Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting

boruch71, 6 lat temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : dużo miejsca w kabinie
4,0
Całokształt
Auto klasy B, z zewnątrz małe, w środku dorównało ilością miejsca kompaktom przełomu lat 90/2000. Linia, która jeszcze kilka lat będzie nowoczesna. Cztery gwiazdki (zamiast pięciu) za kilka niedociągnięć, o których zaraz napiszę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mały, choć czterocylindrowy. Niestety czuć brak mocy. Nie mówię tu o rajdowaniu, tylko o normalnej jeździe. Sprawia wrażenie, że nie lubi wyższych niż 2,5 - 3 tys. obrotów (wycie). Moment maksymalny przy sześciu tys/obr (kto tak jeździ?). Jeśli chcemy włączyć się płynnie do ruchu np. na drodze ekspresowej, to trzeba mocno wcisnąć gaz na dość niskim biegu. Ten sam manewr tylko z kompletem pasażerów raczej nie wchodzi w grę. Na duży plus szósty bieg w trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Ok, dobrze zestopniowana, działa płynnie, nic nie haczy. Tylny bieg połączony z kamerą (u mnie w opcji). Sześć biegów - w tej klasie aut to ewenement.
5,0
Układ jezdny
Sztywne, nierozkolebane nadwozie, koła reagują wzorowo na polecenia, samochód jedzie dokładnie tam, gdzie chce kierowca. Jednocześnie uczucie komfortu. Układ jezdny zdecydowanie na plus.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdą stronę bardzo dobrze wszystko widać, przednia szyba bardzo duża, mocno pochylona a przez to oddalona od kierowcy. Duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Doskonała ergonomia. "Japończyki" moim zdaniem dorównują już "niemcom" w ergonomii i stylistyce, która może się podobać. Wszystko na swoim miejscu - mały minusik - nie wszystko jest podświetlone (np. sterowanie lusterek). Duży minus - kierowca od 180 cm w górę długo będzie szukał optymalnej pozycji fotela/kierownicy. Nogi za "płytko wchodzą" w pod maskę i w konsekwencji kierownica jest za daleko i za nisko. Dostępna regulacja nie jest wystarczająca. Zresztą videotest autocentrum to potwierdza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze - bez uwag. Klima ręczna, ale daje sobie radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, z tyłu też.
2,0
Wyciszenie
Głośno, niestety. W 17-sto letnim golfie było dużo ciszej!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok - prawie nowy samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting