Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat

Lata produkcji: 1973 – teraz
Segment: Klasa średnia
Volkswagen Passat jest produkowanym od roku 1973 modelem segmentu D (klasa średnia). To jeden z najchętniej kupowanych modeli niemieckiej marki w historii – do tej pory sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy. W chwili wprowadzenia na rynek Volkswagen Passat zastąpił w ofercie marki modele K70 oraz Typ4 i zaliczał się do najbardziej nowoczesnych aut rodzinnych na Starym Kontynencie. O jego klasie świadczą sukcesy w plebiscytach na Europejski Samochód Roku: trzy razy znalazł się w najlepszej trójce (1989, 1997, 2006), a w roku 2015 został w końcu zwycięzcą. Ósma generacja modelu dostępna jest od roku 2014. Na innych rynkach Passat funkcjonuje także jako Corsar, Dasher, Magotan, Quantum oraz Santana.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Passat

Liczba ocen: 4 067
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~dawciok310
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Na razie przejechałem 8 tysi w niecały rok ale dam opine zeby uświadomić przyszłych nabywców. Autko średnie. Słabo świecące reflektory, słaba karoseria, miękie zawieszenie nie nadajace sie do aktywnej jazdy, wyciszenie srednie. Na plus jest Cena/Jakość. Auto nie zrujnuje budżetu jest dostatecznie bezawaryjne i przewidywalne, kazdy miał w rodzinie kiedys paska i wie czego sie po nim spodziewać , kazdy mechanik go naprawi. Dobrego paska z dynamicznym silnikiem moze nabyc juz za okolo 10 tysi. Bardzo silną konkurencją jest E39
4,7
~Uit Nederland
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Auto niestety już dość wiekowe... silnik chodzi bardzo dobrze. Auto dość dużo pali. W mieście chwilka jazdy to 16 litrów. Na trasie 90 bez szaleństw to może i 8 się nie da, sam nie wiem . 140 trasa około 10 litrów na setkę. Ogólnie średnie spalanie z czego częściej w trasie to 10literkow. Nie chce byc inaczej. Słabe wyciszenie przy większych prędkościach gdyż przy 140km/h na 5 biegu jest dość dużo obrotów. Dobre przyspieszenie na 2,3,4 biegu. Za ciężkie i zbyt dużo palące do miasta. Duże w środku wygodne zawieszenie. Mimo 14 lat w środku nic nie skrzypi ani nie tłucze. Trzeba uważać na stan oleju gdy się szybko jeździ. Silnik szybko się rozgrzewa. Większych usterek nie zauważyłem ocena 4. Na piątkę to gdyby był nowy i miał wygodniejsze fotele.
4,7
~rafal
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
Volkswagen Passat B8
Fajne auto, dobrze wykończone w mojej wersji uważam że lepiej wykończone niż nie jedno audi, niestety trzeba przyznać że bagażnik mógłby być większy ale to chyba tylko takie odczucie jak się człowiek przesiada z kombi do sedana. Lakier no cóż to mogło by być lepsze jednak nie spotkałem auta które pod względem lakieru było by lepsze, muszę zrobić mu powłokę ceramiczną żeby tak się nie rysował. Silnika świetnie sobie radzi, fajnie zestrojony ze skrzynią i adaptacyjnym zawieszeniem, w trybie sport może lekko głośno chodzi skrzynia, no ale to tryb sport, ekonomiczny i drive bez zarzutu, może fakt mógłby nie trzymać na tak niskich obrotach silnika zwłaszcza zimą, ale wtedy tryb sport albo manual i zmiana biegów na łopatkach. Polecam każdemu kogo nie boli wydaje 220 tyś :). Nie pozorny ale bestia :)

Raporty spalania Volkswagen Passat

Liczba raportów: 4 948
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat
1,7 – 13,3
l/100 km
4,6 – 9,3
l/100 km
5,6 – 17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Auto ma już prawie 4 lata i póki co kompletnie bezawaryjna jazda. Jeżdżąc z głową (płynnie, wytrącając prędkość a nie hamując, wykorzystując różnicę terenu itd) drogami krajowymi od miejscowości do miejscowości 90km/h bez problemu robię 5,3L/100km (pomiar na odcinkach 300-400km). Gdyby pojechać totalnie eko to 5.0L/100km osiągalne, ale wtedy nie ma to nic wspólnego z normalną jazdą :) ogólnie średnio wychodzi 6,5L/100km gdy się jeździ jak na typowego Kowalskiego - tu szybciej, tu wolniej, tu w peletonie, wiadomo o co chodzi :) jak się włącza ułańska fantazja to i 8,5L/100km pokazuję. U sąsiadów na autobahnie przy stałej jeździe 220-230km/h piję około 13L/100km. Jednak tak niska pojemność silnika pozwala tylko na chwilowe korzystanie z takich magicznych prędkości, gdyż po dłuższej nieprzerwanej kilkugodzinnej sesji motor był by do remontu :) Podobno pod względem technicznym to najlepszy wybór w obecnych TSI, wszystkie wady wyeliminowane - ile w tym prawdy? Nie wiem. Wiem za to, że jak na jedną oś to tej mocy jest ciut za dużo, przy agresywnym ruszaniu koła boksują i na 1ce i na 2ce, a nawet czasami i na 3ce, także motor jest dobry ale do zrywania auta już w trakcie jazdy np przy wyprzedzaniu - do startowania przydał by się 4motion. Jak na jedną oś to 150 koników też wystarczy w zupełności. Pozdrawiam
6,1
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Witam, silnik 2.0 TDI 16V 140KM kod BKP bez DPF'a ze skrzynią DSG, nadwozie Variant. W zimę na mrozie na dystansie 600 km spalanie zeszło mi do 4,4l/100 km. Prędkość max 80, z uwagi na śliską nawierzchnię. Przy prędkościach do 120 km/h pali 5,6/100km Przy normalnej codzinnej jeździe w cyklu mieszanym pali w zimę 6,8 w lato 7,2. Jestem zauroczony tym samochodem. Jeżdżę nim 7 lat. Skrzynia biegów to Mistrzostwo Świata.
6,5
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
Volkswagen Passat B5
Silnik super oszczędny na autostradzie przy 130-140 spala 6.2 6.6 na setkę przy bagażach w mieście ok 6.5 jak się ktoś postara to spokojnie poniżej 5.5 da się zejść w kominku.... Prędkość 180 to żaden problem a i 210 da się jechac.... Ogólnie to dos tanio te 20 letnie auto się porusza

Usterki Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 404
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW od 2015
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 144
2,5
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: LOV-ECO PRO
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
druciarstwo do kwadratu. Nie znają się kompletnie na montażu LPG. Zerwali mi wtyczke od wtryskiwacza benzyny, przyjezdzam po odbior auta a samochod szarpie niemiłosiernie na benzynie i ta damulka mi mówi że ona nie ma pojęcia co to, że auto stare pewnie itp. Że absolutnie nie ich wina. No i płacić im bo gaz przecież założyli. Auto schrzanione, zupełnie inaczej sie...
4,5
Kombi 2.8 30V 193KM 142kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC JUST P&D
przebieg: 265 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Auto spisuje się rewelacyjnie. Zamontowana instalacja gazowa BRC P&D nie wpłynęła na osiągi auta. Silnik dalej ma dużą moc i równo pracuje. Nie gaśnie na wolnych obrotach, ładnie równo je trzyma. Instalacja nie droga. Oszczędności spore. Myślę, że szybko się zwróci.
5,0
Variant 2.0 TSI 210KM 154kW
Volkswagen Passat B7
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent SDI
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Założona instalacja BRC SDI 2.0 dedykowana pod konkretny silnik. Założona kilka m-cy wcześniej. Z obserwacji jazdy auto nic nie straciło na mocy, fajnie zbiera się na trasie, nie ma problemu z przełączaniem na gaz. Przy normalnej jeździe spala mi ok 11-12 l LPG i 1l Pb na 100km. Jeszcze parę tysięcy km i koszt montażu się zwróci.
Volkswagen Passat