Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting

yasieq, 6 lat temu
Silnik Hybrid 100KM 74kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
3,38
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Fajnie działą zespół hybrydowy ale od strony ekonomiki spalania to ten yaris bez LPG nie ma najmniejszego sensu. Nawet lanos z LPG spali paliwa za mniej pieniędzy i będzie kosztował 30 razy taniej..
3,0
Całokształt
Dla jasności piszę nie jako właściciel ale użytkownik służbowego. Sam napęd hybrydowy jest zwłaszcza w nowym aucie bardzo fajny, sprawnie rusza przyspiesza dobrze działa jest wystarczająco dynamiczny do miasta. Jednak jeżdżąc mniej więcej równo z resztą samochodów na ulicach Warszawy pali mi to cudo ponad 6 litrów zazwyczaj 6.1. Mając prywatną 2 litrową 13 letnią hondę 156 koni na LPG nie umiem poza tym ,że yaris ma automat żadnych innych zalet nawet koszty paliwa są wyższe niż w dużo większym aucie z LPG. Jeżeli chodzi o prowadzenie to porównując z 13 letnią hondą jest przepaść może dlatego, że klasa aut jest inna może z innych powodów nie wiem ale jak to trafnie określił mój przyjaciel prowadzenie yarisa jest jak płynięcie na pontonie po górskiej rzece..Zakręt w starej hondzie to zabawa, w yarisie niekoniecznie..Do tego brak możliwości wymiany fabrycznego radia na radio z androidem 2 din takie jak mam w starym aucie. Więc zamiast włączyć sobie ulubioną stację z USA albo YT jestem skazany na tutejszy badziew typu RMF..
Wrażenia
3,0
Silnik
B. przyjaźnie działa napęd na prawdę dobrze ale jeśli hodzi o koszty paliwa to jest gorzej niż przy 2litrowym minivanie 156 KM na LPG , Ponad 6 litrów jeżdżąc bez zamulania ale też bez rajdowania to żadna atrakcja. Jeździłem też mercedesem citanem dużo większym z silnikiem renówki 1,5 i też więcej nie palił więc zużycie paliwa w yarisie stawia zakup takiego auta w grupie rzeczy sztuka dla sztuki
5,0
Skrzynia biegów
Działa super
2,0
Układ jezdny
To się prowadzi słabo zwłaszcza porównując ze starą hondą
Komfort
3,0
Widoczność
Ani źle ani dobrze norma
4,0
Ergonomia
Są schoweczki druty z foteli nie wychodzą
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dziala dobrze
2,0
Wyciszenie
Przy bardzo bardzo wolnej jeździe na samej elektryce jest ciszej niż w zwykłym yarisie ale w innych okolicznościach hałas jest duży z naciskiem na większy niż jestem przyzwyczajony w aucie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hybryda w tym wypadku przerost formy nad treścią. Duże spalanie i cena zakupu skłaniają mnie do takiej oceny
2,0
Stosunek jakość/cena
Jakość jak to we współczesnym aucie czyli na przysłowiową 3 kę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika Hybrid 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting