Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Kombi

David z Olsztyna (czasem: Frankfurt am Main), 17 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 14 tys. km
Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mojego Golfa oceniam na 5+. Zwracajcie uwagę na szyby w VW Golfach!!! Orginalna pzrednia szyba musi mieć nr E2. Dwie szyby boczne od pasażera i kierowcy maja numerki również E2. Pozostałe nr E1 !!!!!!!!! Taki samochód nie jest po wypadku!!!!!!!!! Najwyżej moze byc po stłuczce. Wtedy radze patrzeć na nr świateł. jeśli nie był tłuczony to miedzy prawa lampa a lewa będzie tylko 1 nr w dól lub w góre. Załozmy prawa lampa nr 486. To lewa bedzie miala albo 487 lub 485. Takie auto jest w 100% bezwypadkowe. Nie każdy sie zna na tych sprawach. Dlatego służe pomocą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli chodzi o silnik to pracuje bardzo dobrze. I nie jest głośny!!!! Polecam jednostkę TDI. Te silniki maja 66kw/90KM. Z ty silnikiem VW nie porusza sie wolno. Bardzo szybko przyśpiesza. Czasami leci w tych silnikach sterownik silnika, ale jest to spowodowane zła jazda przez kierującego. Silnika TDI nie można od razu wyłączać po jeździe. Musi pochodzic z 2 min, na wolnych obrotach, aby turbina odpoczęła. Inaczej taki silnik się zajeździ. I po urochomieniu nie można gwałtownie przyśpieszać, turbina musi sie rozgrzać. To uwaga dla tych co nie umieją jeździć TDI.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów chodzi doskonale. Płynnie i lekko wchodzą biegi. Nie wiem jak jest w autach z przebiegami 250.000 km - 300.000 bo takie zużyte sprowadza sie do Polski. Ale mój samochód ma org. 146.000 km i jest z 1994r. Był serwisowany w Niemczech w VW. Przy tym przebiegu jest wszystko o.k!
5,0
Układ jezdny
Mój Golf posiada ABS. Jeździ sie nim doskonale. Jest bardzo zwrotny i ma duży promień skrętu. W zimie też jeździ sie super. Samochód nie ucieka ani nic podobnego. Ja mam opony Dunlop R14 195/60. Super opony!!! Wersja kombi posiada miękkie zawieszenie. Nie odczuwa sie polkich dziur na drogach! Wspaniała jazda! Polecam!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Mam 186 wzrostu i nic mi nie przeszkadza. Koło kierownicy jest małe i dobrze się to autko dzięki temu prowadzi.
4,0
Ergonomia
Samochód na początku lat ´90 został zaprojektowany tak, że w dzisiejszych czasach podoba sie jego wnętrze i deska rozdzielcza. Nie widać upływu lat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód z silnikiem TDI, bardzo szybko sie nagrzewa. Nie mam klimatyzacji, ale jestem zadowolony bo wentylacja wyjątkowo szybko chłodzi lub nagrzewa cały samochód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój Golf to wersja kombi. Nie jest to mały samochód. Napewno jest lepszy od Passata. Bo Passat to taka szeroka "KROWA". Golf spokojnie pomiesci cała rodzinę. Miejsca na nogi jest dużo. Bagaznik jest spory....
4,0
Wyciszenie
W samochodzi z silnikiem TDI nawet przy 130 km/h nie słychać ze chodzi głośno. Głośno chodzi tylko na wolnych obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to silnik TDI jest bardzo oszczędny. Ten samochód naprawdę spala na trasie poniżej 5l paliwa/100km. W mieście łyknie max z ok. 5,8. Spokojnie mogę polecic ten silnik. Jeśli ktoś jest oszczędny to jedynym silnikiem na rynku wtórnym będzie dla niego silnik TDI o mocy 90 KM.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co do ceny... Dobry Golf z silnikiem TDI w Niemczech z niedużym przebiegiem (od 120.000 do 150.000), z książką serwisową nie kosztuje małych pieniędzy. Przykładowo za 1994r z ABS-em, klima, 2 poduszkami, bez rdzy, trzeba zapłacić 2700-3000 Euro. Za 1995. o.k 3.300 Euro. 1996r. o.k 3.600 Euro. Niektóre Golfy z 1996 maja 4 poduszki powietrzne. Ale to rarytasy. Do Polski teraz przywozi sie rozbitki z niemieckich ubezpieczalni i trupy z komisów Tureckich, gdzie te samochody mają wycieki z silnika, ze skrzyni biegów i sa zardzewiałe. Pracuję w Niemczech i znam prawdziwe ceny samochodów. Dobrego Diesla nie kupi się za takie ceny jakie są obecnie w Polsce. Warto czasem kupić auto droższe od kogoś kto przyprowadza samochody z Niemiec na czerwonych tablicach. W razie pytań, można pisać do mnie na adres e-mail: www.taipei@poczta.onet.pl
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest niezawodny. Jeśli kupuje sie samochód od 1 czy 2 właściciela z Niemiec z książka serwisowa nigdy nie bedzie miało się żadnych kłopotów. Nawet jak ma 180.000 km. Można jeszcze kupić Golfa z 1995r z przebiegiem 128.000 km. Takie samochody są droższe niż pzrebiegi 250.000 km itp. Handlarzom nie opłaca sie takich ściągać. Dlatego zainteresowanym polecam samemu wyjechać za samochodem. Tak jak ja to zrobiłem. P>S. Oto strona niemiecka na którą warto zajrzeć. Tu nie ogłaszaja sie Turcy i to nie jest giełda na export!!!! www.autoscaut24.de
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W swoim Golfie musiałem tylko wymienić prawy czujnik przedni ABS-u. Te czujniki lubia sie popsuć. Golfy lubią rdzewić. U mnie był tylko problem z błotnikiem. Tzreba zadbać o powłokę antykorozyjna jak sie jeździ w zimie. Jak sie to zrobi to nie będzie nic rdzewiało!!!!!!!!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf III Kombi