Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant

uish, 7 lat temu
Silnik 1.4 TSI BlueMotion Technology 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf VII Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 140KM 103kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1,4 a moc jest :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Skrzypienie przedniej osi na spowalniaczach
4,0
Całokształt
Autko oceniam na dobre, przyzwoite. Wykonanie bardzo staranne, nic nie trzeszczy po 130k we wnętrzu auta. Gorzej z mechaniką, choć i tak jeśli chodzi o dynamikę jazdy spory plus. Potrafi być bardzo oszczędne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik potrafi być bardzo dynamiczny 280 Nm robi swoje i raczej mocy mu nie brakuje, no chyba że jest dobrze wypełnione. Fajnie zestrojona turbinka, silnik elastyczny od dołu od 1500 obrotów zaczyna się moc powyżej 2200 obrotów już jest nieźle 3000 to już rwie baardzo przyzwoicie. Szósty bieg nie jest tylko do pomykania po autostrdzie przy prędkości 120 km/h mamy jakieś 2800 obrotów a więc i silnik świetnie reaguje na pedał gazu, co daje frajdę do 160 km/h później dynamika spada, ale i tak nie ma na co narzekać.
3,0
Skrzynia biegów
I tu mam zagwozdkę bo jest bardzo precyzyjna, ładnie szybko i krótko wchodzą biegi ale... Przy 110k km wymiana sprzęgła stanowczo zawcześnie a cen powala 3500zł brutto. To stanowczo za wcześnie, dodam, że jestem raczej spokojnym kierowcą
4,0
Układ jezdny
Powoli trzeszczy przednie zawieszenie na spowalniaczach, zwłaszcza na starcie, jak sie rozrusza jest lepiej. Poza tym jest precyzyjne dobrze trzyma się drogi. Trochę mało efektywnie działają systemy wspomagania ruszania, łatwo uśliznąć kołami, zwłaszcza na mokrej nawierzchni, a może ja ich nie mam...?
Komfort
4,0
Widoczność
Niczemu niesłużące okienka przy lusterkach bocznych które są zmorą przy czyszczeniu, słupek b przy wzroście około 180 cm zasłania kierowcy sporą część drogi co utrudnia włączenie się do ruchu. niższy ma lepiej :)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu. Bardzo mi się podoba że ekran dotykowy jest na delikatnym wgłębieniu pozwala to oprzeć rękę i precyzyjniej sterować radiem, a zwłaszcza telefonem na naszych nienajrówniejszych drogach. Poza tym wszystko czytelne intuicyjne, jak w niemcach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wg mnie dość długo się rozgrzewa. Przy tak małym silniku spodziewałbym się szybciej i więcej ciepła a tymczasem aby dać delikatne ciepło przy -5 stopniach na dworze on musi przejechać ponad 15km. Klimatyzacja w niższych amplitudach temperatur działa sprawnie natomiast jej automatyka nie za precyzyjna ustawiają 22 stopnie nie możemy liczyć na 22 stopnie ale cos koło tego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z boku może się dobrze umościć, ale tył... no cóż w końcu to kompakt. Dzieci brudzą mi fotele jak nie wiem co. Natomiast mam uwagę do foteli. bardzo znikome podparcie lędźwiowe sprawia że nie jest to auto na długie trasy. Po 300 km wychodzę i poruszam się jak paralityk z wszelkimi schorzeniami kręgosłupa. Natomiast trzymanie na boki i przy szybkiej dynamicznej jeździe sprawdza się bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
do 120 km/h mam komfort ciszę i spokój, powyżej już nieco gorzej, ale to chyba nie jest wyróżniające się osiągnięcie nie spotkałem aut cichych przy wyższych prędkościach, i mówię tu o szumie wiatru. Natomiast silnik przy pełnym zakresie prędkości jest dość mało słyszalny (zagłuszany przez szum wiatru :) )
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to tak na autostradzie do 120 km/h spalanie w granicach 5,9 - 6,2 litra na 100km koło 140/150 w granicach 7l/100km po drogach gminnych i powiatowych można zejść do 5,6l/100km. W w jeździe miejskiej w granicach 6,5l/100km można troszeczkę zejść z tego włączając tryb emeryta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało 78k zł z dodatków polecam system audio który funduje nam z automatu Automatyczną klimę ekranik i bardziej rozbudowany system pokładowy, to się sprawdza. mam też hak chowany za zderzakiem, genialne rozwiązanie. Nie jest to najtańszy kompakt, ale nia ma się też wrażenia zmarnowanych pieniędzy, raczej wiadomo za co się płaci.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W okresie gwarancyjnym było: - przestało działać część podświetlenia wewnątrz auta - przeciekało tylne światło stop, woda lała się do środka po gwarancji - padło sprzęgło i to bolało 3500zł porażka zwłaszcza że nie chodziło o tarczę a mocowanie na klinie, które się rozpadło i wyrządziło pewne spustoszenia. dla mnie jest to błąd montażu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jeździ i się nie psuje, nie stanąłem nim nigdy w trasie. z silnikiem nic się nie dzieje. 130 tyś i jeszcze klocków i tarcz nie wymieniłem, ale dodaję jazda głównie autostradowa i raczej nie hebluję za bardzo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VII Variant