Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

misio, 13 lat temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf IV Hatchback 2.0 115KM 85kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zacinający się zamek tylnej klapy - standard w IV
Silnik : Słabe wyciszenie
4,0
Całokształt
Auto oceniam jako dobre. Podoba mi się bardziej niż Ople czy Fordy np. Ma klasyczny wygląd, w środku panuje porządek. Prowadzi się przyjemnie, w mieście nie ma problemu z parkowaniem, a i w trasę można się wybrać spokojnie. Jest stosunkowo niezawodne i nie drogie w utrzymaniu. To takie auto na polskie drogi. Tę wersję silnika (2,0) polecam do instalacji LPG.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem przyzwoicie, ma swoją moc jak na niewielkie wymiary. Minus - ten silnik \"pije\" olej. Szczególnie na długie trasy polecam zabrać jakiś mały zapas na dolewkę. Ponoć to wina konstrukcyjna i można to rozwiązać, ale koszt zbyt duży.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak to w autach niemieckich tej klasy, chodzi ok. Bez rewelacji jak w BMW, ale raczej bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń co do układu jezdnego.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Mi osobiście pasuje układ elementów jaki panuje w Golfie. Jest prosty, przejrzysty i nie udziwniony. Niemiecki porządek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tu pojawiają się problemy w kilkuletnich autach z automatyczną klimatyzacją. Psuje się element zwany silnikiem nawiewu V71. Steruje on klapką która odpowiada za dostarczanie powietrza z zewnątrz. Jak się zepsuje to klapa się zamyka i wtedy są duże problemy z parowaniem w aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako że ja jestem kierowcą to mogę w zasadzie wypowiedzieć się o miejscu dla kierowcy. Dla średnich i małych osób pewnie idealnie, ale jak dla mnie, dużego gościa już mniej. Tzn siedzi się wygodnie, nawet przy długiej jeździe, ale już wsiadanie i wysiadanie to mały problem.
3,0
Wyciszenie
Po mieście jest ok i silnik ładnie pracuje, ale na tracie przy 4-6 tys obrotów tragedia. Głośno strasznie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jestem pozytywnie zaskoczony. Mam instalację LPG i o ile w mieście z włączoną klimą, korki itp potrafi wciągnąć nawet 12l gazu o tyle np na trasie przy spokojnej jeździe 100-130 km/h już ok 9l gazu. Raz udało mi się zejść do 7,5 l, ale warunki były optymalne, nie wiało, prędkość 90 km/h, spokojna płynna jazda. Generalnie ten silnik bardzo dobrze znosi zagazowanie i tu go polecam.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety muszę powiedzieć że ceny Golfów są mocno zawyżone.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No jak to w autach coś się psuje nieraz. Generalnie bolączka IV generacji golfa to złe rozwiązanie konstrukcyjne tylnej klapy. Woda i brud spod kół osadzają się na klamce, zamku i tylej szybie co powoduje zatarcie zamka, zatarcie silniczka wycieraczki. To klasyczny problem. Poza tym zacinająca się klapa nawiewy to też klasyk.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback