Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

Dża, 10 lat temu
Silnik 1.4 60KM 44kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Dodatki takie jak opóźnienie wyłączenia światła w kokpicie, czy elektroniczny obrotomierz pokazują, że GOLF może zaskoczyć dłuuugo po zakupie.
4,0
Całokształt
Auto bardzo przyjemne. Jeżeli szukasz rakiety, a nie wozu do jazdy po mieście + okazjonalnych wypadów za miastem - to źle wybierasz. Przy Golfie 1,4 masz mniejszą szansę na to, że dostaniesz zakatowany egzemplarz, męczony przez wiejskiego głupka. To prawda, że nie przyspiesza jak ferrari. Ale do szybkiej jazdy, może właśnie lepiej kupić ferrari niż Golfa? Jako rodzinny, tani samochód do przemieszczania się z punktu A do B jak najbardziej wystarczy. Jako luksusowe auto do szpanu - absolutnie nie! :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kulturę pracy silnika oceniam na poprawną. Nie ma szału, ale całkiem płynnie pracuje. Nie czuć nieprzyjemnych wibracji. Jak na 1,4 przyspiesza całkiem dobrze. Nie jest to auto wyczynowe, ale do poruszania się po mieście wystarczy w 100%. Nie rozumiem marudzących na słabe przyspieszanie. Czego się spodziewali po silniku 1,4 i aucie ważącym ponad tonę? Rakiety? Po wciśnięciu pedału w podłogę, mój egzemplarz osiąga 100KM/h w troszkę ponad 10s. Nie jest źle.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to największy atut tej wersji silnikowej. Jest bardzo długa, przez co pozwala pojeździć efektywnie na wysokich obrotach. 60KM/h na drugim biegu to żaden problem. Zestrojenie tej skrzyni nadrabia braki mocy silnika. Mój golf ma 20 lat, więc zdarza się, że wsteczny zazgrzyta lub jedynka nie wskoczy za pierwszym razem. Chciałbym jednak zauważyć, ze to samo zdarza mi się w 6-miesięcznej Skodzie.
3,0
Układ jezdny
Ciężko opisać wrażenia z jazdy GOLFEM. Auto ma tendencję do przechyłów i czasami jest nieprzewidywalne. Moja wersja NIE posiada wspomagania kierownicy oraz stabilizatora poprzecznego. Tak sobie Niemcy wymyślili. O ile jazda w dwie osoby to nie problem, o tyle w 4 wymaga niezłej siły w rękach. Oczywiście negatywnie odbija się to na możliwości manewrowania. Generalnie prowadzi się lepiej od Renault Clio 1 i troszkę gorzej od Astry F ze wspomaganiem. Hamulce są całkiem niezłe, jak na brak ABS-u. Zatrzymują auto gdzie chcesz.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w Golfie zasługuje na pochwałę. Widać wszystko, z każdej strony. Jeżeli masz starego typu lusterka, proponuje zmienić wkłady na nowsze - minimalizujące efekt martwego pola. Standardowe lusterka boczne z roku 1993 są kiepskie. Parkowanie czy zmiana pasu to żaden problem.
5,0
Ergonomia
Ergonomia w Golfie stoi na wysokim poziomie. Jest gdzie zamontować długopis i mapę. Schowek jest podświetlany. Pułka koło pasażera pozwala na przewożenie napoju, mapy czy innych rzeczy do których potrzebujemy dostęp \"na już\". Powinni bardziej się postarać w kwestii podświetlenia kokpitu. Niestety jest zbyt ciemne i nieczytelne. Jeżeli nie masz obrotomierza - żaden problem! Można uruchomić cyfrową wersję, zamiast licznika kilometrów. Mnie to przekonuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Golf nagrzewa się w środku całkiem szybko. Niestety, pomimo wymiany filtra kabinowego szyby dalej parują. Zadowoleni powinni być pasażerowie jadący z tyłu. Ogrzewanie na nogi działa całkiem przyzwoicie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szok i niedowierzanie - Pierwsze wrażenie po wejściu do Golfa. Z przodu miejsca podobnie dużo jak w do Astrze. Z tyłu... WIĘCEJ i to nawet od wersji KOMBI! Wysokie osoby nie będą miały problemu z miejscem na nogi. Spokojnie i komfortowo może podróżować do 4 dorosłych osób. Wsiadanie i wysiadanie nie sprawia za wielu problemów.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie oceniam na całkiem poprawne. Niestety, gdy ktoś siedzi z tyłu tylna kanapa ociera o plastiki powodując skrzypienie. Nie jest źle, lecz do ideału daleko. Słychać pracę silnika (nawet na postoju) i wyraźną pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność Golfa III to jedyna kwestia, którą brałem pod uwagę przesiadając się z Astry F Sportive. Spalanie w mieście 7 - 7,5l/100km. Na trasie 5,5-6,5l/100km. Ceny napraw żałośnie niskie. Każda część dostępna w zamienniku. Nie trzeba być mechanikiem, aby poradzić sobie z większością usterek. Komplet el. gumowych zawieszenia + sworznie = 100zł....
5,0
Stosunek jakość/cena
Perfekcyjny. Za 3500zł można już kupić sprawny egzemplarz, nie wymagający wkładu finansowego. Komfort jazdy 10000x większy nić w Seicento, a ten sam koszt zakupu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie oberwało tylko zawieszenie i linka sprzęgła. Kompleksowa naprawa zawieszenia, to koszt dobrej wódki... Co tu więcej pisać.. :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak (PTFU!)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback