Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Paweł, 10 lat temu
Silnik 1.6 100KM 74kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 74kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W pierwszych chwilach sprawił bardzo pozytywne wrażenie, które nie zniknęło po jak dotąd miesiącu bardzo intensywnej jazdy. Dynamiczny, ekonomiczny, cichy, potrafiący płynnie sunąć miastem, a w trasie pociągnąć 190 i mieć przy tym jeszcze parę, by podbić do przodu na wyprzedzaniu o parę kilometrów. Bomba po prostu. Mój znajomy ma podobnego golfa z silnikiem o oznaczeniu AKL i chodzi on głośniej oraz jest mniej dynamiczny, aniżeli mój APF. Polecam 1.6 SR, jeżeli tylko nie był zapuszczony, będzie służył jeszcze długie lata.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń wokół klamki tylnej klapy wypełniła się przez lata użytkowania brudem, jak również lakier w tym miejscu zrobił się trochę "pocharatany" co skutkuje nieestetycznym wyglądem tego miejsca i w najbliższym czasie zostanie przeze mnie usunięte u lakiernika. Poza tym, lakier Reflex Silber w stanie niemalże idealnym (ze szkłem powiększającym zanotowałem 6 drobnych odprysków, przez poprzedniego właściciela zaciągniętych podkładem). 6 w aucie trzynastoletnim. Bomba!
5,0
Całokształt
Auto idealne ze względu na rozmiar, ani małe, ani wielkie. Komfortowe (moja wersja Generation, czyli to co Highline plus beżowo-błękitna tapicerka ze sterowanymi fotelami i różnymi innymi bajerami jest pod tym względem genialna). Zawieszenie dość sztywne, ale takie lubię. Świetne wyciszenie, chociaż przy 5,5k obrotów robi się dość głośno, choć wciąż akceptowalnie. Silnik wyjątkowo dynamiczny i przy ekonomiczny (potrafi zejść do 5,5l). Doskonałe hamulce. Skrzynia chodzi bardzo płynnie. Wspomaganie z prawdziwego zdażenia, bez wyczuwalnych luzów, bardzo precyzyjne - trzyma się nim człowiek swojego pasa, jak przyklejony. Ogólnie auto udało mi się kupić od pierwszego właściciela z Niemiec za pośrednictwem mojej tamtejszej rodziny (mąż kuzynki handluje autami i mi tego "spatrzył"). Garażowane, serwisowane w ASO, bez dzwona, ogólnie bardzo, ale to bardzo zadbane - każdy kto je oglądał to mówi. Na oryginalnych częściach, bez usterek elektrycznych i mechanicznych. Przebieg udokumentowany. Bardzo udany zakup! Wszystkim polecam, ale pod warunkiem, że z pewnego źródła, bo w naszym kraju niestety standardem są naprawy za flachę u ździcha za garażem na gumkę od majtek. Problem, żeby trafić dobry egzemplarz, ale jak już się trafi, to człowiek trafia do motoryzacyjnego raju. Das Auto... ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Co tu dużo mówić. Wszystko zależy od tego w jaki sposób auto było utrzymywane. Mój egzemplarz ma książke z wplisami tylko z ASO do samego końca. Tylko orginalne części, fachowa robocizna i to daje efekty! Jeździ się nim jak nówką. Brak usterek mechanicznych, a z historii wynika że takowych w przeszłości również nie było (poza wymianą czujnika oleju 3 lata temu).
5,0
Skrzynia biegów
Jednym zdaniem: cicho, wydajnie i płynnie. Dość długie biegi, więc wszelka redukcja przyjemna i efektywna. Fiat Bravo, którym jeździłem wcześniej jest pod tym względem w porównaniu jak traktor, krótkodystansowiec. Inna kultura pracy. VW zdecydowanie górą!
5,0
Układ jezdny
Co tu dużo pisać. Golf. Oczko w głowie Volkswagena.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam, bardzo dobrze. Jakoś mi tylne słupki nie przeszkadzają. Ale trzeba wziąć to pod uwagę, bo komuś innemu mogą.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, zaprojektowane z głową tak, aby dostęp do różnych funkcji był intuicyjny. Bardzo wygodne fotele kubelłkowe z elektronicznym sterowaniem, podgrzewane. Wypas! To samo z lusterkami - podgrzewanie to jest to, czego nie spodziewałem się, że mi brakuje, tak to ujmę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wymianie filtra kabinowego przestał środek zaparowywać. Oczywiście musowo wersja z węglem aktywnym. Sprawny climatronic dobrze trzyma temperaturę i jest na tyle wydajny, że po prostu cichy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak w mało którym kompakcie jest po prostu zajebiście. Z tyłu z kolei bardzo dobrze. Mam 190 cm wzrostu i siedzę bardzo wygodnie, za mną kuzyn 180 cm i też jakoś nie narzeka. Przy tym wszystkim bagażnik bardzo, ale to bardzo fajny. Auto wymiarami jest ani za wielkie, ani małe. Idealne!
4,0
Wyciszenie
Bardzo cicho w środku, dopiero przy 5,5k obrotów robi się głośniej, ale też jest to akceptowalne. Ja przynajmniej dopiero cisnąc autostradą powyżej 130 km/h rejestruję, że silnik ma co robić. Komu innemu może to przeszkadzać, ale z mojego punktu widzenia jest całkowicie dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tym spalaniu koszty utrzymania to jest po prostu bajka.Pali bardzo niewiele. Nie wiem skąd się biorą opinie niektórych, że ta wersja dużo pali. Muszą mieć silnik tak zajechany, że pali paliwo razem z olejem. Dobrze utrzymany, bez reperacji gumką od majtek nie bierze oleju, chodzi cichutko i pali niewiele będąc przy tym bardzo dynamicznym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z racji tego, że chodzi o autko używane za które zapłaciłem 15k uważam, że stosunek ten jest doskonały. Przy poprawnym użytkowaniu autem da się jeszcze pojeździć drugie 10 lat bez zwiększonych nakładów. Oferowana jakość jak za te pieniądze jest trudna do pokonania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słowem: brak. Brak drobnych usterek. Przez krótki moment zaczęły mu falować obroty po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym, ale winowajcą był Shell V-Power Nitro+. Zbyt bogata mieszanka do tego silnika i zaczynał wariować. Po powrocie do normalnej 95, brak objawów - wszystko wróciło do normy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W dwóch słowach: również brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,3
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback