Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat

Lata produkcji: 1973 – teraz
Segment: Klasa średnia
Volkswagen Passat jest produkowanym od roku 1973 modelem segmentu D (klasa średnia). To jeden z najchętniej kupowanych modeli niemieckiej marki w historii – do tej pory sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy. W chwili wprowadzenia na rynek Volkswagen Passat zastąpił w ofercie marki modele K70 oraz Typ4 i zaliczał się do najbardziej nowoczesnych aut rodzinnych na Starym Kontynencie. O jego klasie świadczą sukcesy w plebiscytach na Europejski Samochód Roku: trzy razy znalazł się w najlepszej trójce (1989, 1997, 2006), a w roku 2015 został w końcu zwycięzcą. Ósma generacja modelu dostępna jest od roku 2014. Na innych rynkach Passat funkcjonuje także jako Corsar, Dasher, Magotan, Quantum oraz Santana.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Passat

Liczba ocen: 4 209
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~PassatB7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Moja ocena to 4.5 gwiazdki. Mam samochód praktycznie od nowosci. Kupiony roczny z przebiegiem 30 tys km. Wbrew opiniom samochód bardzo udany jednak jest tam też planowane postarzanie produktu za co dostał 4.5 gwiazdki. Przez cały okres eksploatacji samochód nigdy nie wrócił na lawecie do domu, rownież nigdy nie zepuł sie w trasie. Wszystkie podzespoły takie jak DPF, TURBO czy EGR nie sprawiały zadnych problemów. Samochod od samego początku był serwisowany co 10 tys km- były wymieniane wszystkie filtry i olej - Castrol . Samochód był użytkowany 50/50 miasto-autostrada. Trakowany normalnie, nie ciągałem nim przyczep.
4,8
~Użytkownik auta
Variant 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Volkswagen Passat B7
Duży, wygodny i bardzo dobrze wyciszony samochód. Auto od nowości bezproblemowe - wystarczy zmieniać olej co 15 tys. km i na bieżąco dbać, a okazuje się modelem bezawaryjnym. Bardzo dobre światła ksenonowe oraz doświetlanie zakrętów - jazda w nocy nie męczy i jest bezpieczna. Klimatyzacja wydajna i latem (przy dużych upałach) i zimą. Demon prędkości i przyspieszenia to nie jest, ale do sprawnej jazdy i szybkiego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Ekonomia spalania - wszystko zależy jak jeździmy. Po założeniu gazu (instalacja dedykowana do silnika, całkowicie automatyczna w działaniu), przy energicznej jeździe, koszt 100 km nie przekracza 25 zł. Auto na pewno jeszcze długo ze mną zostanie.
3,4
~Nigdy więcej VW
Limousine 1.6 TDI BlueMotion Technology 120KM 88kW
Volkswagen Passat B8
Samochód do codziennej jazdy spisywał się dobrze. Małe spalanie, wygoda. Środek trochę skrzypiący, dość mocno słyszalny szum podczas jazdy autostradowej (w okolicy słupka, są jakieś opcje na forum co należy poprawić). Zaskoczyła mnie tylko nagła ilość usterek w aucie... Mokra mechatronika, mokry silnik od oleju (w okolicy rozrządu, uszczelniacza wału), pojawiający się błąd wtryskiwacza, mokre amortyzatory i to wszystko przy przebiegu 120 tyś!!! (na 100% oryginalny). O samochód dbałem ponadprzeciętnie (serwis dsg, wymiana oleju co 10 tyś oraz wszystkich filtrów, wyłączony system start stop). Użytkowałem już auta z grupy VW (starsze), byłem zadowolony a tu strasznie się zawiodłem.

Raporty spalania Volkswagen Passat

Liczba raportów: 5 203
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat
1,7 – 13,2
l/100 km
4,5 – 9,3
l/100 km
5,6 – 17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
190PS, manual 6- biegowy, kombi, napęd na przód, ad blue. Przebieg 108tys km. Średnia Po roku użytkowania 6.22l - przewaga tras i jakieś 10 litrów ad blue; nie korzystam z start&stop. Trasa poniżej 5l jeśli nie przekracza się 110km/h, przy szybszej jeździe 5.5-6.0l, miasto 7.0-7.5l. Generalnie jestem w szoku, wcześniej jeździłem sedanem B7 177ps z dsg i 4x4 - średnia 8.3 po 3 latach jeżdżenia. I B6 sedan 170ps dsg, 7.1l tez po 3/4 latach jazdy (wymiany oleju w dsg co 60tys i oleju w silniku co 12tys) . Manual trochę doskwiera, ale auto pali około 1l mniej i odchodzi niepewność związana z kołem dwumasowych
11,3
Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Volkswagen Passat B8
Średnie spalanie na podstawie zatankowanych niemal 2tys litrow paliwa z przebiegu ponad 17tys km to 11l/100km. Ciężko zejść poniżej 9 nawet na delikatnej trasie. Autostrada ciezko stwierdzic ile spala przy 140km/h bo korci jechać szybciej ale realne powinno byc 9,5 a ja na autostradach spalam 9,5-11. W mieście 10,5-13 zależnie od ciężaru nogi i pory roku. Zwykle robie krótkie odcinki więc tragedii nie ma, a jak tylko sie zagrzeje olej to lubie depnąć. Spalanie wrażliwe jest na opory toczenia opon bo zatankowane i ze mna w srodku waży prawie 1800kg. Auto ma obecnie 120k przebiegu. Daje frajdę z jazdy.
4,7
Variant 1.6 TDI-CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Co do reguły jeżdżę w trasie. Jeżdżę raczej oszczędnie, przyśpieszam jak trzeba, wyprzedzam gdy jest sens, ale nie gonię całą drogę. W 2-3 osoby. 4 litry realne na drogach wojewódzkich (5. bieg 90 kmh ok1500obr pokazuje ok 3.4L jak jest nagrzany), przy 100 kmh - 4.5L, przy 110 - 5L. Piszemy o jednostajnej prędkości. Jak się trochę powyprzedza w przedziale prędkości 120-150 to 5.5-6L. Od 160 kmh żlopie z 7.5L. 170 kmh to niemalże prędkość max i dalej już ciężko idzie. W mieście w korkach potrafi i z 7 (dochodzi waga auta), ale jak się jeżdzi delikatnie to można i 5L, zwykle 5.5-6. Zawsze mam 1350-1450 km na baku (66-68L).

Usterki Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 428
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 155
4,0
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Lepiej trafić nie mogłem ... Auto sprowadzone od zachodnich sąsiadów . Miał być zadbany 1.8T ,serwisowany z pełną dokumentacją(książka serwisowa) i taki też jest :) . Auto sprowadzone do Polski z przebiegiem 215tys ,po wymianie kompletnego rozrządu wraz z łańcuchem i napinaczem oraz kołem dwumasowym. Wyczytalem ,że silnik bardzo dobrze znosi LPG z tym ,że warunek !!!! Dobrze...
2,5
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: LOV-ECO PRO
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
druciarstwo do kwadratu. Nie znają się kompletnie na montażu LPG. Zerwali mi wtyczke od wtryskiwacza benzyny, przyjezdzam po odbior auta a samochod szarpie niemiłosiernie na benzynie i ta damulka mi mówi że ona nie ma pojęcia co to, że auto stare pewnie itp. Że absolutnie nie ich wina. No i płacić im bo gaz przecież założyli. Auto schrzanione, zupełnie inaczej sie...
5,0
Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Volkswagen Passat B8
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
LPG do Passata B8 1.4 TSI to dobry wybór. Założyłem to co większość poleca w internecie do silników TSI czyli KME Nevo. Silnik jeździ na benzynie i LPG tak samo. Zero różnicy. Serwis co roku lub co 10 tyś z wymianą filtrów. Spalanie w granicach 8 litrów LPG. Naprawdę oszczędność jest duża.
Volkswagen Passat