Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

kx, 13 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Miałem do wyboru: Golf VI, Mazda 3, Opel Astra VI, Renault Megane. W każdym długo siedziałem i każdym jeździłem. Jeśli chodzi o wygląd Mazda i Astra VI bezkonkurencyjne. Jeśli chodzi o jazdę: Golf, jeśli chodzi o wygodę prowadzenia auta: Golf i Astra VI. Renault skreśliłem - fatalny układ jezdny, kiepski design zewn. i wewnętrzny, parę pomyłek - typu prędkościomierz w kształcie kuli, zagłowki pchające głowę do przodu itd, itd - lista zarzutów była długa Mazda 3 - ogólnie w miarę tylko jak na samochód o długości 4.45 m to ilość miejsca w środku nadawałaby się dla krasnoludków. Odpadł Astra VI i Golf - postawiłem na Golfa głównie ze względu na możliwe usterki wieku dziecięgo astry i parę mankamentów związanych z moim wzrostem - w golfie było wygodniej choć miejsca było trochę więcej w astrze. No i wnętrze Astry było duuużo ciekawsze niż Golfa. Ale cóż został golf
Wrażenia
4,0
Silnik
Przesiadając się z 75 koni trudno nie zauważyć różnicy
4,0
Skrzynia biegów
Przydałyby się krótszy skok dźwigni: szczególnie dokuczliwe przy zmianie biegów 1->2
5,0
Układ jezdny
Jak na razie bez negatywnych niespodzianek
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie (185 cm wzrostu) rewelacja. Z obecnych modeli kompaktowych jedynie w Megance widoczność była zadowalająca (dla tak wysokiej osoby)
4,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć - wszystko pod ręką. Tylko podłokietnik jest jak dla mnie trochę za wysoki. Z drugiej strony jak się do niego wsadzi parę płyt kompaktowych to jest jeszcze wyższy gdyż nie ma możliwości go zamknąć - tutaj duże brawa dla inzynierów VW ;) żeby tak dać plamę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie bez zarzutu tylko ... gdy komputer potrzebuje schłodzić wnętrze z nawiewów wydobywa sie nie tyle rześkie co dość zimne powietrze. Nie do końca przemyślane, choć może tak miało być?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód o długości 4.2m całkiem znośnie. Na brak wystarczającej ilości miejsca na tylnej kanapie na nogi można troszkę ponarzekać ale nad głową jest wygodnie. + Dobrze spasowane zagłówki.
4,0
Wyciszenie
Tu jest naprawdę nieźle choć widać róźnicę w zalezności od jakości paliwa. Kiepska 95 powoduje większy hałas silnika, dobra 98 powoduje że silnik naprawdę pracuje cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto - zimny silnik to zużycie 9.5 - 11.5 (przynajmniej tak pokazuje komputer). Jak się już rozgrzeje to wówczas mamy 7.5 - 8.5 w zalezności od tego ile jedziemy a ile stoimy w korkach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic się nie zepsuło, aczkolwiek drzwi kierowcy na niektórych nierównościach przejeżdzanych powyżej 100 km/h czasami wydają nieprzyjemny dźwięk.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d