Passat e-hybrid, czyli Plug-in 204KM! Nie ma takiego do wyboru, a to błąd, trochę ich już jeździ...
Samochód nieciekawy z wyglądu - wygląda jakby w ogóle miało nie być spalinowego Passata, nagle się ocknęli i szybko postanowili go zrobić równolegle z Superbem (który też urodą nie grzeszy - poprzednik o niebo ładniejszy i takim jeździłem wcześniej). I to chyba największa wada tego samochodu. Samochód jest wielki, w srodku bardzo dobrze wykonany - materiały nie ustępują poprzednikowi, a to już dzisiaj sukces. Wyciszony bardzo przyzwoicie (klejone szyby), jeździ stabilnie i wyraźnie lepiej niż poprzednik i poprzedni Superb. Wygodny, komfortowy - idealny na trasy, bardzo przyzwoite fotele, kompletne wyposażenie jak na tę klasę łącznie z wentylacją foteli i masażami, ekonomiczny jeśli nie będziemy go pałować - również po rozładowaniu baterii. Systemy potrafią się wyłączyć z powodu brudnej szyby - tak ma być, lepiej żeby się wyłączyły niż włączyły np. awaryjne hamowanie bez powodu co jest niebezpieczne. Kapitalny zasięg na baterii - do 130km w realnym użytkowaniu. Znamienne jest to, że jak kupimy chińczyka, to mamy super wyposażenie ale kiepskie fotele no i niewiadoma - nikt nie wie jak się te auta będą sprawowały - no i sporo palą zazwyczaj, jak kupimy japońskie auto, to znowu - super niezawodność, ale fotele dla niskich osób i brak wyciszenia (poza świetną Mazdą). Passat nie jest idealny, ale jest optymalny. Nikogo nie powinien drażnić, a tylko przesiadka do czegoś innego spowoduje że go docenisz. Dobry, solidny samochód. W wersji Plug-in waży sporo i o tym trzeba pamiętać - inne hamowanie i przyspieszanie. Apka z "webasto" i z dodatkową opcją zdalnego wyjeżdżania autem miejsca parkingowego sterowane z telefonu. Kupiony w bardzo atrakcyjnej cenie - 157 tys brutto, czyli mniej więcej tyle co Jaecoo 7 PHEV... nawet nie ma o czym dyskutować.
Wrażenia
4,0
Silnik
To nie jest wyścigówka... do normalnej sprawnej jazdy w zupełności wystarcza. W trybie e-mode do 130km zasięgu - ja ładuję do 80% co daje zasięg 80km zimą i do 110km gdy jest cieplej (nie wiem czy to tylko wpływ temperatury)
4,0
Skrzynia biegów
w Plug-in jest DSG 6 biegowa, odpowiednio mocna na ten moment obrotowy, z racji wagi samochodu zdarza się mocna redukcja przy mocniejszym przyspieszaniu.
4,0
Układ jezdny
Lepiej niż w poprzedniku, na pewno wersji phev masa robi swoje. Tryb awaryjnego hamowania - to trzeba ustawić na mniejszą czułość żeby się nie wkurzać - to jedyny system który potrafi drażnić.
4,0
Karoseria
Urodą nie grzeszy, ale też niczym nie szokuje, przy tak dużym nadwoziu ciężko o zgrabność - normalne, w miarę ładne auto
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, wszystkie podstawowe funkcje łatwo dostępne. Infotainment nareszcie sprawny. Bardzo dobre fotele (business plus i wyżej) z częściowo elektrycznym sterowaniem. Trzeba się przyzwyczaić do nowej manetki za kierownicą - po 2 tygodniach wrażenie jakby zawsze tak było. Fajna apka na telefon z opcją zdalnego webasto, oraz wyjeżdżania z miejsca parkingowego
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie oceniam klimy bo nie było szans z uwagi na porę roku, ale grzanie działa super sprawnie, w PHEV jest też coś na kształt webasto, więc można sobie zdalnie zagrzać lub schłodzić samochód z wyprzedzeniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie, świetnie wyciszone i wygodne auto. Jest tak duże, że jest nawet coś w rodzaju interkomu pomiędzy przednimi a tylnymi siedzeniami - w głośnikach jest słyszalne to, co mówi osoba siedząca w drugim rzędzie. Myślałem że jest jakieś sprzężenie..:)
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę bardzo przyzwoicie. Nawet sporych rozmiarów lusterek nie słychać. Wspomaganie komunikacji pomiędzy przednimi, a tylnymi miejscami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód ładowany w miejscu pracy, co obniża koszt paliwa o 70-80% względem spalinowego. W mojej sytuacji idealne rozwiązanie. Gdyby ładować z gniazdka to robi się podobna cena jak paliwo, ale gdyby korzystać głównie z trybu elektrycznego to komfort jazdy jest wysoki, jest bardzo cicho w środku, ładnie się zbiera ze świateł. Mocno poprawiony tryb hybrydowy względem B8.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie katalogowej ok 220 tys nie jest to żadna atrakcja, w takich pieniądzach zdecydowanie lepiej kupić Hondę CR-V, natomiast po stale oferowanych rabatach samochód bardzo atrakcyjny. Dało się go kupić za 155 tys, aktualnie 180 - to też dobra cena za PHEV
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe, 6 tys przebiegu, nie da się tego ocenić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI mHEV 150KM 110kW
[l/100km]