Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Klasa średnia
Ósma generacja Volkswagena Passata oficjalnie zadebiutowała w lipcu 2014 r. w Poczdamie, a szerszej publiczności został pokazany podczas jesiennej wystawy w Paryżu w tym samym roku. Stylistycznie, zgodnie z tradycją, Passat jest kontynuacją rozwiązań znanych z modelu poprzedniej generacji. Jest od niego nieco krótszy (o 18 mm) oraz o 73 kg lżejszy. Volkswagen Passat B8 powstał na przedłużonej platformie podłogowej VW Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Golf). Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Oferowany także w wariancie kombi (Passat Variant). Model, po raz pierwszy w historii, zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Długość 4767 mm
Długość z hakiem holowniczym 4882 mm
Szerokość 1832 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2083 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3798 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3594 mm
Wysokość 1477 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2047 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1782 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1568 mm
Prześwit 145 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1045 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 985 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 973 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1007 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1506 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1506 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1780 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 650 l
Wysokość bagażnika 529 mm
Szerokość bagażnika 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1172 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 2018 mm
Kąt natarcia 13,4 stopnie
Kąt rampowy 10,5 stopnie
Kąt zejścia 12,3 stopnie
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~Bartek P
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Ogólnie samochód w porządku. Niestety jest kilka mankamentów. Pierwszy to sprzęgło i zmiana biegów, dalej nie jestem w stanie tego wyczuć i bardzo często szarpie. System nawigacji. Czasem działa dobrze ale przeważająco wyznacza absurdalne trasy, zupełnie nie radzi sobie z wyznaczaniem objazdów puszczając człowieka niemalże w zaorane pole. Daje rade z oceną zatorów i korków tak na 70-80%. Poza tym Car Net - aplikacja służąca np. do ustalania trasy z komputera z domu i późniejszego uploadu do samochodu. Słaba. Ustalanie punktów pośrednich trasy słabe. Ponoć jest to jedna z lepszych nawigacji w samochodach ale niestety automapa miażdży ten dodatek za ponad 3000 tyś. I ostatnia kwestia to lakier. Nie wiem dlaczego jest taki słaby widać każdy ślad po ptasim gównie na klarze, robi się taki mętnawy. W moim porzednim samochodzie z lakierem pastelowym nic takiego nie ma. Tak więc odradzam popielaty mangan czy jak mu tam. Żałuję, że nie wziąłem jakiegoś jasnego szarego. Przeglądy mam darmowe co 30000 km :D a pan w serwisie mówi, że wymiana filtra kabinowego jest przewidziana co 60000 przez VW hehehe.
2,6
~jeslaw
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Gdybym miał możlwiość ponownego wyboru kupna samochodu to drugi raz na VW Passata bym się nie zdecydował. Z samochodem problemy były od początku tj. fatalne opony Hankook - drgania kierownicy , nadwozia. DSG - tragedia, po 10tys km wymiana sprzęgieł, gdyz na zimnym silniku dochodziło do zjawiska ślizgania się sprzęgieł i szarpania skrzynią. ASO serwis - bez komentarza, wyszkoleni aby wmawiać ludziom że coś albo nie wystepuje alob to normalne. Nadowzie - po roku wszystko trzeszczy. Nie polecam generalnie. Jedyny plus to nawet niezłe spalanie.
3,9
~drex
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Volkswagen Passat B8
Posiadam ten pojazd jako firmowy od 1.5 roku, od nowości i moim zdaniem ma znakomity napęd - 2.0tdi z dsg działa ekstra. Dynamika i spalanie nieosiągalne dla konkurencji. Bardzo dobre światła led, ale dzisiaj już raczej standard. Cała reszta to natomiast siermiężny żart, cokolwiek z konkurencji jest lepiej zmontowane, ma wygodniejsze fotele i lepszy wygląd. Po 23kkm całe wnętrze dzwoni trzeszczy stuka puka, urwała się linka od składania oparcia (użyta 2 razy), zawiesza się system multimedialny, nawigacja każe skręcać pod prąd. No ale darowanemu koniowi... nie sądziłem, że kiedykolwiek to powiem, ale Insignia jakkolwiek fatalna, to zmontowana była znacznie lepiej. Po 150kkm nie grała jak tamburyn.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant
6,8 – 10,1
l/100 km
5,3 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
Silnik bardzo oszczędny na trasie przy dłuższych dystansach. Na autostradzie przy prędkościach ok 130 km/h pali w zależności od wiatru: 4,9 l/100 trasa Paryż Amsterdam, lekki wiatr w plecy do 6,2 trasa Warszawa-Wrocław (S8) gdzie wiatr cały czas wiał od przodu. Na trasie wakacyjnej 5500 km, średnia prędk.106 km/h, (PL-Hiszpania-Francja-PL) spalił średnio 5,6l /100 przy 4 osobach i pełnym bagażniku. Na baku za każdym razem spokojnie można było przejechać 1000 km. W mieście na krótkich odcinkach w warszawskim ruchu pali od 7 do 11 l w zależności od korków.
6,3
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Auto ma już prawie 4 lata i póki co kompletnie bezawaryjna jazda. Jeżdżąc z głową (płynnie, wytrącając prędkość a nie hamując, wykorzystując różnicę terenu itd) drogami krajowymi od miejscowości do miejscowości 90km/h bez problemu robię 5,3L/100km (pomiar na odcinkach 300-400km). Gdyby pojechać totalnie eko to 5.0L/100km osiągalne, ale wtedy nie ma to nic wspólnego z normalną jazdą :) ogólnie średnio wychodzi 6,5L/100km gdy się jeździ jak na typowego Kowalskiego - tu szybciej, tu wolniej, tu w peletonie, wiadomo o co chodzi :) jak się włącza ułańska fantazja to i 8,5L/100km pokazuję. U sąsiadów na autobahnie przy stałej jeździe 220-230km/h piję około 13L/100km. Jednak tak niska pojemność silnika pozwala tylko na chwilowe korzystanie z takich magicznych prędkości, gdyż po dłuższej nieprzerwanej kilkugodzinnej sesji motor był by do remontu :) Podobno pod względem technicznym to najlepszy wybór w obecnych TSI, wszystkie wady wyeliminowane - ile w tym prawdy? Nie wiem. Wiem za to, że jak na jedną oś to tej mocy jest ciut za dużo, przy agresywnym ruszaniu koła boksują i na 1ce i na 2ce, a nawet czasami i na 3ce, także motor jest dobry ale do zrywania auta już w trakcie jazdy np przy wyprzedzaniu - do startowania przydał by się 4motion. Jak na jedną oś to 150 koników też wystarczy w zupełności. Pozdrawiam
5,9
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Volkswagen Passat B8
Średnio po mieście wychodzi 6,2-6,6 l/100km. Na trasie przez Niemcy z prędkościami ponad 200 km/h wyszło 7,8l l/100 km. Po szosach średnio 4,7-5,3, po drogach ekspresowych jadąc koło 130-140 km/h wychodzi ok 5,5-6 l/100 km. Natomiast jadąc na tempomacie równo 100km/h wyszło 4,5l/100 km. Raz zrobiłem test jadąc autostradą za tirem ok 100 km wyszła mi średnia 87km/h a spalanie 3,3 l/100km. Silnik jest świetny, szybko reaguje na gaz i jest bardzo przyjazny w codziennej eksploatacji. Zimą już po ok 3 min z kratek wentylacyjnych leci ciepłe powietrze! Passat B8 to bardzo auto dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW od 2015
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak zasilania komputera
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW od 2015
  • instalacja elektryczna
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
pewne go dnia nie mogłem uruchomić samochodu (rozrusznik kręcił w nieskończoność), ale bez efektu. Po jakimś czasie w ogóle nic nie działało. Samochód odholowany do serwisu. Okazało się, że styk zasilania komputera był źle zamontowany i się obluzował odcinając komputer.
brak mocy
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI SCR 240KM 177kW od 2014
  • silnik
  • 40 tys. km
Witam passat 2.0 tdi 240 dsg Czy ktoś może miał podobną usterkę . Na zimnym silniku i jest jak rakieta z pod świateł . ale wystarczy jeden taki strzał i zaczyna go mulić , traci moc, odczekam chwilkę i moc zaczyna wracać , albo jadąc do dechy wkręca się do 140km/h i zaczyna traci moc . Chwilę później przy spokojnej jeździe moc wraca. silnik pracuje równo nie przebiera nie dymi tylko ni z gruszki traci moc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B8 Variant