Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Variant

Gregor, 5 lat temu
Silnik 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na tą moc wyjątkowo dynamiczny
Przeniesienie napędu : Skrzynia, w której nie trzeba wymieniać oleju
4,0
Całokształt
Jest takie jakie powinno być auto klasy średniej: niezawodne, ergonomiczne (czytaj proste w obsłudze), w miarę wygodne, przyzwoicie dynamiczne i oszczędne jednocześnie. Przy średnich przebiegach ok. 80tys km rocznie pozwala nie tracić czasu na zbędne wizyty w serwisie. Kupując auto tej klasy trzeba mieć świadomość, ze nie będzie idealne, ale tego również nie zapewniają dużo droższe auta klasy premium.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i stosunkowo oszczędny. Przede wszystkim bezobsługowy (nie bierze oleju). Zapewnia bezstresowe manewry wyprzedzania i pozwala na jazdę z prędkością do 230km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z lepszych z jakimi miałem odczynienia, lepszą ma chyba tylko BMW. Trzeba nauczyć się intensywności wciskania gazu żeby nie narazić się na dziwne redukcje. Na wielki plus bezobslugowość (pracuje na sucho i nie trzeba wymieniać oleju) i bezawaryjność.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze radzi sobie z naszymi drogami, chociaż jest stosunkowo głośne (w tej klasie gorzej jest tylko w Oplu Insignia, ale to syf jakich mało). Na duży plus bezawaryjność. Mimo ponad 225 tys km przebiegu nie trzeba było nic wymieniać.
5,0
Karoseria
Wizualnie ok, ale to kwestia gustu. Lakier, plastiki, chromy porządnie wykonane. Brak usterek.
Komfort
5,0
Widoczność
Prawie jak w autobusie. Ja z racji tego że nie lubię takiego prześwietlenia musiałem przyciemnić szyby przednie boczne (zdaję sobie sprawę, że nie wolno, ale bez tego czułbym się jak w szklarni)
4,0
Ergonomia
Moim zdaniem idealnie. Można obsługiwać bez odrywania wzroku od drogi. Obsługa nawigacji, wentylacji czy komputera jest bardzo intuicyjna. Na minus fotele. Fotel kierowcy mimo, że tzw. ergo comfort przyprawia mnie o bóle różnych części ciała, a podróżowanie na tylnej kanapie jest jak za karę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tej klasie jest ok. Grzeje, chłodzi, nie trzeba wiecznie kręcić pokrętłem żeby utrzymać komfortową temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, ale gorzej niż np. w Superb. Na plus duży i foremny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, chociaż zawsze mogłoby być lepiej. W tej klasie żaden samochód nie będzie wyciszony tak jak np. Lexus LS
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do serwisu jeżdżę co ok. 28-30tys km tylko na przeglądy okresowe. Pozostała obsługę, jak wymiana klocków czy tarcz robię poza Aso, bo jest dwa razy taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mimo, że auto nie jest idealne, ale takich nie ma wydaje mi się, że odnajduje złoty środek. Oczywiście mogłoby by tańsze, ale w czasach w których Hyundai czy Kia mogą kosztować ponad 200tys zł taniej już chyba nie będzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu prawie trzech lat i 225 tys km tylko raz ponadplanowo odwiedziłem serwis, bo skrzypiały drzwi (odkręciła się śruba zawiasu).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i oby tak zostało. Pod tym względem auto na szóstkę. Jak sobie przypomnę użytkowanie Opla Insigni to nabieram jeszcze cieplejszych uczuć do mojego Passeratti.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B8 Variant