Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4682 mm
Długość z hakiem holowniczym 4797 mm
Szerokość 1740 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1912 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3663 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3362 mm
Wysokość 1459 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2498 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1819 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1515 mm
Rozstaw kół - tył 1515 mm
Prześwit 124 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 907 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1011 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 653 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1010 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1500 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1003 mm
Wysokość bagażnika 458 mm
Szerokość bagażnika 1209 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1124 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1745 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~karik712
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Trafil mi sie egzemplarz od pierwszego pana z polskiego salonu, nie bylo to oczko w głowie - ale umęczony też nie był. Po roku użytkowania, raczej nie moge źle mówić o tym aucie. Karoseria - zaskakująco dobrze z małymi wyjątkami, słynna tylna klapa ktora jest gorzej zabezpieczona oczywiscie koroduje, i co często w nich bywa - są naloty korozji przy relignach dachowych. Dla odmiany - cala reszta nadwozia wolna od korozji, doły drzwi czyściutkie, podłoga w idealnym stanie. Mechanicznie - mialem troche wkładu na początku, rozrząd, wymiana kilku wahaczy i amortyzatorow z tylu, kilka drobnych pierdół - nie bylo najtaniej ale tez nie są to miliony. Silnik - jak dla mnie jedyny słuszny w gamie tego samochodu. Dobra dynamika, dobre spalanie, bardzo dobre ceny części. Auto bardzo wygodne, mega praktyczne i obszerne w środku (dla mnie jest aż za wielki) , Nadmuchany przód troche utrudnia parkowanie w miescie - ale widziały gały co brały ;)
4,7
~Uit Nederland
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Auto niestety już dość wiekowe... silnik chodzi bardzo dobrze. Auto dość dużo pali. W mieście chwilka jazdy to 16 litrów. Na trasie 90 bez szaleństw to może i 8 się nie da, sam nie wiem . 140 trasa około 10 litrów na setkę. Ogólnie średnie spalanie z czego częściej w trasie to 10literkow. Nie chce byc inaczej. Słabe wyciszenie przy większych prędkościach gdyż przy 140km/h na 5 biegu jest dość dużo obrotów. Dobre przyspieszenie na 2,3,4 biegu. Za ciężkie i zbyt dużo palące do miasta. Duże w środku wygodne zawieszenie. Mimo 14 lat w środku nic nie skrzypi ani nie tłucze. Trzeba uważać na stan oleju gdy się szybko jeździ. Silnik szybko się rozgrzewa. Większych usterek nie zauważyłem ocena 4. Na piątkę to gdyby był nowy i miał wygodniejsze fotele.
4,6
~Paszkiewicz Arkadiuz
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Witam jestem posiadaczem b5 1999 1,8 t od 8 lat co mogę powiedzieć nie zawiódł mnie przez ten okres użytkowania jeżdziłem przez 4 lat co 2 tygodnie 3200km, ma apetyt na olej bo leje 1l na 1300km serwisowo fabryczne dane podają na 1000 km od 0.5l do 1.5 l oleju w tym wypadku wymieniam tylko filtr oleju co 10tyś km. Służbowo jeżdzę tirem i też pobiera olej i tylko dolewamy a serwis wymienia tylko filtr a nachulałem 800.000 tys i chodzi i passek też będzie latał teraz do sedna zapakowany zabieram bez rozkładania siedzenia 3 duże walizki 2 rowery szosowe rozebrane i komplet kół do nich i w góry na treningi. Spalanie cały passek pod sufit plus 4 osoby do 90km na H to 7.3l spalania z klimą miasto 10-13 l zależy od nogi zawieszenie na przeszło 100 tyś km zrobione to wydałem 1000 zł rozrząd INA komplet napinacze rolki paski pompa dolke + mechanik 1000 zł i 65 tyś km zrobiłem i silnika nie szczędziłem teraz przy takim przebiegu kłania się łańcuch i napinacz koszt 1000 zł z mechaniorem i kolejne 300 tyś można jeżdzć .Jedna rada jak dbasz tak masz. Polecam ogólnie ten silnik ale wymieniaj wszystko na czas.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi
7,3 – 13,3
l/100 km
6,2 – 9,3
l/100 km
5,9 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Auto napewno najlepiej sprawdza sie w trasach, po pokonaniu 850km auto spaliło 50L ropy przy jezdzie 130-140km/h na tempomacie, nie jest to najlepszy wynik gdyż przy prędkości 110-120km spalanie potrafi spaść jeszcze nizej. ostatnio zresetowalem licznik km i nabiłem 750km w cylku miejskim i nie dalekie trasy 30km odcinek, z komputera wyszło średnie spalanie 6,7L na 100 chociaż myślę po wyliczeniu kosztów rzeczywiste spalanie mogło siegać blizej 7L przy cylku mieszanym. Jak narazie drobne serwisy przeprowadzane koszty w rozsądnych cenach . Passat b5 fl 131km daje rade, najważniejsze to trafić na zadbany egzemplarz. Auto dynamiczne, dobrze się prowadzi i w miarę ekonomiczne. obecny przebieg 240tys km i z dnia na dzień coraz więcej ;D
7,5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Średnie spalanie z włączoną klimatyzacją przy jeździe mieszanej trasa, miasto, 50/50 oscyluje w granicach 7.0/8.0l na 100km. w zależności od tego jaki ruch jest w mieście. W jeździe po samym mieście, do tego dość zakorkowanym (Katowice godziny poranne 7-9-ta., i popołudniowe 13-18-sta.), potrafi dojść do granicy 10l/100, średnio miałem 9.0/10l na 100km. Na trasie bez szaleństw jadać około 110 do 130 km, spalanie oscyluje w granicy 5.5/6.0, jeśli auto jest załadowane to trzeba doliczyć do około litra w zależności od ilości ładunku. Minimalnie da się spalić około 5 litrów na setkę, ale to trzeba się mocno starać i jechać bez klimy, ale to jest chyba takie totalne minimum. Średnia jaka wyszła mi z przejachania 5 tyś. km to 7.5l , jazda mniej więcej 70/30 - miasto/trasa . Staram się w miarę możliwości jeździć dynamicznie i wykorzystywać moment obrotowy jaki oferuję silnik. Auto którym jeżdżę ma silnik w bardzo dobrej kondycji, jest po wymianie turbiny, kompletnej regeneracji głowicy, wymianie wałka rozrządu, popychaczy i uszczelniaczy, więc spalanie jak najbardziej realne. Oponki mają rozmiar 195/65/15 cali, a auto waży 1540 kg. Dodając kierowce i pasażera licząc 2x80 kg + zawsze jakieś graty w aucie + 20 kg robi się ponad 1700 kg, więc silnik ma co ciągnąc. Ogólnie przed kupnem myślałem, że spalanie będzie nieco mniejsze, przez to, że nasłuchałem się opinii ludzi którzy mówili jak to mało te ich Passaciki palą typu, panie.... szósteczkę ropy to średnio wciąga i to po mieście :), Realia są nieco inne :).
6,3
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
1.9TDI AVF skrzynia 6-biegów GUS , 317 tys przebiegu ,2004rok . Zrobilem nim przez 9msc 32tysiace kilometrów . Jazda trasa dynamiczna nie zamulanie 5.8-6.8litra , jazda w nocy tak do okolo 120 5.5l . Ogólnie tak samochód nie lubi jeździc na krotkich odcinach , a zwlaszcza gdzie czesto trzeba stawac . W miescie spalanie 6.5litra w gore ( warszawa) . Prócz tego samochod fajny , dynamiczny na trasie czuć te 131km . Maksymalne spalanie podane przy jezdzie tak zwanej kawalerskiej czyli ognia i do przodu nie wazne gdzie . Ogólnie auto godne polecenia i bezawaryjne.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 199
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
8 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
3 komentarze
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 44
4,5
Kombi 2.8 30V 193KM 142kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC JUST P&D
przebieg: 265 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Auto spisuje się rewelacyjnie. Zamontowana instalacja gazowa BRC P&D nie wpłynęła na osiągi auta. Silnik dalej ma dużą moc i równo pracuje. Nie gaśnie na wolnych obrotach, ładnie równo je trzyma. Instalacja nie droga. Oszczędności spore. Myślę, że szybko się zwróci.
4,3
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 196 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
zakład zamontował reduktor artic(spadki ciśnienia z 1.1 do 0.4...) i wtryski valteca (....), wszystko ok ale tylko wtedy jak lpg podpierało się pb a i na wolnych obrotach kulał (po kalibracji wtrysków valteca była chwila spokoju), po wstawieniu reduktora ac r01 250kM i wtrysków lpg tech dragon silnik nie podpiera się benzyna, pracuje na gazie perfekcyjnie
5,0
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wiem jaka instalacja tylko nie ma jej we wpisach. zakładaŁem u nich do punto Staga , do Scenika Staga i jak kupiłem Passata to naczytałem sie o LPG TECHU. Przyjechałem do warsztatu i zapytałem czy mogą mi to założyć- ODPOWIEDŹ -my już od dawna montujemy tylko Techa bo to jest teraz najlepsze. Ok montujemy. I działa rewelacyjnie. POLECAM PO RAZ CZWARTY.
Volkswagen Passat B5 Kombi