Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Tomek SCI, 4 lata temu
Silnik 1.6 102KM 75kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Inne
4,0
Całokształt
Golf jest dla ludzi ceniących sobie wygodę, komfort, stosunkowo małe gabaryty samochodu i dobrą cenę w stosunku do jakości. Samochód jest miły dla oka, praktyczny, pojemny jak na swoje gabaryty. GOLF TO GOLF!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo kulturalny, troszkę słaby ale generalnie jest ok, jego stosunkowo małą moc rekompensuje jego niezawodność, mało awaryjność i możliwość instalacji gazowej, dzięki której samochód jest bardzo ekonomiczny. Zadbany silnik, nie powinien "brać" oleju. Zdarza się, że jednostki używane na krótkich trasach (nawet te zadbane i w 100% sprawne), czyli niedogrzane w okresie zimowym zbierają na korku "masło" żółty nalot, który z czasem na dłuższych trasach i w cieplejsze dni znika.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie i bez problemu, skrzynia sprawnie radzi sobie przy delikatnej jeździe jak i przy bardziej dynamicznej. Hamowanie silnikiem, zbijanie biegów podczas hamowania nie sprawia problemów. Jedyny minus, to brak 6 biegu w silniku 1.6 MPI co na trasach daje się odczuć, przy prędkości 140 km/h ok 4 tyś. obr/min
5,0
Układ jezdny
Samochód na drodze zachowuje się rewelacyjnie, dobrze trzyma się drogi w zakrętach. Jest wystarczająco sztywny i przy okazji komfortowy, niczego mu nie brakuje. Samochód sprawia wrażenie pewnego i bezpiecznego, co w podróży jest bardzo na + . Dodatkowe systemy typu ESP, ABS itp. sprawiają, że samochód w każdych warunkach prowadzi się pewnie.
5,0
Karoseria
Karoseria jest bardzo dobrze wykonana, zastosowane materiały nie są typowymi badziewnymi plastikami. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkiego materiału, który jest przyjemny dla oka i dotyku. Na szczególną uwagę zasługują siedzenia podgrzewane z alkantary, które po prostu sią wyśmienite. Możliwość ustawienia fotela do własnych potrzeb, ustawienie lędźwi pochylanie siedzenia, miękkość i trzymanie dzięki kubełkowym kształtom sprawiają że w samochodzie siedzi się jak w wygodnym fotelu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w samochodzie jest bardzo dobra, do przodu jak i do tyłu widać dobrze. Poruszanie się w ciasnych miejscach, cofanie, parkowanie nie sprawia żadnego problemu. Dodatkowo opuszczane prawe lusterko przy wbijaniu biegu wstecznego bardzo znacząco poprawia widoczność podczas manewrowania przy krawężnikach itp.
5,0
Ergonomia
Wszystkie rozwiązania w samochodzie są pod ręką, niczego nie trzeba szukać, wszystko ma swoje miejsce. Czytelny panel klimatyzacji,podłokietnik z przodu, podłokietnik z tyłu, uchwyty na kubki, uchwyty w drzwiach na odpowiedniej wysokości i odległości. Wszystko na wysokim poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja, klimatyzacja, ogrzewanie dwustrefowe klimatronik, można powiedzieć, że jest bezobsługowe, wystarczy ustawić odpowiednią dla siebie temperaturę, kliknąć AUTO i sama będzie wszystko regulować. Samochód szybko się nagrzewa, co w zimie sprawia, że szybko idzie w nim zagrzać, a sprawna klima w chwilę ochłodzi temperaturę w środku bez konieczności długiego wietrzenia samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo stosunkowo niewielkich gabarytów Golfa w środku jest wystarczająco dużo miejsca dla osób mierzących ok 180 cm wzrostu, a nawet wyższych. Kierowca i pasażerowie śmiało mogą wybrać się w dalszą podróż w komfortowych warunkach.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony, przy poruszaniu się po mieście i z średnimi prędkościami w samochodzie jest cicho i przyjemnie. Przy prędkościach autostradowych troszkę zaczyna szumieć, ale nie przeszkadza to w jeździe i rozmowie przez telefon z zestawem głośnomówiącym, czy pasażerami. Ogólnie wyciszenie jest na bardzo wysokim poziomie w tej klasie choć mogło być troszkę lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania całego samochodu są na bardzo przyzwoitym poziomie i ograniczają się do wymiany części w ciągłej eksploatacji czyli: klocki hamulcowe, filtr kabinowy, filtr powietrza, filtr oleju i olej silnikowy. Cała reszta trzyma się naprawdę dobrze
4,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie, wydaje mi się, że stosunek jakości do ceny jest na dobrym poziomie, W granicach 30 tyś. zł jesteśmy w stanie kupić bardzo zadbanego Golfa z dobrym wyposażeniem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
spalona żarówka, zaparowana lampa, przetarty wężyk płynu spryskiwaczy między klapą bagażnika a karoserią, pęknięta sprężyna amortyzatora,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata użytkowania poza wymianą płynów eksploatacyjnych brak poważniejszych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d