Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d

Roentgen, 10 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Wygląd - naprawdę przykuwa uwagę, zwłaszcza wersja Highline - chromowane elementy na zewnątrz i w środku, agresywny przód, elegancki tył, ładne przetłoczenia na boku karoserii. Dobry silnik i jakość wykonania. Ma bardzo dobre właściwości jezdne, a o to w samochodzie chodzi. Jazda nim, to czysta przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje cicho, w środku prawie wcale go nie słychać. Jedynie przy jeździe na autostradzie nieco warczy, ale mimo wszystko jest ok. 105 KM robi swoje - Polo jest zrywne. Subiektywnie bym powiedział, że przyspieszenie lepsze niż w poprzednim samochodzie (A3 1.9TDI).
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, dobrze wystopniowana, dobre przekładanie, nie ma luzów, ani nic na co bym narzekał.
5,0
Układ jezdny
Super - zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone (ani za twarde ani za miękkie), mocno trzyma się na zakrętach (dodam, że swój udział mają w tym felgi 16 z oponami 215/45). Nie zauważyłem jakiegoś zarzucania tyłem, ani nic z tych rzeczy.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód jest OK, Tył też. Minusy: małe lusterka i trochę za szeroki słupek boczny (nieco mniejsza widoczność gdy stoi się na skrzyżowaniu nieco pod skosem). Karoseria jest tak wykończona, że trudno wyczuć gdzie kończy się maska - trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
105KM pod masą robi swoje. Jak trzeba depnąć, to mimo 1.2 daje radę. Sama dynamika jazdy jest taka pośrednia - ani to do końca diesel ani benzyna. Trzeba się przejechać TSI, by to zrozumieć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest idealna, ale nie ma tragedii. Jest przeciętnie. Chłodzenie trochę trwa, jak już się wychłodzi to dobrze trzyma temperaturę. W chłodne dni po 5 min wyraźnie czuć nagrzewanie. W mrozach jeszcze nie miałem okazji jechać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę tego samochodu jest naprawdę w porządku, ale podkreślam, jak na tę klasę (nie chcę porównywać z np obecną Octavią, bo to inna liga). Z przodu bardzo dużo miejsca, z tyłu, dzięki wcięciom w fotelach przednich też jest trochę miejsca. Dzięki wygospodarowaniu miejsca (np. dzięki stosunkowo cienkim drzwiom, stosunkowo wysokiemu dachowi) nawet osoba o wzroście ok. 180 cm nie powinna czuć się źle. Dla porównania - miejsca z tyłu jest więcej niż w A3 z 2000r.
5,0
Wyciszenie
Nic dodać nic ując - jest bardzo dobrze. Mata wyciszająca pod maską, dobrej jakości plastiki w środku. Jak pisałem wcześniej silnika prawie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie oceniam, bo na razie nic nie musiałem do niego wkładać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Polo jest drogie, to nie ulega wątpliwości. Trzeba dodać, że płaci się za jakość wykonania - a proszę mi wierzyć, że takie plastiki jakie są w Polo, na próżno szukać w Fabii czy nawet Rapidzie (bo nad tymi autami się zastanawiałem) no i mimo wszystko również za znaczek VW. Gdyby był tańszy o jakieś 8-10% byłoby wtedy idealny stosunek jakości/ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo V Hatchback 5d