Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Variant

Wagru, 7 miesięcy temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 73 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Passat B8 Variant 1.5 TSI EVO 150KM 110kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetna skrzynia biegów z płynnymi i szybkimi zmianami.
Karoseria : Zero odprysków czy rdzy.
Inne : Ilość miejsca w środku i pojemność bagażnika. To już prawie ciężarówka.
4,0
Całokształt
Użytkowaliśmy ten samochód 5 lat i przez 73 tys. km, w najwyższej wersji Highline. Służył jako auto dla rodziny 2+1, i auto na wyjazdy służbowe w dłuższe trasy. Uważam, że jest to świetny i kompletny samochód do którego nie da się przyczepić. Jedną gwiazdkę urywam za moc silnika 150 KM, która do tego auta jest po prostu za mała i wyciszenie przy wyższych prędkościach (zwłaszcza z tyłu). A poza tym nigdy nie zawiódł, jest przeogromny w środku, ma olbrzymi bagażnik (nigdy nie padło zdanie "nie zmieścimy się"), ma świetną ergonomię wnętrza wykonanego z dobrych materiałów. Jazda jest komfortowa a prowadzenie pewne. To na prawdę udane auto, którym świetnie jeździ się na codzień i w dalsze trasy. Tylko z silnikiem od 190 KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest za słaby na taką masę auta i po pierwszej wymianie serwisowej (30 tys. km) podpił trochę oleju. Przy jeździe w pojedynkę jeszcze daje radę, ale w kilka osób/zapakowany na wakacje trzeba już go mocno dusić przy wyprzedzaniu. Spalanie w mieście to minimum 10l. ALE jest bardzo ekonomiczny na trasie (udało się kiedyś wykręcić wynik 4.9l / 100 km przy prędkościach 100 km/h, na tempomacie).
5,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia. Biegi zmienia jak aksamit, sprawnie i szybko. Stara się utrzymywać niskie obroty. Duży plus za łopatki przy kierownicy, które ułatwiają redukcję biegów. Sporadycznie szarpnie przy ruszaniu, ale nie jest to jakiś duży problem. Taka uroda DSG. Tryby jazdy - jeździłem głównie na eco i drive. Tryb Sport jest śmiechem przy 150 KM.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre resorowanie. Jedzie się komfortowo, zawieszenie pracuje cicho. Auto nie przechyla się na ciasnych zakrętach. Układ kierowniczy jest raczej nastawiony na komfortową jazdę, nie jest ani opóźniony ani super responsywny. Wspomaganie pracuje bardzo dobrze.
5,0
Karoseria
Nie było problemów z odpryskami lakieru czy korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Cienkie słupki, duże szyby. Widoczność jest bardzo dobra. Kamera cofania daje super obraz i jest zawsze czysta, bo chowa się za logiem VW. Widoczność w lusterkach też jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, rozkład przycisków jest czytelny i intuicyjny. Wersja przed lift ma jeszcze wszystkie przyciski na kierownicy fizyczne, a nie bezsens ze zlaniem przycisków w jeden kawałek plastiku, który ciężko wyczuć na pamięć, co kultywowano w późniejszych wersjach. Sterowanie klimą i radiem intuicyjne. System mógłby być bardziej intuicyjny, ale nie jest najgorzej. Wirtualne zegary są czytelne, choć z perspektywy czasu wybór wielu ustawień wyświetlacza to zbędny bajer.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa, działała bez zarzutu. Szybko schładza i grzeje. Nieźle też działa system wyłapywania zanieczyszczeń / brzydkich zapachów zamykając obieg na zamknięty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest jej aż za dużo :)
3,0
Wyciszenie
Z przodu przy zwykłej jeździe jest ok. Z tyłu słychać już bardziej toczenie się kół. Przy wyższych prędkościach autostradowych robi się już głośniej z przodu i z tyłu i trzeba mówić podniesionym głosem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ASO drogie, za wymianę oleju policzyli mi kilkaset zł. Olej z płatkami złota chyba był wlany ;)
3,0
Stosunek jakość/cena
VW się ceni i jest to z reguły droższa propozycja w klasie. Mimo to broni się ilością miejsca, jakością wykonania i niezawodnością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
System multimedialny czasem zmuli/zawiesi się, ale to już standard w tych czasach. Nie mogliśmy też ustawić szerszego limitu uchylania tylnej klapy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie działo przez 73 tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B8 Variant 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B8 Variant

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów