto wygodne, wszystkie przełączniki oraz guziki dostępne pod ręką. Obsługa radia z kierownicy dość intuicyjna i łatwa. Brakuje mi jedynie regulacji podparcia odcinka lędźwiowego pleców. Kierownica gruba dobrze leży w dłoni, podobnie jak gałka zmiany biegów. Auto na początku może sprawiać problemy z czułością p****** (dźwigni) hamulca i gazu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jak na auto miejskie radzi sobie dobrze. Nawet w bardzo gorące dni wyraźnie czuć chłód dobiegający z kratek wentylacyjnych. Auto z racji małej pojemności i silnika benzynowego dość szybko się nagrzewa, dzięki czemu zimą po przejechaniu kawałka drogi dociera do nas ciepłe powietrze. Wentylacja dobrze radzi sobie z parowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Widząc pierwszy raz auto z zewnątrz myślałem ze będzie to mała ciasna klitka dla kierowcy i ewentualnie jego małego plecaka. Gdy wsiadłem do auto szybko zmieniłem zdanie. Auto jak na swoje gabaryty jest dość przestronne. Bez problemu można jechać w krótką trasę w 5 osób z małym bagażem. Miejsce z tylu zależy od wysokości kierowcy. W moim przypadku (176cm) pasażer z tylu ma wystarczająco dużo miejsca na nogi i nie musi ich kulić czy rozpychać na boki.
3,0
Wyciszenie
Niestety auto segmentu miejskiego nie jest wyciszone tak jak np. Audi A8L. Lecz wiadomo ze tyle tez nie kosztuje. Podczas jazdy po mieście nie ma problemu z odgłosami z zewnątrz. W trasie wyraźnie słychać szum opon oraz powietrza. Podczas rozmowy poza miastem należy mówić minimalnie głośniej ( krzyczeć tez nie trzeba )
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszta mojej dwuletniej eksploatacji ograniczone są do wymiany oleju i lania paliwa.. auto bezawaryjne wiec i koszta utrzymania nie są wysokie. Na rynku dostępnych sporo zamienników części zawieszenia. Auto przy „ciężkiej nodze„ w mieście pali około 7-8l/100km. W moim odczuciu to nie dużo, gdyż poprzednie auto paliło 10-11l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez okres użytkowania auta w samochodzie wymieniam jedynie olej oraz raz do roku filtry ( kabinowy i powietrza). Narazie brak jakiejkolwiek awarii chociażby w postaci przepalonej żarówki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris III Hatchback 3d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris III Hatchback 3d Facelifting