Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta V

Patryk S, 5 lat temu
Silnik 1.6 FSI 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta V 1.6 FSI 115KM 85kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
1,93
53% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Rozrząd, nox, nagar
Karoseria : Rdza
1,0
Całokształt
DRAMAT - To słowo najlepiej opisuje ten samochód. Jettę kupiłem z przebiegiem 80000km bezpośrednio od pierwszego właścicela, który serwisował ją do 2014 (68000km) roku w ASO - znałem całą historię samochodu. Myślałem, że to był strzał w dziesiątkę. Myliłem się.  Bardzo. Więc zaczynamy! Silnik - Tragedia. Rozciągnięty łańcuch rozrządu, napinacz nietrzymający ciśnienia, prawdopodobnie uszkodzony wariator. No szlag! Przy takim przebiegu? Tym bardziej, że to nie jest odosobniony przypadek. Czy VW w fazie testów by tego nie zauważył? WĄTPLIWE. Naprawa około 3000-4000zł. Dodam w tym miejscu, że posiadam Toyotę na łańcuchu - na chwilę obecną 253kkm nalotu i CISZA. Do tego ciągły chceck od sondy NOX (1500) i ogólne zamulenie (prawdopodbnie zebrany nagar - koszt czyszczenia ponad 1000 zł). Należy dodać, ze auto trzeba tankować paliwem 98, inaczej pracuje jakby ktoś wsypał garść gwoździ do wiadra i trząsł. Żeby chociaż spalanie było niskie lub dobre osiągi - ani jedno, ani drugie. Średnie spalanie 60%miasto/40% trasa na dystansie 5000km wyszło mi 8,9l/100. Dobre słowo mogę powiedzieć tylko o skrzyni biegów - bardzo precyzyjna. Kolejny "mechaniczny" temat to liczne zapocenia - uszczelniacz oraz pomiędzy motorem a skrzynią biegów. Zawieszeniowo auto bardzo niepewne przy wyższych prędkościach, nie czuć co dzieje się z kołami, wspomaganie jest strasznie "gumowe", kierowca nie wie co się dzieje z kołami. Idąc dalej - wnętrze. Cóż... obłażące plastiki w vagu to norma. Wygląda to tragicznie, jednak dało się to ogarnąć. Do tego szaro, smutno, nudno, spasowanie słabe. Ciągły problem z kostką od bocznej poduszki powietrznej, co równa się blędom :) Na niską jakoś wykończenia oraz niską jakość użytych materiałów wskazuje też system informujący o niezapiętych pasach bezpieczeństwa - blaszka w zatrzasku, która zamyka obwód po zapięciu pasów, była już wytarta. I na koniec wiśienka na torcie. Korozja. Jetta się z Nią bardzo, bardzo kocha! Ogólnie mój egzemplarz miał malowaną maskę oraz jeden przedni błotnik - więc ruda na tych elementach była usprawiedliwiona. Lecz poza maską (gniła z boku, wzdłuż zgrzewów) korozja wyszła na dwóch przednich błotnikach (na dole - przy progach, nawet w tym który nie był malowany oraz na "szczycie" koła, gdzie pod spodem jest gąbka, ktora super chłonie wilgoć - pogratulować specom z vw). Do tego ruda pokazała się na obu progach przy przednim kole i na dolnych rantach drzwi przednich. Powód prozaiczny z którym vw nie potrafiło (lub nie chciało) sobie poradzić przez Golfa IV, V i VI. Pomiędzy tymi elementami stoi woda, która zimą zamarza, lód zwiększa swoją objętość, otwierając drzwi, kruszymy ten lód, lakier sie uszkadza i gotowe :) Plus za nadkolem zbiera się błoto i dramat gotowy. Na dokładkę zaczęło źreć klapę wokół podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz blotnik tylny, od rantu. Das auto? Jakość? Renoma? Nie! Ściema i gniot! Dziś znów mam dwie Toyoty i wiem, że bez przygód dowiozą mnie na drugi koniec Europy. Jettą bałem się jechać dalej niż 100km Jest taki żart - ponoć właściciel Alfy cieszy się bardziej podczas sprzedaży niż podczas kupna. Ja tak się czułem, sprzedając VW. Także polecam, ale tylko wrogom.
Wrażenia
1,0
Silnik
Jak pisałem wyżej - awaryjny, wysokie koszta naprawy, paliwożerny, słaby
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj jeden jedyny pllus - bardzo precyzyjna
1,0
Układ jezdny
Auto bardzo niepewnie się prowadzi, kierowca nie wie co dzieje się z kołami
1,0
Karoseria
Rdza, rdza, rdza Maska, błotniki, progi, pokrywa bagażnika
Komfort
2,0
Widoczność
Do tylu nic nie widać
2,0
Ergonomia
Ciężko znaleźć wygodną pozycję za kierownicą - uderza się kolanem w wystającą deskę. Podczas wsiadania "wpada" się jak do wanny
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje, klima wydajna
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średniak, e15 wypada lepiej
4,0
Wyciszenie
Jeden z dwoch plusów - w środku cisza, nie słychac, że motor pracuje
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciągle naprawy, ceny części wysokie
1,0
Stosunek jakość/cena
Renomowana marka, samochód nie tani, a jakość wykonania i poziom awaryjności na poziomie Fiata
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozrząd, nox, nagar...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 FSI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Jetta V

Liczba wpisów: 14

Volkswagen Jetta V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Jetta V