Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting

kuffi, 8 lat temu
Silnik 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Myślę, że śmiało można stawiać go za wzór segmentu. Jakość wykończenia, spasowanie elementów wnętrza są o klasę wyżej niż u konkurencji. W wersji comfortline wzbogaconej o pakiet drogowy do szczęścia brakuje tylko klimatronika. Jednak jest mały minus - cena. Jednak podobnie wyposażona konkurencja nie jest o wiele tańsza
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam uprzedzeń do tej jednostki napędowej. Obecnie jest na pasku rozrządu więc mam nadzieję , że okres wieku dziecięcego ma już za sobą. Zobaczymy - wyjdzie w praniu. Jest to drugie auto w rodzinie więc nie planuję większych przebiegów niż 10k km rocznie. Co do samego silnika to wrażenia jak najbardziej pozytywne. Moim zdaniem jest to optymalny silnik do auta tej wielkości. Dynamika i elastyczność są godne podziwu, wyciszenie - bez uwag. Nawet jazda z prędkością 140-160 km/h nie męczy. Jedyny minus to zużycie paliwa - w mieście dynamiczna jazda, do czego ten samochód zachęca to ok 10l/100km. Na trasie ok 6-6,5 ( do 140 km/h). Przy prędkościach 170-180 km/h - 8.2 l/100 km. Srednio wychodzi ok 7.5l/100km. Przebieg jest minimalny więc ma nadzieję że będzie lepiej. Silnik niesamowicie elastyczny, mocny dół, brak turbodziury, choć powyżej 4500 obr nie chce jechać. Ma charakterystykę diesla, choć w przedziale 1500-4500 obr jest bardzo chętny do jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki i precyzyjna zmiana biegów. Bardzo dobre zestopniowanie skrzyni biegów, przy 130 km/h na 5 tym biegu mamy 3000 obr.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo pewnie się prowadzi, choć zawieszenie mogłoby być ciut miększe. W końcu to auto miejskie. Komfort ok, choć na dziurach zdarza się, że się trochę gubi. Bardzo stabilne przy dużych prędkościach, skuteczne hamulce łatwe w dozowaniu. Świetna sprawa to seryjny auto-hold
Komfort
4,0
Widoczność
Z czujnikami parkowania jest ok ( przód i tył ). Bardzo szeroki tylny słupek. Denerwujący szczegół - bardzo słabe światło cofania ( niestety tylko jedno) W nocy podczas cofania nic nie widać.
4,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć choć dopatrzyłem się pewnej wady. Podświetlenie przełącznika świateł w nocy odbija się w szybie bocznej kierowcy. Trochę denerwujące
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby parują podczas deszczu mimo włączonej klimy. Ogrzewanie OK. Klimy nie sprawdzałem ( zakup w październiku)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment B - jest ok. Dla pasażerów do 180 cm jest tzw niezbędne minimum. Auto idealne dla rodziny 2+1. Bagażnik foremny, ustawny i również ok ( jak na klasę B). Fotelik dziecięcy nie wchodzi za kierowcę o wzroście 180 cm.
5,0
Wyciszenie
Pisałem już o tym wyżej więc nie będę się powtarzał.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis do tanich nie należy. Oby tylko przeglądy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość za wysoką cenę. Za 55000zł można myśleć o kompakcie, ale gołym. Ja potrzebowałem auta w miarę małego, więc nie myślałem tymi kategoriami
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting