Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen LT II

Adam, 14 lat temu
Silnik 2.5 TD 109KM 80kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen LT II 2.5 TD 109KM 80kW 1996-2006 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Brak usterek
4,0
Całokształt
Mam wersję średnią z silnikiem 2,5. Uważam ten zakup za bardzo dobrą inwestycję. Tylko normalna obsługa i zero kłopotów. Wydarzyła się tylko jedna poważniejsza sprawa - przestała działać turbina, ale skończyło się na strachu i kilku wizytach w serwisie, opisałem to w innym punkcie. Poza tym wszystko co mogę napisać to tylko na plus. Kilka drobiazgów, o których piszę gdzie indziej, mogło być lepiej rozwiązanych, ale to tylko drobiazgi. Auto ma 280 tys i nic się nie dzieje. Oleju ubywa bardzo mało, filtr powietrza zawsze suchy, silnik nie przykapca, spala umiarkowanie, zbiera się nieźle, nic więcej nie potrzeba. Oby tak dalej. Należę do tych co dbają o samochód, ale w sposób nie przesadny, mam lekką nogę, na dziurach i torowiskach zwalniam i auto mi się odwdzięcza. Gdyby było tylko parę koni więcej byłoby jeszcze przyjemniej. Na pewno kupiłbym drugi taki sam, właśnie szukam sobie wersji max.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oceniam bardzo dobrze. Dobrze się wkręca na obroty, moc nie za duża, ale wystarczająca. Głośność na średnim poziomie, ale to w końcu bus. Największa zaleta to bezawaryjność i małe spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu, chociaż trochę kanciasto. Wsteczny, jak się dźwignię pociągnie za mocno w lewo, to zawsze wejdzie ze zgrzytem
5,0
Układ jezdny
Raz na 50 - 600 tys wymieniam jakiś przegub, końcówkę itp. Ogólnie bardzo mało interwencji.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawna
4,0
Ergonomia
BRAK UCHWYTU NA NAPOJE!!! Jest tylko w schowku po stronie pasażera, nie ma szans żeby do niego bezpiecznie sięgnąć w czasie jazdy. Czy kierowcy VW muszą się zatrzymać, żeby się napić?! Czy może prestiż auta jest taki, że kierowcy popijają tylko w restauracjach?! Taki drobiazg, a za to duuuuży minus! Trochę trzeba sięgnąć dłonią do przełącznika kierunków, jest dość daleko od fajery. Wymiana żarówki z przodu dobrze wychodzi tylko po zdemontowaniu reflektora. Reszta poprawnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobrze +. Ogrzewanie - dwója!. Jak nastawi się na maxa to mozna się ugotować, jest wydajne, ale to jedyna temperatura, którą można dokładnie ustawić. Żeby wyregulować normalną temperaturę, to nie ma szans. Ciągle trzeba manipulować pokrętłem, zależnie od tego jak się szybko jedzie. Zwalniamy - robi się chłodno, zatrzymujemy się - mamy zimno w kabinie. Oczywiście można podkręcić temperaturę lub zwiększyć nadmuch, ale nie to chyba nie to. Poza tym temperatura nie jest równomierna w ca łej kabinie, przy szybie i za plecami jest zimno. Mam też staruszka transita, tam ogrzewanie działa stabilnie niezależnie od prędkości a temperatura jest bardziej równomierna w całej kabinie. Zapraszam inżynierów z VW do pracowni Forda na doszkolenie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno, ale to tendencja w busach - maksymalnie zwiększyć przestrzeń ładunkową, a w kabinie zostawić niezbędne minimum. Dlatego daję 4. Miałem dwa LTki w poprzedniej budzie, tam można było wstawić szafę do kabiny, chciałbym mieć tutaj to samo. W trasach duża kabina jest nie do przecenienia.
4,0
Wyciszenie
Można swobodnie rozmawiać w każdym zakresie rozsądnych prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa 8,5 do 8,7 z ładunkiem i klimą, przy jeździe 100 - 110. W mieście nie wiem, bo nigdy chyba nie wyjeździłem pełnego zbiornika, więc nie ma jak wyliczyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się, że jest dobrze. Może VW jest trochę droższy od konkurencji, ale w moim przypadku opłaciło się. Mam auto bezawaryjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Może tylko pojawiające się czerwone plamki tu i ówdzie. Kiedy wreszcie busy pójdą w ślad za osobówkami i będą miały cynkowane blachy?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy około 150 tys pojawił się problem z turbiną, silnik nie ciągnął i wchodził w tryb awaryjny. Włączenie (nawet na chwilę, nie przerywając jazdy)przywracało na chwilę normalną pracę, ale tylko na chwilę. Serwis (prywatny, ale tylko od LT)nie wiedział co to. Podmieniali różne elementy na nowe, żeby wyeliminować wadliwą rzecz, ale to nic nie dało. W końcu zmniejszyli ciśnienie doładowania i problem zniknął. Poza tą jedną rzeczą nic się nie wydarzyło.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen LT II