Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan III SUV Plug-In

Grzegorz, 7 miesięcy temu
Silnik 1.5 TSI eHybrid 204KM 150kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Tiguan III SUV Plug-In 1.5 TSI eHybrid 204KM 150kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,14
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Dobrze pracująca elektronika i wyświetlanie informacji na zegarach i ekranie. Bardzo płynne i szybkie. Bardzo ekonomiczny. Niewielkie zużycie paliwa. Duża dynamika na silniku elektrycznym
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Głośne stuki i dudnienia z zawieszenia przy jeździe po niewielkich nierównościach.
4,0
Całokształt
Samochód niezwykle oszczędny zwłaszcza w trybie hybrydowym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bez zarzutu jest bardzo cichy i dobrze zgrywa się z automatyczną skrzynią biegów
5,0
Skrzynia biegów
Automat 6-cio stopniowy dobrze współpracuje z silnikiem.
1,0
Układ jezdny
Całą przyjemność z jazdy psują stuki z zawieszenia DCC. Na niewielkich nierównościach drogi wrażenie, że zawieszenie jest uszkodzone. Niestety serwis Volkswagena nie kwapi się aby to usunąć. Podobno zawieszenie DCC "tak ma", ale to odbiera przyjemność z jazdy.
5,0
Karoseria
Bardzo dobrze spasowane elementy nadwozia. Bardzo ciche.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu. Z miejsca kierowcy doskonała widoczność wspomagana kamerą cofania o dobrej rozdzielczości.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski sterowania wykonane jako mechaniczno-fizyczne. Lepsze niż suwaki elektroniczne. Tylko klimatyzacja jest na suwakach, ale zmienia się ją rzadko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W trybie elektrycznym dość długo rozgrzewa się. Aby szybko nagrzać samochód wewnątrz trzeba ustawić prawie max temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo komfortowa jak na samochód SUV.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu. Przy prędkościach ok 140 km/h można spokojnie rozmawiać wewnątrz bez konieczności podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędny dzięki ładowaniu i jeździe na silniku elektrycznym. Producent deklaruje 120 km przebiegu tylko na prądzie. Tylko raz przy specjalnej oszczędnej jeździe udało się przejechać 115 km , ale to był okres zimowy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania bardzo wysoka, dobre materiały wykończeniowe. Gdyby nie wada zawieszenia była by bardzo dobra cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektroniczne układy wspomagające kierowcę czasami wyłączają się i włączają się samoczynnie po jakimś niedługim czasie. Jest to uciążliwe zwłaszcza na autostradzie przy włączonym aktywnym tempomacie. Te wyłączenia zdarzają się dość często.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką (wadą) jest niezwykle głośna praca zawieszenia DCC , choć w zakresie fizycznym pracuje prawidłowo. Nie zdarzyły się żadne inne poważne usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI eHybrid 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Tiguan III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Tiguan III SUV Plug-In

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów