Ogólnie na cztery plus. Ulubione auto mojej żony która tak bardzo go lubi że nie chce wymiany nawet po 6 latach użytkowania. Auto pełni rolę 2go w rodzinie i jest katowane codziennie w miejskich korkach w dużym mieście. W trasy wyjeżdża może 2 razy do roku, zabieram go z litości by samochód się przewietrzył. W mieście doskonale się sprawdza, na autostradzie trochę gorzej ale to subiektywne odczucie bo na co dzień jeżdżę dużym komfortowym autem klasy E. Po mieście wole jeździć T-rocem niż Volvo V90xc.
Spalanie:
miasto mega korki i pełzanie na pierwszym biegu 9-10 litrów,
miasto ciągłe światła ale bez korków 7-7.5 litra.
trasa podmiejska 90-100km/h 4.5-5.5 litra.
autostrada 140km/h 7.5-8 litrów, przy 120km/h spali 6.5 litra
Dodam że auto jest dobrze spasowane, nawet po 6 latach katowania w mieście nic w nim nie stuka czy dźwięczy. Zużycie tapicerki niewielkie, auto wewnątrz wciąż dobrze wygląda co oceniam bardzo pozytywnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry plus. Całkowicie bezawaryjny pozbawiony wad większych braci 1.5 czy 2,0. Moment obrotowy jest przyzwoity i dostępny dość nisko zatem dynamika dość dobra szczególnie na pierwszych 4 biegach. Na 5ce i 6ce wyraźnie gorzej ale wciąż wystarczająco. Bez problemu można jednak jechać 160km/h na dłuższym odcinku pustej autostrady. Oczywiście przy 130km/h na autostradzie dynamicznie nie przyspieszasz ale jest o wiele lepiej niż w Golfie czy Focusie 1.6 bez turbo sprzed 20 lat. W mieście silnik jest zupełnie wystarczający aczkolwiek nie nadaje się do sprintu od świateł do świateł. Na drogach podmiejskich jest zupełnie ok, wyprzedza maruderów w miarę dziarsko. Dźwięk jaki wydaje ten silnik jest oczywiście słyszalny ale w żaden sposób nie natarczywy. Uruchomienie przez start stop mogłoby być bardziej gładkie ale tu też nie ma co się czepiać. Minusem jest uruchamianie silnika przez start/stop gdy auto stojące przed tobą ruszy. Skutek jest taki że kierowca przed tobą przejedzie 50 cm do przodu a twój silnik niepotrzebnie odpala. To powinno być inaczej zaprogramowane.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze pracuje drążek zmiany biegów a zestopniowanie skrzyni jest odpowiednie.
5,0
Układ jezdny
Dobry plus. Na 16 calowych kołach nie jest za sztywny powiedziałbym w sam raz na miasto. Na trasie w porządku bez zastrzeżeń a na autostradzie poprawnie ale bez szału.
5,0
Karoseria
Bardzo dobrze. Ładny z zewnątrz, proporcje odpowiednie, dobrze się wsiada i wysiada, z tyłu miejsca mogłoby być więcej, bagażnik dość pojemny jak na takie auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze. Z tyłu słupki C trochę zasłaniają ale współczesne auta raczej już tak mają bo z tyłu jest kamera.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobry. Przełączniki i przyciski są przyjemne w dotyku i chodzą z odpowiednim oporem. Całość dobrze zaprojektowana i intuicyjna. Wyłącznik systemu start/stop tuż pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. Zimą szybko się nagrzewa a latem Klima daje radę schłodzić wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobry plus. Dla kierowcy i pasażera bardzo dobrze. Tył trochę gorzej ale ciasno nie jest bo samochód jest szeroki. Bagażnik całkiem całkiem
4,0
Wyciszenie
Dobry plus. W mieście cisza, usłyszysz silnik przy przyspieszaniu. Na autostradzie też jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze. Najpierw samochód miał pakiet serwisowy producenta a gdy się skończył serwisuje go w zwykłym warsztacie - olej, płyny. Napraw nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony przed pandemią gdy ceny były z innej galaktyki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6 lat nie było żadnej awarii. Nic dosłownie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW
[l/100km]