Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Mariusz B, 11 lat temu
Silnik 1.8 T 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.8 T 150KM 110kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : brak korozji, wytrzymałość oryginalnych części, dynamika i przyjemność z jazdy
5,0
Całokształt
Bardzo fajny i szybki samochodzik a przy tym pali mniej niż 1.6 .Doskonała alternatywa dla diesli. Ale uwaga samochód kupiłem jako używany w 2008r. z przebiegiem 96000 km w salonie kia w Berlinie.Miał dwóch świadomych właścicieli rocznik 61 i 64. Bezwypadkowy,bezkolizyjny z oryginalnym przebiegiem i półroczną gwarancją na podstawowe podzespoły za ... więcej niż średnia w Polsce.Ale nie żałuję odwdzięcza się bezusterkowością i bezstresową eksploatacją. Opinie aby była wiarygodna powinna zawierać rubrykę czy samochód jest bezwypadkowy i bezkolizyjny. W przeciwnym wypadku nie jest reprezentatywna i krzywdząca dla danej marki i modelu. Dlaczego ? chociażby kłopoty z elektroniką. Nie wierzysz upuść na ziemię laptopa lub smartfona to się przekonasz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny silnik na 5 biegu można jechać od 80km/h. Nie jest dokuczliwy akustycznie przy przyspieszaniu.Auto zarówno do miasta jak i autostradę,bezstresowe wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, nie haczy krótkie skoki dźwigni.
5,0
Układ jezdny
Jak przystało na GTI jeździ jak przyklejony pomimo prostego i taniego w serwisowaniu zawieszenia.Komfort na kołach 16 calowych niezły na 15 bardzo dobry.Układ kierowniczy bez elektrycznych udziwnień czuć prowadzenie auta.Bardzo dobry kompromis między komfortem a bezpieczeństwem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu,prosta inituacyjna obsługa urządzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag szybko sie chłodzi jak i nagrzewa + podgrzewane siedzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na dzisiejsze kompakty to trochę mało miejsca z tyłu ale tragedii nie ma.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to limuzyna z V6 ale można swobodnie rozmawiać i słuchać muzyki. Dużo zależy od marki opon i stanu uszczelek w drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na możliwości tego auta to doskonale nie tracąc dynamiki.Poprzednio jeździłem V6 tez było fajnie ale przed dystrybutorem bolało.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z wiekiem rośnie zapotrzebowanie na święty spokój więc jak pisałem jeżeli kupisz trochę drożej niż polskie ulepki, nie zmęczony to będziesz się cieszył.W perspektywie czasowej nie drenuje kieszeni bo się nie psuje a części eksploatacyjne bardzo tanie.Wolno się starzeje i traci na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak się kupi bezwypadkowe z oryginalnym przebiegiem i serwisowane to wymienia się tylko materiały i płyny eksploatacyjne.Z zawieszenia po 40 tys wymieniłem łączniki stabilizatora
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych bez uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
10,5
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback