Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat

Lata produkcji: 1973 – teraz
Segment: Klasa średnia
Volkswagen Passat jest produkowanym od roku 1973 modelem segmentu D (klasa średnia). To jeden z najchętniej kupowanych modeli niemieckiej marki w historii – do tej pory sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy. W chwili wprowadzenia na rynek Volkswagen Passat zastąpił w ofercie marki modele K70 oraz Typ4 i zaliczał się do najbardziej nowoczesnych aut rodzinnych na Starym Kontynencie. O jego klasie świadczą sukcesy w plebiscytach na Europejski Samochód Roku: trzy razy znalazł się w najlepszej trójce (1989, 1997, 2006), a w roku 2015 został w końcu zwycięzcą. Ósma generacja modelu dostępna jest od roku 2014. Na innych rynkach Passat funkcjonuje także jako Corsar, Dasher, Magotan, Quantum oraz Santana.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Passat

Liczba ocen: 4 275
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,8
~Kierownik
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Volkswagen Passat B8
Kupując pasata B8 trzeba się liczyć z standardowymi i nie tylko kłopotami czyli Słaby rozrząd ,wadliwe pompy wody i rolki napinacza szumią nie wytrzymują więcej jak 90-100tys Słaba jakość amortyzatorów max 78tys bez wożenia ciężarów normalne użytkowanie jestem tym rozczarowany . fatalnej jakości elementy chromowane potrafią nawet po roku pokryć się dziwnym nalotem lub całkowicie ze śniedzieć . zawieszenie standardowo trzeszczy ja w starym aucie co ma 700 tyś km serwis jak auto jest na gwarancji smaruje to jakimś smarem ( kpina totalna ) by dało się tym autem bez wstydu jeździć .Cieknąca chłodnica EGR Cieknąca chłodnica kolektora dolotowego Cieknąca pompa wody . Usterka centralnego zamka raz otwiera tylko 3 drzwi raz otwiera 1 lub 2 drzwi i to losowo nie domyka klapy bagażnika (elektryczna) , radar przy 80 tyś padł , zapewne kilka usterek pominąłem tyle tego było . I gdzie ta niezawodna Niemiecka niezawodność ??? w reklamach :) Co do pracy serwisu też można wiele powiedzieć jednak niewiele dobrego ( nie znoszą reklamacji i domagania się usunięcia ich )
5,0
~Magnus
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Volkswagen Passat B5
Mam to auto kilka miesięcy, dostałem je w prezencie jako zastępcze na czas naprawy jeepa, na początku sporo było drobiazgów do zrobienia bo niestety, mechanik opiekujący się wcześniej autem jest dla mnie totalnym ignorantem i oszustem ( brał pieniądze, a nie zrobił zupełnie nic ), Po wszelkich naprawach auto zaskoczyło mnie pozytywnie, mimo tylko 2 litrów pod maską i 115 KM ale jest naprawdę wygodne, proste w naprawach, ceny bardzo przystępne. Do tej pory jeżdżę terenówką ale Passat zostaje u mnie, naprawdę fajny samochodzik, a moja córcia bardzo go polubiła. Zrobione wszelkie drobne usterki, braki, autko technicznie jest w stanie idealnym, karoseria do lekkiego ogarnięcia ale ceny nawet nowych błotników czy nawet używanych np drzwi są naprawdę przystępne i dostępne w sporych ilościach. Jestem mechanikiem z zamiłowania i również trochę z wykształcenia, auto jest naprawdę proste i łatwe w naprawach i serwisowaniu.
5,0
~Damian
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Tradycja jest wpisan w markę VW. To moje drugie auto z tej firmy. Miałem wcześniej Tourana 2.0 TDI ale na pompowtryskach. Regularny serwis i naprawy na bieżąco oraz PALIWO ZAWSZE TO USZLACHETNIONE co ważne w tej wersji dało mi możliwości pokonania 290000 km beż awari. Obecne auto oraz jego silnik z połączeniem 4x4 nie jest nawet duszkiem w śród demonów predkosi oraz przyspieszenia lecz spełnia wszystko to czego ja kierowca od auta oczekuje. Liczy się komfort cisza i pewność 4x4 przy zmiennych warunkach pogodowych oraz autostradowych prędkościach rzędu 180-200 km/h . Skromny oczywiście czary passat z opcją 4motion to alternatywa godna polecenia.

Raporty spalania Volkswagen Passat

Liczba raportów: 5 318
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat
1,7 – 13,2
l/100 km
4,5 – 9,3
l/100 km
5,6 – 18,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Kombi 1.9 TDI 75KM 55kW
Volkswagen Passat B4
Ten silnik to nie TDI a po prostu TD. Klasyczny diesel z komorą pośrednią i turbodoładowaniem sterowany niemal czysto mechanicznie. Dlatego też jego osiągi czy spalanie nigdy nie dorównają właśnie TDI który to już posiada wtrysk bezpośredni oraz elektroniczne sterowanie dawką paliwa. Niemniej mechaniczne sterowanie ma jedną ważną zaletę - jest niezawodne i nie zależy od czujników które lubią się psuć. Minimalne spalanie które można tutaj osiągnąć jadąc bardzo zachowawczo na długiej trasie to około 6 litrów. Na co dzień, w jeździe mieszanej 70 miasto/30 trasa co bym nie robił to spala mi 7,1-7,2 litra. Przy odwróconych proporcjach miasto/trasa 6,8-6,9 litra.
5,7
Limousine 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Volkswagen Passat B8
Bardzo spokojna, płynna jazda w granicach 100 km/h spalanie średnie to nawet 4,0-4,1 l/100 km, bez klimy, z górki i z wiatrem spadnie nawet poniżej 4 :) Przy 120 km/h wychodzi ok 5,5l/100km, przy 140 km/h będzie ok. 6 l/100 km. Po mieście spokojna jazda to w zależności od świateł 5,5-6,5 l/100 km. Nie jest to silnik do sportowej jazdy ale aż nadto wystarczy do rodzinnych wypraw i ew. wyprzedzania na autostradach, bez dużego problemu rozpędza się do 170 km/h.
6,7
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Spalanie super pali tyle co auta niższej klasy typu astra golf fokus o połowę niższej mocy.Jadąc do pracy ok. 6km przy spokojnej jeździe spala 8l a w trasie jadąc po lokalnych drogach według przepisów spalanie wynosi5.5l autostrada średnia prędkość 120 /180km/h zawsze poniżej 8l .Ciekawe jaki samochód potrafi tyle spalić przy takich osiągach.Polecam

Usterki Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 447
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI 190KM 140kW 2014-2015
  • instalacja elektryczna
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Przy temperaturze 0-10 stopni C na dworze. auto długo kręci i po odpaleniu wyświetla się usterka start-stop. Po diagnostyce komputerowej czyta błąd z czujnika walka rozrządu. Czujnik wymieniony, akumulator również i problem jest cały czas. Ktoś się spotkał z takim problemem?

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 159
4,0
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Lepiej trafić nie mogłem ... Auto sprowadzone od zachodnich sąsiadów . Miał być zadbany 1.8T ,serwisowany z pełną dokumentacją(książka serwisowa) i taki też jest :) . Auto sprowadzone do Polski z przebiegiem 215tys ,po wymianie kompletnego rozrządu wraz z łańcuchem i napinaczem oraz kołem dwumasowym. Wyczytalem ,że silnik bardzo dobrze znosi LPG z tym ,że warunek !!!! Dobrze...
2,5
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: LOV-ECO PRO
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
druciarstwo do kwadratu. Nie znają się kompletnie na montażu LPG. Zerwali mi wtyczke od wtryskiwacza benzyny, przyjezdzam po odbior auta a samochod szarpie niemiłosiernie na benzynie i ta damulka mi mówi że ona nie ma pojęcia co to, że auto stare pewnie itp. Że absolutnie nie ich wina. No i płacić im bo gaz przecież założyli. Auto schrzanione, zupełnie inaczej sie...
5,0
Variant 3.2 V6 FSI 250KM 184kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Jestem jednym z kilku osób w Polsce posiadających GAZ W VR6 i jestem mega zagowolony koszt instalacji wysoki bo okolice ośmiu tysięcy, nie bać się gazu w silnikach z bezpośrednim wtryskiem spalanie na 100km 3litry benzyny i 12litrow gazu, ((zaraz powiecie 12litrow w moim 1.4 pali 7)) nie masz 250koni, napędu na 4buty i automatu i twoje 1.4 objade w dwie sekundy
Volkswagen Passat