Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

mz1976@o2.pl, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,69
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezproblemowy i odpalający w każdych warunkach pogodowych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : wymiana wahacza górnego przedniego
Układ hamulcowy : zatarte prowadnice zacisków
4,0
Całokształt
Auto na pewno jest wygodne i bezpieczne. Ma 11 lat a posiada 4 poduszki powietrzne. Jest dość drogie w utrzymaniu. Niewątpliwie jego zaletą jest silnik diesla (AHU 90 KM na zwykłej pompie), z którym, nie ma problemów i pompy wody nie trzeba z paskiem rozrządu wymieniać bo jest napędzana z paska klinowego. Auto jest nisko zawieszone, zimą na zaśnieżonym parkingu można zostawić osłonę pod silnikiem i chlapacze. Fajną sprawą jest tempomat - działa jak należy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kupując to auto jako używane, a więc z niewiadomym do końca przebiegiem itd szukałem samochodu z mało skomplikowanym układem zasilania, czyli na zwykłej pompie bez pompowtryskiwaczy. Bałem się odpalania zimą, ale nie ma z tym żadnego problemu. Jest dość dynamiczny jak na swoje 90 KM (pokonuje konkurencję w postaci Mazdy 323, Nissana Primery bo z tymi autami miałem porównanie). Klekocze dość głośno,lecz równomiernie i niezbyt uciążliwie dla ucha. Pompa wodna napędzana jest z paska klinowego - nie rozrządu - uważam, że to zaleta. Wadą są wycieki oleju z dolnej części silnika (nie lokalizowałem na razie tej usterki).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie i stosunkowo lekko nawet zimą przy nierozgrzanym mechaniźmie. Gorzej z biegiem wstecznym, który w moim modelu jest wciskany (jak w maluchu :)) - jest to dla mnie niezbyt wygodne rozwiązane.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone bardzo dobrze, bez problemu można pokonywać ciasne zakręty. Jest to jednak zawieszenie wielowahaczowe, skomplikowane i niestety dość drogie w utrzymaniu. Ja po zakupie wymieniłem samodzielnie jeden z górnych wahaczy (50 zł zamiennik KRAFT) i jest ok - zobaczymy jak długo. Tylka belka nie do zajeżdżenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Z widocznością nie ma problemu, mam wersję kombi, zatem z tylną wycieraczką, bez problemu usuwającą brud i wodę. Szyby jednak mogłyby mniej parować w wilgotne dni.
3,0
Ergonomia
Największą wadą jest w wersji kombi brak w oparciu tylnej kanapy otworu na przewożenie długich przedmiotów jak narty czy jakieś listewki itd... Jak można było o tym nie pomyśleć w samochodzie tej klasy!!! Tańsza Astra pod tym względem jest nie do pokonania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
mogło być lepiej...przedniej szybie trudno odparować w całości przez jeden nawiew na środku deski. Zimą marzną mi nogi - coś za mało powietrza ciepłego się tam dostaje. Klimatyzacja działa prawidłowo i nie czuć spadku mocy silnika po jej włączeniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przestrzeń i wygodę nie można narzekać, w aucie jest dużo miejsca , kombi ma oczywiście obszerny bagażnik. Osoba siedząca na środku na tylnej kanapie ma niewygodnie przez wysoki tunel i podłokietnik.
4,0
Wyciszenie
Jest to Diesel, więc musi być słyszalny. Nie jest to dźwięk męczący dla ucha (do prędkości 140 km/h). Uważam, że wyciszenie jest mocną stroną Passata.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa nie przeraża, ale też nie zachwyca. Na trasie 5,8 l/100km, miasto zimą to już wynik 7,8 l/100km. Na pewno drogo wychodzi naprawa zawieszenia przedniego (aluminiowe wahacze - 8 sztuk), tarcze i klocki też nie należą do najtańszych. No i jeśli nawali koło dwumasowe - prawie 2000 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest drogi...za auto 11 letnie zapłaciłem 14500 zł - to dużo. Jednak cieszy się popularnością (szczególnie w wersji z dieslem) i raczej łatwo sprzedać zadbany egzemplarz. Podoba mi się jego bryła - stosunkowo prosta, ale ładna. Siadając do auta nie musisz się obawiać, że nie dojedziesz do celu nawet na długiej trasie a przy okazji nie wykosztujesz się bardzo na paliwo. Swoje auto będę sprzedawał - zapraszam chętnych :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wadliwe krańcówki w zamkach drzwi przednich (nie świeci oświetlenie wnętrza itd), luzy na zawiasach drzwiowych, zacierające się prowadnice zacisków hamulcowych, palące się żarówki H7, niedziałające podgrzewanie lusterek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim aucie bez powodu pękła przednia szyba (500 zł), wycieki oleju z dolnej części silnika, delikatne stuki na maglownicy, beznadziejne światła przednie - kiepsko oświetlają drogę

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Kombi