Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caddy III Furgon

wertui, 13 lat temu
Silnik 2.0 SDI 69KM 51kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Caddy III Furgon 2.0 SDI 69KM 51kW od 2004 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik zdecydowanie za słaby do samochodu dostawczego o ładowności 860kg. Bez ładunku jeszcze daje radę. Po załadowaniu trzeba wykorzystywać 100 % mocy aby chciał w ogóle jechać i nauczyć się że wyprzedzanie po wcześniejszym rozpędzeniu to samo podjazd pod wzniesienia. Niestety silnik bierze dużo oleju. Od wymiany do wymiany czyli co 10 tyś km trzeba dolewać i często kontrolować stan oliwy. Po ok 170 tys zaczęły padać pompowtryskiwacze. Wymienione po kolei wszystkie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bez zarzutów, zestopniowanie skrzyni poprawne.
4,0
Układ jezdny
W układzie jezdnym z tyłu zastosowano sztywną oś na resorach piórowych. Koncepcja ta sprawdza się doskonale przy przewożeniu ciężkich ładunków. Caddy woziłem spokojnie ponad tonę ładunku i nic się nie dzieje. Na pusto wiadomo tył trochę podskakuje ale samochód prowadz się pewnie. Plus za dobre hamulce. Tylne i przednie zwiedzenie po przebiegu 260 tys jeszcze bez remontu.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność słaba zwłaszcza na boki ale w końcu to furgon więc trzeba się do tego przyzwyczaić. Lusterka boczne duże ułatwiają manewrowanie.
4,0
Ergonomia
Ergonomia kabiny jest niezła chociaż nie ustrzeżono się paru błędów. Mam wersje z szybami na korbki i gdy włożę w drzwi butelkę w miejsce do tego przeznaczone nie mogę otworzyć i zamknąć okna bez wyjęcia butelki. Powierzchnia ładunkowa ustawna łatwy załadunek po przez przesuwane boczne drzwi. (standart)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie raczej dosyć słabe w mroźne dni długo się nagrzewa.Wentylacja skuteczna ale głośna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy wystarczy ale dla pasażera przestrzeni na nogi jest już mniej po pierwsze przed nim jest duży schowek a po drugie fotel nie odsuwa się tak daleko jak kierowcy.
1,0
Wyciszenie
To najsłabszy punkt auta. Silnik baaaardzo głośny w trasie do 90 jest znośnie ale im szybciej tym gorzej. Jazda w trasie z prędkością 100-120 jest przez to męcząca a podróż autostrada ok 130 to już prawdziwy koszmar. Do hałasu silnika dochodzi rezonująca karoseria przedziału ładunkowego, która jest odgrodzona od kabiny plastikową przegrodą, która nie izoluje od hałasu z ładowni.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez towaru przy spokojnej jeździe jest dobrze. Gdy wykorzystuje się możliwości transportowe i jeździ trochę szybciej ok 120 spalanie drastycznie wzrasta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi to można się przyczepić do schodzącej farby z włącznika świateł odklejającego kapsla się kapsla od gałki zmiany biegów. Fatalne mocowanie koła zapasowego. Po 3 latach jazdy aby z niego skorzystać trzeba zerwać śruby by wyjąć z kosza koła. Następnie kosz przywiązać na sznurek i do serwisu do naprawy opony i..... kosza na koło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik niestety zawodzi. Wymiana wszystkich pompowtryskiwaczy(auto tankowane tylko na bp) i spore zużycie oleju (od nowości).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDI 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Caddy III Furgon 2.0 SDI 69KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Caddy III Furgon