Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d

maztoyoty, 9 lat temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Super skrzynia CVT
5,0
Całokształt
Oceniam autko żony, którym zrobiłem z 3 tys. km. Może poza niezbyt nowoczesnym designem to auto nie ma wad. Jest obszerne w środku, zwrotne, nieźle wykończone, dobrze wyposażone, ma rewelacyjny napęd itd. itp. Jest oczywiście drogie w zakupie, ale to jest lokata, którą odzyskamy przy odsprzedaży:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,3 ma 99KM, ale są to konie "japońskie" i to czuć. W mieście ze skrzynią biegów CVT jest super, ale na trasie przydało by się trochę więcej, choć wyprzedzić można, ale z pewnym marginesem. Auto było kupowane głównie do miasta a tu jest królem.
5,0
Skrzynia biegów
Tu czuję wielką odpowiedzialność ;) bo jak szukałem opinii o tym aucie to nie udało mi się nic znaleźć do wersji ze skrzynią MultidriveS. Jest to skrzynia CVT i jest porostu rewelacyjna! Jedzie się jak skuterem, lekki gaz (do 2000obr/min.) i autko przyspiesza powoli, płynnie do 100km/h. Nic nie szarpie, obroty (przyspieszenie) zależy jak wciśniemy gaz, reakcja jak na ten typ napędu zadowalająca. Przed tym miałem okazję jeździć skrzyniami zautomatyzowanymi i DSG, ale CVT to jest to.
4,0
Układ jezdny
Nie mam uwag. Jak na tę klasę jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, słupki nie zasłaniają. Auto ma kamerę, która także pomaga w manewrowaniu do tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, łatwo dostępne. Super system Toyota Touch. Dobre połączenie z telefonem. Telefon i radio można sterować z kierownicy. Jedyna wada brak podświetlenia przycisków na kierownicy oraz na konsoli - w nocy to boli
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa działa dobrze zarówno w lecie jak i w zimie. Nie można mieć uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu bardzo duży plus. Pozycja siedziska jest dosyć pionowa, co daje bardzo dużo miejsca w kabinie zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam 190cm wzrostu i słuszną wagę:) i nawet dla mnie miejsca jest wystarczająco.
3,0
Wyciszenie
Podczas jazdy w mieście jest super, ale na trasie, autostradzie robi się głośno. Powyżej 4000 obr/min. silnik wyje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko z automatem i prawie 100KM spala w mieście 6-6,5l/100km. Dla mnie bomba. Na trasie można zejść poniżej 6. Na szybkiej trasie zbliża się do 7l/100km. Oponki ma tak cienkie, że komplet zimówek kosztuje tyle co nic. Pierwszy przegląd w ASO niecałe 600zł - to dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w zakupie absurdalnie drogie (60 tys. zł), ale biorąc koszty utrzymania oraz wysoką cenę sprzedaży to trochę się skompensuje. Auto nie miało w standardzie świateł dziennych, trzeba było dopłacić 1000zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto stanęło na trasie, ale okazało się że z przyczyn zewnętrznych - działanie gryzoni:) Miałem okazję sprawdzić działanie Assistance i innego serwisu. Za to odejmuję 1pkt.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris III Hatchback 5d