Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat

Lata produkcji: 1973 – teraz
Segment: Klasa średnia
Volkswagen Passat jest produkowanym od roku 1973 modelem segmentu D (klasa średnia). To jeden z najchętniej kupowanych modeli niemieckiej marki w historii – do tej pory sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy. W chwili wprowadzenia na rynek Volkswagen Passat zastąpił w ofercie marki modele K70 oraz Typ4 i zaliczał się do najbardziej nowoczesnych aut rodzinnych na Starym Kontynencie. O jego klasie świadczą sukcesy w plebiscytach na Europejski Samochód Roku: trzy razy znalazł się w najlepszej trójce (1989, 1997, 2006), a w roku 2015 został w końcu zwycięzcą. Ósma generacja modelu dostępna jest od roku 2014. Na innych rynkach Passat funkcjonuje także jako Corsar, Dasher, Magotan, Quantum oraz Santana.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volkswagen Passat - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Volkswagen Passat

Liczba ocen: 4 096
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Daniel z Łodzi
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Volkswagen Passat B8
Za całokształt 4 gwiazdki - czyli ogolnie ok, nie jest to premium i to czuć (wcześniej miałem A4 z 2011 roku - duża różnica w stosunku do Passeratti). Zatem bez szału, ale porównując do innych konstrukcji w tym przedziale cenowym dosyć porządnie. Na plus: wykonanie wnętrza, ergonomia, klimatyzacja, widoczność, silnik i cena (kupiłem z rabatem 24% - w innych markach nie było mowy o takim upuście) Na minus: skrzynia (trochę tępa) , zawieszenie, wyciszenie, przestrzeń na głową pasażerów z tyłu Podsumowując : Niby ok ale na minus 2 ważne sprawy : skrzynia i zawieszenie
4,4
~wizz36
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Na początek kilka informacji o ocenianym Passacie. Posiadam dobrze wyposażoną wersję highline. Samochód użytkuję od nowości, przez niecały rok. Zbliżam się do 30.000 km. Jest to Passat B8 higline w wersji sedan, kolor mangan. Silnik 1.8 tsi, 320 nm, ze skrzynią ręczną. Z uwagi na niewielki przebieg moją opinię uważam za wstępną w zakresie w jakim dotyczy bezawaryjności. Passat robi bardzo dobre wrażenie. Jakość materiałów we wnętrzu jest naprawdę bardzo dobra. Z zewnątrz jaki jest Passat każdy widzi. W mojej ocenie ma neutralną, ponadczasową sylwetkę. Ale to jest kwestia gustu. Zdecydowanie ma więcej zalet niż wad. Prowadzi się bardzo dobrze, silnik zapewnia spory zapas mocy. Nie pali dużo. Samochód jest funkcjonalny, dobrze zaprojektowany, z dużym bagażnikiem jak na sedana w klasie średniej. Uważam za rewelacyjne, dynamiczne, automatyczne, skrętne reflektory LED. Świetnie oświetlają drogę, dostosowując się automatycznie do warunków na drodze, wycinając fragmenty jezdni by nie oślepiać innych kierowców. Uważam za optymalne rozmiary Passata. Jest w sam raz, ani za mały ani za duży. Samochód użytkuję z dużą przyjemnością. Czytając niektóre opinie dyskredytujące ten pojazd zastanawiam się czym na co dzień jeżdżą "niektóre osoby". Ten samochód nie jest idealny ale należy zachować zdrowy rozsądek, w relacji do charakteru pojazdu i jego ceny, która choć jest wysoka, to nietrudno zauważyć, że samochody są po prostu drogie. W cenie mojego Passata B8 na dzień dzisiejszy mógłbym kupić podobnie wyposażony samochód klasy średniej niższej, przy czym wykonanie nie byłoby nawet porównywalne. W klasie średniej jest bardzo drogo, o premium nie wspomnę.
2,6
~AntyVW
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Pierwszy mój VW i ostatni. Może miałem poprostu pecha ale napisać mi wolno . Kupiony w niemczech przy 180tys w tym czasie wymiana dwoch wtryskow ,po roku kolejnu jeden, niedawno uszczelniacze, turbina padla przy 200tys, spręzyny przednie i jedna tylnia , dwumasa ,pompa vakum uszczelniona, termostat po wymianie ciekl 3 razy u mechanika , końcówki stabilozatorów ,do dzis dnia czasem a nieraz czesciej dlugo kreci by odpalic, cieple powietrze tylko bez dmuchawy wlatuje -pewnie wina silniczka ktoregos.Nawet plastik z dzwigni biegów odpadł a przy mrozach drzwi od kierowcy sie nie otwieraja . Na dodatek 105koni to bardzo!!! Malo jak.na te auto , kazdy fokus mnie bierze. Powtorze sie : moze mialem tylko pecha ale VW juz nie zaparkuje w moim garażu.

Raporty spalania Volkswagen Passat

Liczba raportów: 5 014
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat
1,7 – 13,3
l/100 km
4,6 – 9,3
l/100 km
5,6 – 17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW
Volkswagen Passat B8
Silnik i skrzynia są rewelacyjne. Poprzednio jeździłem Audi A6 C5 2.0TDI Multi, Corolla 1.4D Manual, Auris 1.8 Hybryda CVT. Podróżuję najczęściej w trybach eco/comfort, co wpływa na zachowanie skrzyni biegów i tempo zmiany biegów. Ten silnik oferuje tak dużo mocy, że w każdym momencie można przyspieszyć lepiej niż pozostałe samochody. Jazda w mieście w tygodniu przy normalnym ruchu to ok. 8.2-8.5 l/100km, w korkach w Gdańsku w godzinach szczytu (korek 7-8 km, potem jazda raczej pod górę) 9.8 l/100km. Spokojna jazda w weekend albo w trasie ok. 7,8-8,2l. Można zejść niżej, ale wymaga to w trasie utrzymywanie prędkości poniżej 110 km/h. Jeśli jedziesz 150 km/h autostradą to spali ok. 9,0-9,5. Obecnie jeżdzę na paliwie Shell V-Power 100. Wszystko zależy czy będziesz płynnie ruszał i utrzymywał prędkość. Jeśli będziesz jeździł dynamicznie, szarpał to spali 11l bez problemu. Możesz nawet zobaczyć 15i jak się bawisz w trybie sport, który bardzo późno włącza wyższe biegi. Natomiast z ciekawostek wtedy 150km/h jest na 3 biegu, 200 na 4 biegu i zostają jeszcze dwa biegu w rezerwie aż do 245 km/h. Jeśli zastanawiasz się nad tym silnikiem to polecam i nie będziesz zawiedziony jeśli założysz, że pali 10l/100 km. Wtedy nie musisz się wybitnie starać i raczej utrzymasz podany wynik. Silnik jest bardzo kulturalny i cichy, a podczas przyspieszania całkiem fajnie brzmi.
5,5
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Mimo ze skrzynia biegow DSG mnie nie satysfakcjonuje i nie zmienia biegow jak bym tego sobie zyczyl co w rezultacie ma znaczny wplyw na zuzycie paliwa musze przyznac ze wcale nie jest jeszcze tak zle. Pokonuje z reguly duze dystanse zarowno autostradami jak i krajówkami czy krecac sie troche po miescie. Sa to wartosci przyblizone z komputera z ostatniego okresu uzytkowania gdzie wcale nie oszczedzalem zbytnio paliwa z reguly byla to dosc dynamiczna (jezeli mozna tak ja nazwac z ta skrzynia) jazda i szybka z przewaga trasy po krajówkach. Minimalne spalanie przy oszczednej jezdzie zeszlo ponizej 5 litrow na autostradzie (500km) z duza iloscia wzniesien (skandynawskie warunki) predkosc 110-130 (1osoba + duzo bagazy) nie pamietam dokladnej wartosci ale wydaje mi sie ze spalanie zeszlo nawet w okolice 4,6 litra wedlug wskazan komputera. Innym razem na 1000 km odcinku (Holandia-Polska) spalanie ok 5.4 (120-130). Na pełnym zbiorniku (70) do momentu zapalenia sie rezerwy z reguly udaje sie zrobic srednio 1200 km (autostrada 140-160 + dynamika na krajowkach) = ok 5,8L/100
6,3
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Auto napewno najlepiej sprawdza sie w trasach, po pokonaniu 850km auto spaliło 50L ropy przy jezdzie 130-140km/h na tempomacie, nie jest to najlepszy wynik gdyż przy prędkości 110-120km spalanie potrafi spaść jeszcze nizej. ostatnio zresetowalem licznik km i nabiłem 750km w cylku miejskim i nie dalekie trasy 30km odcinek, z komputera wyszło średnie spalanie 6,7L na 100 chociaż myślę po wyliczeniu kosztów rzeczywiste spalanie mogło siegać blizej 7L przy cylku mieszanym. Jak narazie drobne serwisy przeprowadzane koszty w rozsądnych cenach . Passat b5 fl 131km daje rade, najważniejsze to trafić na zadbany egzemplarz. Auto dynamiczne, dobrze się prowadzi i w miarę ekonomiczne. obecny przebieg 240tys km i z dnia na dzień coraz więcej ;D

Usterki Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 407
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat