Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Alltrack

Adam, 2 lata temu
Silnik 2.0 TDI 240KM 177kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 292 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B8 Alltrack 2.0 TDI 240KM 177kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : moje pierwsze auto 4x4 - chyba już nie chcę innego - w zimę super sprawa a i latem jest znacznie bezpieczniej w zakrętach niż z napędem na 1 oś, podwyższone zawieszenie przydaje się przy wyprawach na ryby czy grzyby lub stoki narciarskie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : w sumie to nie usterka a zestrojenie skrzyni biegów - zbyt często chce ciągnąć od bardzo niskich obrotów gdyby nie to dwumasa pewnie by pożyła znacznie dłużej, plus przy ruszaniu praktycznie od razu chce wrzucić 2 bieg co bywa niebezpieczne w korkach (przy okazji chiptuningu poprosiłem o modyfikację skrzyni co nieco poprawiło sytuację - nie wrzuci 2ki jeśli nie co najmniej 2000rpm)
5,0
Całokształt
super auto, dynamiczne (moc podniesiona na 185km i 565nm), jak na swoją moc, masę i osiągi w miarę ekonomiczne (średnio 8,5l/100) średnia skrzynia biegów (chce trzymać zbyt niskie obroty - jedynie w trybie sport przeistacza auto w gokarta i pokazuje pazur) - do normalne jazdy naprawdę daje radę, nie lubi korków w dalekie podróże idealne a 4x4 w zimę robi swoje
Wrażenia
5,0
Silnik
po podniesieniu mocy bardzo dynamiczny choć w trybie D czy Eco nie oddaje tak mocy, średnio co 12000km bierze 1L oleju co jest bdb wynikiem jak na auto z biturbo, mam przejechane prawie 300 000km, przy 200 było wymieniane koło dwumasowe i sprzęgła, tak bez żadnych usterek, turbiny dają wzorowe ciśnienie ale olej wymieniany co 15000km
3,0
Skrzynia biegów
przy sportowej jeździe super ale na codzień trzyma za niskie obroty - potrafi przy wychodzeniu z zakrętu przy ~78km/h trzymać 1000rpm na 7biegu - na szczęście są łopatki przy kierownicy - mocno ratują sytuację, podobnie redukuje bieg jak gwałtownie wciśniesz więcej niż 60% gazu - da się do tego przyzwyczaić
5,0
Układ jezdny
brak zastrzeżeń - po 235 000km zaczął przeciekać 1 amortyzator - naprawiony i wciąż na testach pokazują 60-65% sprawności (nówki mają ok 70-75%), wysokie zawieszenie jest fajne i nie powoduje przechyłów przy dynamicznej jeździe.
5,0
Karoseria
ok, za bardzo nie ma się czego doczepić
Komfort
5,0
Widoczność
bdb, czujniki parkowania przód i tył też robią robotę
5,0
Ergonomia
jak to w passacie - jak jeździliście jednym to odnajdziecie się w 5min bez instrukcji obsługi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bdd - jeśli chodzi o Klimę znaczna poprawa w stosunku do B6 i B7, moje pierwsze auto z webasto - fajna sprawa ale wymaga dobrze naładowanego akumulatora inaczej się nie włączy, szkoda że nie mam jeszcze podgrzewanej przedniej szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest więcej niż wystarczająco
4,0
Wyciszenie
niby mam podwójne szyby boczne i jest cicho ale powiedzmy sobie szczerze: mogłoby być lepiej - szczególnie jakieś szmery dochodzą przy większych prędkościach z okolic tylnego mostu (ale to nie wina haldexa - raczej braku maty wygłuszającej w bagażniku), bądź co bądź przy 180km/h można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ogólnie auto nie jest przesadnie drogie w utrzymaniu, z droższych rzeczy to olej w DSG co 30000km (chyba że chcesz wydawać na naprawy to co 60k) - ok 1000zł z filtrem, zestaw sprzęgieł i dwumasa co 200~220 000km (ok 6000zł) reszta podobnie co w każdym aucie podobnej klasy. Obawiałem się kosztów związanych z bitdi (nietypowy w miarę wysilony silnik) ale puki co nic się nie dzieje, kompresję trzyma wzorowo, turbiny też dają idealne wartości, korekty wtrysków małe, dsg pod względem mechaniki też chodzi dobrze ale serwisy olejowe robię 2x częściej niż w instrukcji.
5,0
Stosunek jakość/cena
ciężko dostać coś podobnego w podobnych pieniądzach - superb 4x4 w tdi ma max 190km a audi będzie ~40% droższe - czy jest o tyle lepsze... szczerze wątpię
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest ok, w tym czasie wymienione: 1 piasta koła (ukręciłem śrubę koła), łożysko koła, 2x tarcze hamulcowe i 4x klocki, przednia szyba (kamień), 1 amortyzator tak nic nie skrzypi nie trzeszczy - dobra jakość montażu i zabezpieczenie antykorozyjne choć lakier maski już mocno porysowany od kamieni.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Passat B8 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B8 Alltrack