Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat

Lata produkcji: 1973 – teraz
Segment: Klasa średnia
Volkswagen Passat jest produkowanym od roku 1973 modelem segmentu D (klasa średnia). To jeden z najchętniej kupowanych modeli niemieckiej marki w historii – do tej pory sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy. W chwili wprowadzenia na rynek Volkswagen Passat zastąpił w ofercie marki modele K70 oraz Typ4 i zaliczał się do najbardziej nowoczesnych aut rodzinnych na Starym Kontynencie. O jego klasie świadczą sukcesy w plebiscytach na Europejski Samochód Roku: trzy razy znalazł się w najlepszej trójce (1989, 1997, 2006), a w roku 2015 został w końcu zwycięzcą. Ósma generacja modelu dostępna jest od roku 2014. Na innych rynkach Passat funkcjonuje także jako Corsar, Dasher, Magotan, Quantum oraz Santana.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Nowy Volkswagen Passat

Cena od: 103 090 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volkswagen Passat - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Volkswagen Passat

Liczba ocen: 4 134
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~Dzaa88
Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Volkswagen Passat B5
Napisałem opinie z perspektywy osoby, która miała kilkanaście samochodów używanych i codziennie ma styczność z nowymi. Opinia absolutnie neutralna. Passat to bardzo wygodny samochód, ze sporą ilością miejsca i nowocześnie - nawet jak te czasy wyposażony. Oczywiście wszystko zależy od wersji, ale u mnie nie ma do czego się przyczepić. To auto się kocha, albo nienawidzi. Ja go kocham za przestronność i dobre prowadzenie. Nienawidzę za ciągłe usterki, które skutecznie niszczą całą przyjemność z posiadania tego auta. Kupiłem teoretycznie dość zdrowy egzemplarz - jedynie z luzami na przednim zawieszeniu. Myślałem, że zwyczajnie mam pecha co do egzemplarza. Niestety, fora Passaciarzy pękają w szwach. Samochód źle znosi starość i psuje się na potęgę. I nie chodzi o sam silnik czy skrzynie biegów - tylko wszystko dookoła. Jeżeli jesteś robotnikiem któremu nie przeszkadza woda w aucie, wyskakujące błędy, niszczące się wnętrze, stukanie w zawieszeniu i radosne dymienie z rury wydechowej - będziesz chwalił. Odpali zawsze i zawiezie gdzie chcesz. Jeżeli jednak szukasz dobrze starzejącego się auta, z zadbanym wnętrzem z myślą, że nie wydasz ani złotówki na naprawę - możesz się zawieść. Zdarzają się zadbane egzemplarze, ale na naszym rynku to jak wygrać los na loterii.
5,0
~VW
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Kupilem auto z przebiegiem 50tys km i przejechałem nim 100tys km. Świetna, dynamiczna jednostka daje komfort jazdy szczególnie podczas wyprzedzania. Silnik ekonomiczny, praktycznie bez żadnych nakładów przy regularnym serwisowaniu. Jako że był to ostatni rok produkcji tego modelu wszystkie wady musiały zostać wyeliminowane wcześniej. Bardzo ładownie auto, wiec na wakacje można wybrać się z zaciągniętą roletą bagażnika. Widoczność dobra. Bardzo żal mi że musiałem zmienić auto, po wymuszeniu pierwszeństwa przez inny pojazd.
4,6
~Przemek
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Witam. Z samochodu jestem zadowolony. Mam go 3 lata i przejechałem nim 60 tys. km. Mam ten silnik który podobno uchodzi za najbardziej awaryjny 2.0 TDI ale według mnie wcale taki nie jest. Z tych wszystkich awarii które inni wypisują to u mnie zepsuła się tylko pompa oleju (zużył się jej wałek). Poza tym rzeczy typowo eksploatacyjne. Nic się nie dzieje z turbiną, wtryskami czy kołem dwumasowym, (DPFu nie mam fabrycznie) Jeżeli chodzi o karoserię to tylko w kilku miejscach są malutkie ogniska korozji (na błotniku i drzwiach). Zawieszenie jest bardzo trwałe i tanie w utrzymaniu. Elektronika się nie psuje. Auto duże, wygodne, duży bagażnik. Silnik wystarczająco mocny i bardzo oszczędny. Gdy sam jadę w trasie na tempomacie z prędkością 120 km/h to na całej trasie jestem w stanie zejść do 5 L ON na 100 km. Spalanie w mieście jeżdżąc dynamicznie to 9 L

Usterki Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 420
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 147
4,0
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Lepiej trafić nie mogłem ... Auto sprowadzone od zachodnich sąsiadów . Miał być zadbany 1.8T ,serwisowany z pełną dokumentacją(książka serwisowa) i taki też jest :) . Auto sprowadzone do Polski z przebiegiem 215tys ,po wymianie kompletnego rozrządu wraz z łańcuchem i napinaczem oraz kołem dwumasowym. Wyczytalem ,że silnik bardzo dobrze znosi LPG z tym ,że warunek !!!! Dobrze...
2,5
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: LOV-ECO PRO
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
druciarstwo do kwadratu. Nie znają się kompletnie na montażu LPG. Zerwali mi wtyczke od wtryskiwacza benzyny, przyjezdzam po odbior auta a samochod szarpie niemiłosiernie na benzynie i ta damulka mi mówi że ona nie ma pojęcia co to, że auto stare pewnie itp. Że absolutnie nie ich wina. No i płacić im bo gaz przecież założyli. Auto schrzanione, zupełnie inaczej sie...
5,0
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 215 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Polecam instalację w Skrzyszowie Auto Mix w jednym moim aucie (passat B5) instalacja 3 lata bez usterek a drugie clio 1.2 instalacja 4 lata malutki silnik a smiga aż miło. Dobrze wykonana instalacja i żadnych usterek. Polecam
Volkswagen Passat