Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B9

coda, 1 dzień temu
Silnik 1.5 TSI mHEV 150KM 110kW
Rok produkcji 2025
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B9 1.5 TSI mHEV 150KM 110kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Passat e-hybrid, czyli Plug-in 204KM! Nie ma takiego do wyboru, a to błąd, trochę ich już jeździ... Samochód nieciekawy z wyglądu - wygląda jakby w ogóle miało nie być spalinowego Passata, nagle się ocknęli i szybko postanowili go zrobić równolegle z Superbem (który też urodą nie grzeszy - poprzednik o niebo ładniejszy i takim jeździłem wcześniej). I to chyba największa wada tego samochodu. Samochód jest wielki, w srodku bardzo dobrze wykonany - materiały nie ustępują poprzednikowi, a to już dzisiaj sukces. Wyciszony bardzo przyzwoicie (klejone szyby), jeździ stabilnie i wyraźnie lepiej niż poprzednik i poprzedni Superb. Wygodny, komfortowy - idealny na trasy, bardzo przyzwoite fotele, kompletne wyposażenie jak na tę klasę łącznie z wentylacją foteli i masażami, ekonomiczny jeśli nie będziemy go pałować - również po rozładowaniu baterii. Systemy potrafią się wyłączyć z powodu brudnej szyby - tak ma być, lepiej żeby się wyłączyły niż włączyły np. awaryjne hamowanie bez powodu co jest niebezpieczne. Kapitalny zasięg na baterii - do 130km w realnym użytkowaniu. Znamienne jest to, że jak kupimy chińczyka, to mamy super wyposażenie ale kiepskie fotele no i niewiadoma - nikt nie wie jak się te auta będą sprawowały - no i sporo palą zazwyczaj, jak kupimy japońskie auto, to znowu - super niezawodność, ale fotele dla niskich osób i brak wyciszenia (poza świetną Mazdą). Passat nie jest idealny, ale jest optymalny. Nikogo nie powinien drażnić, a tylko przesiadka do czegoś innego spowoduje że go docenisz. Dobry, solidny samochód. W wersji Plug-in waży sporo i o tym trzeba pamiętać - inne hamowanie i przyspieszanie. Apka z "webasto" i z dodatkową opcją zdalnego wyjeżdżania autem miejsca parkingowego sterowane z telefonu. Kupiony w bardzo atrakcyjnej cenie - 157 tys brutto, czyli mniej więcej tyle co Jaecoo 7 PHEV... nawet nie ma o czym dyskutować.
Wrażenia
4,0
Silnik
To nie jest wyścigówka... do normalnej sprawnej jazdy w zupełności wystarcza. W trybie e-mode do 130km zasięgu - ja ładuję do 80% co daje zasięg 80km zimą i do 110km gdy jest cieplej (nie wiem czy to tylko wpływ temperatury)
4,0
Skrzynia biegów
w Plug-in jest DSG 6 biegowa, odpowiednio mocna na ten moment obrotowy, z racji wagi samochodu zdarza się mocna redukcja przy mocniejszym przyspieszaniu.
4,0
Układ jezdny
Lepiej niż w poprzedniku, na pewno wersji phev masa robi swoje. Tryb awaryjnego hamowania - to trzeba ustawić na mniejszą czułość żeby się nie wkurzać - to jedyny system który potrafi drażnić.
4,0
Karoseria
Urodą nie grzeszy, ale też niczym nie szokuje, przy tak dużym nadwoziu ciężko o zgrabność - normalne, w miarę ładne auto
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, wszystkie podstawowe funkcje łatwo dostępne. Infotainment nareszcie sprawny. Bardzo dobre fotele (business plus i wyżej) z częściowo elektrycznym sterowaniem. Trzeba się przyzwyczaić do nowej manetki za kierownicą - po 2 tygodniach wrażenie jakby zawsze tak było. Fajna apka na telefon z opcją zdalnego webasto, oraz wyjeżdżania z miejsca parkingowego
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie oceniam klimy bo nie było szans z uwagi na porę roku, ale grzanie działa super sprawnie, w PHEV jest też coś na kształt webasto, więc można sobie zdalnie zagrzać lub schłodzić samochód z wyprzedzeniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie, świetnie wyciszone i wygodne auto. Jest tak duże, że jest nawet coś w rodzaju interkomu pomiędzy przednimi a tylnymi siedzeniami - w głośnikach jest słyszalne to, co mówi osoba siedząca w drugim rzędzie. Myślałem że jest jakieś sprzężenie..:)
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę bardzo przyzwoicie. Nawet sporych rozmiarów lusterek nie słychać. Wspomaganie komunikacji pomiędzy przednimi, a tylnymi miejscami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód ładowany w miejscu pracy, co obniża koszt paliwa o 70-80% względem spalinowego. W mojej sytuacji idealne rozwiązanie. Gdyby ładować z gniazdka to robi się podobna cena jak paliwo, ale gdyby korzystać głównie z trybu elektrycznego to komfort jazdy jest wysoki, jest bardzo cicho w środku, ładnie się zbiera ze świateł. Mocno poprawiony tryb hybrydowy względem B8.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie katalogowej ok 220 tys nie jest to żadna atrakcja, w takich pieniądzach zdecydowanie lepiej kupić Hondę CR-V, natomiast po stale oferowanych rabatach samochód bardzo atrakcyjny. Dało się go kupić za 155 tys, aktualnie 180 - to też dobra cena za PHEV
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe, 6 tys przebiegu, nie da się tego ocenić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI mHEV 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
3,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
2,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
2,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B9

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów