Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan I SUV

byniol, 10 lat temu
Silnik 2.0 TSI 170KM 125kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TSI 170KM 125kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Poprzedni właściciel wymienił wał napędowy na gwarancji
5,0
Całokształt
Jeśli szukasz małego SUV'a który ma być wygodny, dynamiczny, i tylko w benzynie to jest to jeden z nielicznych który spełnia te założenia. Większość tego typu samochodów w benzynie mają za słabe silniki. Z reguły to 2.0 l 150 KM które jak dla mnie nie jadą :). No chyba, że jakaś amerykańska wersja auta. Wyjątkiem może być Outlander 2 generacji 2,4l 170 KM, Mazda CX7 lub Subaru Forester, Volvo i prawie wszystkie niemieckie auta. Auto daje poczucie bezpieczeństwa, w zimie na nie odśnieżonej drodze samochód rusza jak przyklejony, ale nie wolno zapomnieć o jednym, że hamuje jak każdy inny :) Ruszając samochodem z napędem 4x4 na ślizgiej nawierzchni odnosi się wrażenie że nie jest ślizgo dopiero hamując można się zdziwić, nie raz miałem hamulec w podłodze :). Ogólnie samochodem jeździ się przyjemnie, szkoda tylko że nie mam DCC. Trochę denerwuje duża średnica zawracania. Samochód posiada park assist, jest to chyba pierwsza wersja tego systemu - parkuje sam tylko równolegle. Całkiem dobrze sobie radzi, czasami sam bym tak nie potrafił :). Funkcja Auto Hold to podstawa w automacie, więc jeśli da się skonfigurować samochód z automatem bez Auto Hold to lepiej tego nie rób :). Ceny części nie wygórowane, co tu dużo mówić to nie porsche :), dużo części zapożyczyli z passata itp. a jak passat to i audi, skoda, więc to nie jakiś unikat. Tiguan ma możliwość złożenia lusterek tym samym pokrętłem którym można sterować elektrycznie lusterkami bądź włączyć ich ogrzewanie. Jeśli przełączymy lusterka na rozłożenie przy wyłączonym zapłonie to oczywiście się nie rozłożą, następnie jeśli włączymy zapłon to lusterka również nie rozłożą się , mimo tego, że pokrętło jest fizycznie ustawione na nie-złożone. Aby je rozłożyć trzeba na włączonym zapłonie jeszcze raz złożyć mimo że już są złożone i ponownie rozłożyć. To taki mały bug jak dla mnie. Pewnie da się to lepiej zakodować VCDS'em. Kolejną sprawą jest czujnik deszczu. Działa bardzo fajnie i dlatego mam go cały czas włączony, jednak gdy rusza się samochodem który stał na deszczu i nadal pada, to "pierwsze machnięcie wycieraczek nastąpi dopiero po parunastu metrach, więc dla bezpieczeństwa trzeba raz machnąć manulanie wycieraczkami. Kolejna rzecz to lusterko fotochromatyczne, działa dobrze dopóki ktoś nie usiądzie pośrodku, lub zagłówek będzie zbyt wysoko. I dlatego czasami czujnik nie jest w stanie wychwycić światła co nie powoduje przyciemnienia lusterka, ale to taki mały szczegół który pojawia się również u innych producentów. Jeżdżę nim ponad rok, i na pewno kupiłbym go jeszcze raz, najlepiej z pełnym wyposażeniem, bo wtedy Tiguan staje się magiczny :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja, wyprzedzanie to przyjemność w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Zużycie oleju to mniej niż 1 litr na 10 tyś km co wydaje się wynikiem dobrym, patrząc na to co się dzieje w bliźniaczych silnikach Audi (TFSI). Silnik ciągnie praktycznie od samego dołu. Jest cichy i oby był bezawaryjny. Porównując go z wersją 1.4 lub z mocniejszą wersją 2.0 (200 KM) wydaje się być niezbyt wysilony co jak dla mnie jest zaletą. 170 KM z 2 litrów to w sam raz, bez szaleństw, które to mogłyby wpłynąć na jego szybszą awarie. Podobno łatwo podnieść moc do 235 - bezpiecznie :)
5,0
Skrzynia biegów
Automat 6 biegowy tiptronic. Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią i powiem jedno nigdy więcej manuala :) Mimo że to nie DSG to biegi przełącza bardzo szybko. To czuć i widać w dużych miastach gdzie z pod świateł wszyscy ruszają jak na wyścigach. Dosłownie ruszając jak kapelusznik i tak zostawiasz wszystkich w tyle :) Czasami aż mam wrażenie że wszyscy nadal stoją a ja ruszyłem na czerwonym :) Oczywiście skrzynia przy ciaglej jeździe stara sie dobrać jak najwyższy bieg żeby utrzymać niskie obroty co przekłada się na mniejsze spalanie. Czasami skrzynia lubi sobie "pomyśleć" w sytuacji zrzuceniu kilku biegów- ostre przyśpieszenie ale to nie przeszkadza zawsze można sobie zmieniać biegi manualnie lub przełączyć skrzynie na tryb sportowy wtedy zaczyna się zabawa !
4,0
Układ jezdny
Porównując go z Audi A4 to tu jest bardziej twardo nawet na 16. Ale za to samochód nie przechyla się, nie buja. Jak dla mnie jest dobrze
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność całkiem dobra jedyny mankament to przednia szyba, zbyt mała i czasami trzeba się namęczyć żeby zobaczyć jakiego koloru jest światło. Biksenon skrętny z doświetlaniem - rewelacja
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinn być
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, chłodzi, klima dała rade przy 34C w cieniu. Silnik nagrzewa się bardzo szybko co przekłada sie na szybsze nagrzanie kabiny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując z Audi A4 Avant to tu można jeździć rowerem :). Jedyne co jest małe to bagażnik, przesuwana tylna kanapa daje możliwość powiększenia bagażnika
5,0
Wyciszenie
Jak na SUV'a to jest dobrze wyciszony, mam porownanie z Mitshubishi Outleanderem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prawie 1700 kg musi wypić, Jak ktoś chce to samochód spali mało, tym bardziej że auto potrafi być ekonomiczne. Jednak ile spali samochód to zależy od wielu czynników. Jadąc odcinek 6 km rankiem potrafi mi spalić 11-13 l jadąc po południu w korkach na tej samej trasie spalanie mieści się w granicach 14-16 l. Trasa to przy prędkości średnio 90 km/h 8 - 8,5 l. Przy prędkości 140 km/h spalanie może wzrosnąć nawet do 11-12l. Najmniej samochód spalił mi na odcinku 100 km średnia prędkość 80 km/h kolumna tirów, bardzo duży ruch brak możliwości wyprzedzania, 3 osoby, pełny bagażnik, średnia 7,2 l to mniej niż podaje producent !. Wyjazd do Chorwacji w oby dwie strony prawie 3 tyś km z czego 2,5 tyś to autostrady średnia to 9,3 l/ jednak trzeba wsiąść poprawkę na wyniki podawane przez komputer. Średnio komputer zaniża wyniki od 0,1 do 0,3 l. Tak czy inaczej biorąc pod uwagę masę samochodu jego moc, napęd 4x4, opory powietrza wydaje się że pali w sam raz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wał napedowy, podobno było go lekko słychać, nie było tak naprawde pilnej potrzeby go wymieniać, jednak został wymieniony na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Tiguan I SUV